از کتاب الکفر و الايمان تا پايان العشره است
(يادداشتهاي نسخه)
آستان قدي ۲۶:۴۴۲
(يادداشتهاي نسخه)
۱۰۶۹ ه.ق پايان فضل القرآن و مورخ ۲۸ شعبان ۱۰۷۰ ه.ق پايان نسخه است
(يادداشتهاي نسخه)
افزودههايي با امضاء "ق" برخي نويس با قلم سبر دارد
(يادداشتهاي نسخه)
بر برگ اضافي اول و آخر نسخه، تملک شيخ محمدباقر نصيرالاسلامي اراکي ديده مي شود
(يادداشتهاي نسخه)
همچنين عباراتي از تورات، کشف الحق در خلق آدم خير خلقالله و نقلي از کتاب حق اليقين به روايت امام محمد باقر و مطلبي درباره زندگي حضرت نوح به عربي نگاشته شده است
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه آبديده و لبه برگه اول و سه برگ آخر وصالي شده
(آسيب هاي نسخه)
اين نسخه حاوي کتاب "روضه" است
(يادداشتهاي نسخه)
آستان قدس ۲۶: ۴۳۳
(يادداشتهاي نسخه)
توسط کاتب تصحيح شده و داراي گواهي"بلاغ"، هامش صفحات معلق به نوشتههايي است که از: نهايه، صحاب بحار، شرح و برخي با امضاء "ق"و "ص" بر صفحه ۳ تملک و وقف نسخه است
(يادداشتهاي نسخه)
تاريخ کتابت تا پايان جزء ششم سال ۱۰۷۶ه ق و مورخ آخر ربيعالاول ۱۰۷۷ ه ق پايان ديات است
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه جاي سخن از کتاب جهاد تات پايان کتاب را داراست
(يادداشتهاي نسخه)
به قلم کاتب تصحيح شده
(يادداشتهاي نسخه)
در اول و آخر نسخه وقفنامه "ابن مرحوم محمد امين جوهري الحاجي (زير وصالي رفته...) الصالحي حاجي الحرمين و الشريفين حاجي فتح علي مورخ ۱۱۹۲" آمده است
(يادداشتهاي نسخه)
همچنين تقريظي ناخوانا در اهميت نسخه موجود است
(يادداشتهاي نسخه)
چهار برگ آغازين و برگ آخر وصالي شده
(يادداشتهاي نسخه)
دو برگ اول و آخر نسخه ترميم شده و از برگ ۵۲ تا انتهاي نسخه مادهاي زرد رنگ گوشه صفحان را آلوده ساخته
(آسيب هاي نسخه)
اين نسخه از کتاب "الطهارة تا پايان" الريات را در بردارد.
(يادداشتهاي نسخه)
مجلس ۲۴: ۳۱۶
(يادداشتهاي نسخه)
ذريعه ۴: ۵۰۴
(يادداشتهاي نسخه)
تصحيح و مقابله شده توسط <خداوردي بن قاسم> بنا بر گواهي پايان کتاب صححه و قابله الي هذا مع النسخ المتعدده المذنب... خداوردي بن القسم
(يادداشتهاي نسخه)
<نسخه از روي خط شيخ ادريس کتابت شده به استناد : "بلغ المقابله تصحيحا الا مازاغ عند البصر من نسخه مقابله فيها عورض يحسب الطاقه و الله والمنه و هي مکتوبه من خط زين الدين ادريس">
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
در صفحه آخر مطلبي بدين مضمون در تاريخ ۲۷ شعبان نگاشته شده است: که <محمد جعفر بن محمد حسين پس از آن که کتاب را نزد علامه مجلسي خوانده رموزي را که علامه> استفاده نموده در اين يادداشت شرح داده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
داري فهرست کامل دو برگ اول نسخه و با حواشي مبسوط کهن و نو
(يادداشتهاي نسخه)
پشت برگ آغاز تملک <محمد بن محمد بن علي زواري مورخ رمضان ۹۹۹ >و <وقف کتاب از طرف علي خان با توليت آقا سيد محمد به تاريخ ۱۲۲۴ آمده است>
(يادداشتهاي نسخه)
در پشت برگ يادداشت بخشيدن کتاب به فرزندش <محمد صالح با نشان مهر دايرهاي کهن نامعلوم و چهارگوش "عبده نور محمد"مشهود است
(يادداشتهاي نسخه)
<در حاشيه توسط کاتب تصحيح شده و حاشيههايي منقول از : نهايه، شرح ارشاد و مصباح دارد.>
(يادداشتهاي نسخه)
<در برگ ۶ و انجام کتابها گواهي "بلاغ" ديده مي شود>
(يادداشتهاي نسخه)
<در برگ اول يادداشت بخشيدن نسخه از طرف ابوالحسن به فرزندش شيخ محمد حسيني و تملک "ابوالحسن به محدتقي آراني">< و تملکي پاک شده و انتقال کتاب با نشان مهر بيضوي "محمد الحسيني ديده مي شود>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<در صفحه آخر خريد نسخه توسط عليرضا بن ميرزا شريف با نشان مهر وي و صورت حساب و مطالبات مورخ ۲۵ شوال ۱۲۵۸ و يادداشت: "به تاريخ ۱۳ شعبان ۱۲۵۶ اسمعيل اين جانب>< را وکيل بلاعزل نمود که زوجهاش را مطلقه نمايم" درج شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<رکابه نويسي دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس ۲۶: ۴۶۶>
(يادداشتهاي نسخه)
<ذريعه ۱۷: ۲۴۵>
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس ۲۴: ۳۰۶ >
(يادداشتهاي نسخه)
اين نسخه از ابتداي کتاب طهارت تا آخر فضل و جهاد را شامل است.>
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و نشانيها شنگرف ، تصحيح شده و داراي حواشي مي باشد با نشاني بلاغ بخط علامه مجلسي در بعضي صفحه ها ، قبل از کتاب فهرست آن در هفت برگ ديده مي شود ، در دو برگ آغاز نسخه چند يادداشت و شعر عربي و فارسي
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و نشانيها شنگرف ، تصحيح شده و داراي حواشي مي باشد با نشاني بلاغ بخط علامه مجلسي در بعضي صفحه ها ، قبل از کتاب فهرست آن در هفت برگ ديده مي شود ، در دو برگ آغاز نسخه چند يادداشت و شعر عربي و فارسي
(يادداشتهاي نسخه)