<اخلاق و فلسفه عملي> را آميخته به <عرفان> در <شش باب> به نام "<شمسالدين> <محمدبن محمد جويني>" و پس از کتاب "<اخلاق ناصري>" پرداخته است.
(يادداشتهاي نسخه)
<اخلاق و فلسفه عملي> را آميخته به <عرفان> در <شش باب> به نام "<شمسالدين> <محمدبن محمد جويني>" و پس از کتاب "<اخلاق ناصري>" پرداخته است.
(يادداشتهاي نسخه)
پنجاه و سه فصل است در اخلاق و آدا ب اسلامي با استفاده از احاديث اهل بيت عصمت صلواتاللهعليهم و اخبار صحيحه و گفتار حکما و عرفا و صوفيه و غير آنها.
(يادداشتهاي نسخه)
پنجاه و سه فصل است در اخلاق و آدا ب اسلامي با استفاده از احاديث اهل بيت عصمت صلواتاللهعليهم و اخبار صحيحه و گفتار حکما و عرفا و صوفيه و غير آنها.
(يادداشتهاي نسخه)
فلسفه عملي را در سه بخش با عناوين "<لامع>" و هر يک را در چند لمعه تنظيم نموده است. اول، تهذيب اخلاق، دوم، تدبير منزل و سوم کشورداري، اين کتاب به جهت بها در خان سلطان اوزون <حسن آق قوينلو> (۸۸۲ق) و فرزندش <سلطان جليل> (۸۸۳) نوشته و بنا به گفته خود دواني از روي <اخلاق ناصري> با کم و زياد نگاشته است.
(يادداشتهاي نسخه)
فلسفه عملي را در سه بخش با عناوين "<لامع>" و هر يک را در چند لمعه تنظيم نموده است. اول، تهذيب اخلاق، دوم، تدبير منزل و سوم کشورداري، اين کتاب به جهت بها در خان سلطان اوزون <حسن آق قوينلو> (۸۸۲ق) و فرزندش <سلطان جليل> (۸۸۳) نوشته و بنا به گفته خود دواني از روي <اخلاق ناصري> با کم و زياد نگاشته است.
(يادداشتهاي نسخه)
<داستانهاي بنياسرائيل را که عليبنمقبري> گردآورده بود و در هر يک رمزي اخلاقي نهفته است طي چهل مجلس ترجمه و گزارش شده و در آغاز هر مجلس، حديثي آورده که موضوع چهل حديث شامل وي گردد. اين کتاب به نام <شاه سليمان صفوي> نگاشته شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
<داستانهاي بنياسرائيل را که عليبنمقبري> گردآورده بود و در هر يک رمزي اخلاقي نهفته است طي چهل مجلس ترجمه و گزارش شده و در آغاز هر مجلس، حديثي آورده که موضوع چهل حديث شامل وي گردد. اين کتاب به نام <شاه سليمان صفوي> نگاشته شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
گويا بخشي از يک کتاب اخلاقي است. از آيات مبارکه بسيار استفاده کرده است و نيز از روايات حضرت ختمي مرتبت و ائمه اطهار صلواتاللهعليهماجمعين. و براي هر فصل از مطالب خود به عنوان شاهد حکاياتي در عناوين تمثيل ذکر کرده است. در <الذريعه> و <مرعشي> و ديگر فهرستها نامي از اين کتاب نيامده است. عنوان کتاب در ابتداي رساله موجود است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۲۵۴ (برگ ۱۱۴_۱۵۱)
(يادداشتهاي نسخه)
فصل پنجم از باب دهم را در بر دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
مؤلف ميخواست کتاب بسيار مفصلي تأليف کند در هشت باب به شماره درهاي بهشت که هر بابي در يک جلد باشد، ولکن پس از تأليف اول و دوم، درگذشت و باب سوم را فرزندش <محمدشفيع> نگاشته است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱.ص. ۷۶
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۲.ص. ۱۷۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۲۵.ص. ۳۷۴
(يادداشتهاي نسخه)
جلد دوم را دارد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، يادداشت تملک <محمدباقر عبدالباقي بن محمدمقيم> سال ۱۲۰۷ با مهر بيضوي و سجع "<محمدباقرحسيني>" در اول و آخر کتاب آمده .
(يادداشتهاي نسخه)
مؤلف ميخواست کتاب بسيار مفصلي تأليف کند در هشت باب به شماره درهاي بهشت که هر بابي در يک جلد باشد، ولکن پس از تأليف اول و دوم، درگذشت و باب سوم را فرزندش <محمدشفيع> نگاشته است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱.ص. ۷۶
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۲.ص. ۱۷۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۲۵.ص. ۳۷۴
(يادداشتهاي نسخه)
جلد دوم را دارد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، يادداشت تملک <محمدباقر عبدالباقي بن محمدمقيم> سال ۱۲۰۷ با مهر بيضوي و سجع "<محمدباقرحسيني>" در اول و آخر کتاب آمده .
(يادداشتهاي نسخه)
پنجاه مجلس مفصل در <معارف اسلامي و مسائل اخلاقي> است که براي <مجالس وعظ و ارشاد در ماه مبارک رمضان> تنظيم شده است. مؤلف همانطور که در اول کتاب بصريح سال شروع به تأليف اين کتاب ۱۲۵۸ق. بوده. در مجلس ۲۷ متمايل به <جواز غنا در مراثي شده> با بعضي از مراتب آن به خاطر رؤيائي که در اين رابطه ديده است هرچند مسلک ايشان عدم حجت رؤياست. و <روز پنجشنبه ۱۷ جماديالثاني ۱۲۶۰ >به اتمام رسانده است و در سرآغاز آن، از <محمد شاه قاجار> تجليل نموده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۹.ص. ۳۶۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۱.ص. ۲۹۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار، فارسي>: ج.۲.ص. ۲۸۹۱
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، با مهر بيضوي و سجع "<محمدصادق>" در اول کتاب
(يادداشتهاي نسخه)
پنجاه مجلس مفصل در <معارف اسلامي و مسائل اخلاقي> است که براي <مجالس وعظ و ارشاد در ماه مبارک رمضان> تنظيم شده است. مؤلف همانطور که در اول کتاب بصريح سال شروع به تأليف اين کتاب ۱۲۵۸ق. بوده. در مجلس ۲۷ متمايل به <جواز غنا در مراثي شده> با بعضي از مراتب آن به خاطر رؤيائي که در اين رابطه ديده است هرچند مسلک ايشان عدم حجت رؤياست. و <روز پنجشنبه ۱۷ جماديالثاني ۱۲۶۰ >به اتمام رسانده است و در سرآغاز آن، از <محمد شاه قاجار> تجليل نموده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۹.ص. ۳۶۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۱.ص. ۲۹۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار، فارسي>: ج.۲.ص. ۲۸۹۱
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، با مهر بيضوي و سجع "<محمدصادق>" در اول کتاب
(يادداشتهاي نسخه)