<کتابي مفصل در کلام و اعتقاد است اماميه که در سرزمين هند در روز سه شنبه ۷ ربيع الثاني ۱۰۶۷ق بپايان رسيده و در سه مقام و يک خاتمه تنظيم شده است: ۱-معرفه الله(۲ اساس) ۲-نبوت(يک خاتمه و چهار رکن) ۳-امامت(۱۲اصل) اين بخش سوم بسيار مفصل و دو سوم کتاب را بخود اختصاص داده است>
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، نيمه اول نسخه کناره هايش دچار موريانه خواري شده و برخي کلمات رفته و نيمه دوم تنها هامش و گوشه هايش دچار موريانه خواري شده است، تصحيح در هامش صفحات ، نسخه نفيس و قابل استفاده است، در پايان در دو برگ نام منابع اهل سنت که در کتاب از آن استفاده شده آمده است
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابي مفصل در کلام و اعتقاد است اماميه که در سرزمين هند در روز سه شنبه ۷ ربيع الثاني ۱۰۶۷ق بپايان رسيده و در سه مقام و يک خاتمه تنظيم شده است: ۱-معرفه الله(۲ اساس) ۲-نبوت(يک خاتمه و چهار رکن) ۳-امامت(۱۲اصل) اين بخش سوم بسيار مفصل و دو سوم کتاب را بخود اختصاص داده است>
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، نيمه اول نسخه کناره هايش دچار موريانه خواري شده و برخي کلمات رفته و نيمه دوم تنها هامش و گوشه هايش دچار موريانه خواري شده است، تصحيح در هامش صفحات ، نسخه نفيس و قابل استفاده است، در پايان در دو برگ نام منابع اهل سنت که در کتاب از آن استفاده شده آمده است
(يادداشتهاي نسخه)
<مولف پس از ديداري با فتحعلي شاه قاجار بدنبال سوالاتي که وي از او کرد در پاسخ آن پاسخ آن به نگارش کتابي بنام "ظرائف و لطائف" در رد عقايد نصاري و يهود و اثبات عقايد اسلام نمود و پس از تکميل آن در يکشنبه ۸شوال ۱۲۱۵ق که در چند مقدمه و سه بحث و يک خاتمه تنظيم شده بود بنام "راد شبهات کفار" نامگذاري کرد>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۵. ص.۱۹۸
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۴. ص.۲۶۷
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۳۱۵۱ (برگ۱- ۶۳)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط و نشانيها شنگرف و و در نيمه دوم رساله جاي عناوين سفيد
(يادداشتهاي نسخه)
<مولف پس از ديداري با فتحعلي شاه قاجار بدنبال سوالاتي که وي از او کرد در پاسخ آن پاسخ آن به نگارش کتابي بنام "ظرائف و لطائف" در رد عقايد نصاري و يهود و اثبات عقايد اسلام نمود و پس از تکميل آن در يکشنبه ۸شوال ۱۲۱۵ق که در چند مقدمه و سه بحث و يک خاتمه تنظيم شده بود بنام "راد شبهات کفار" نامگذاري کرد>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۵. ص.۱۹۸
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۴. ص.۲۶۷
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۳۱۵۱ (برگ۱- ۶۳)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط و نشانيها شنگرف و و در نيمه دوم رساله جاي عناوين سفيد
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابي مفصل در مجموعه معارف اسلامي از کلام ، احکام و فروعات شرعيه ، قصص انبياء و اخلا قيات که بنام شاه عباس صفوي (۱۰۳۸ق تاليف و در يک مقدمه در شناختن خداي تعالي و دوازده باب (هر کدام در چند فصل و يک خاتمه در بعشي احاديث و اخبار و حکايات تنظيم شده است ، اين رساله در سال ۱۰ق مطابق با جمله "احسنت احسنت پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط و نشانيها شنگرف ، صفحات مجدول زر و آبي ؛ تصحيح در هامش برخي صفحات تعدادي از برگهاي پاياني رطوبت ديده است، نسخه پاکيزه و قابل استفاده است، بنظر مي رسد سه چهار برگ آخر نونويسي شده است
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابي مفصل در مجموعه معارف اسلامي از کلام ، احکام و فروعات شرعيه ، قصص انبياء و اخلا قيات که بنام شاه عباس صفوي (۱۰۳۸ق تاليف و در يک مقدمه در شناختن خداي تعالي و دوازده باب (هر کدام در چند فصل و يک خاتمه در بعشي احاديث و اخبار و حکايات تنظيم شده است ، اين رساله در سال ۱۰ق مطابق با جمله "احسنت احسنت پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط و نشانيها شنگرف ، صفحات مجدول زر و آبي ؛ تصحيح در هامش برخي صفحات تعدادي از برگهاي پاياني رطوبت ديده است، نسخه پاکيزه و قابل استفاده است، بنظر مي رسد سه چهار برگ آخر نونويسي شده است
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابي متوسط در اصول دين و عقايد حقه اماميه که در يک مقدمه و هشت مطلب تنظيم و بنام شاه صفي صفوي (۱۰۳۸-۱۰۵۲ق) در نهم ربيع الثاني ۱۰۴۷ق تحرير و نگاشته شده است
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، صفحات مجدول زر و سياه ، تصحيح در هامش صفحات. در چند برگ آخر و معنوي است به شمارش آثار و خواهش پشت سر هم آورده شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابي متوسط در اصول دين و عقايد حقه اماميه که در يک مقدمه و هشت مطلب تنظيم و بنام شاه صفي صفوي (۱۰۳۸-۱۰۵۲ق) در نهم ربيع الثاني ۱۰۴۷ق تحرير و نگاشته شده است
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، صفحات مجدول زر و سياه ، تصحيح در هامش صفحات. در چند برگ آخر و معنوي است به شمارش آثار و خواهش پشت سر هم آورده شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
حاشيه اي متوسط و دقيق و استدلالي بر "حاشيه شرح التجريد" شمس الدين محمد بن احمد خضري (۹۴۲ق) که خود حاشيه بر تجريد الاعتقاد علاءالدين قوشچي (۸۷۹ق) است و بصورت "قوله- قوله" تنظيم شده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۶. ص.۶۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۲. ص.۲۱۸
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>: ج.۱۱. ص۹۲
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط سياه، تحشيه و تصحيح در هامش صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
حاشيه اي متوسط و دقيق و استدلالي بر "حاشيه شرح التجريد" شمس الدين محمد بن احمد خضري (۹۴۲ق) که خود حاشيه بر تجريد الاعتقاد علاءالدين قوشچي (۸۷۹ق) است و بصورت "قوله- قوله" تنظيم شده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۶. ص.۶۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۲. ص.۲۱۸
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>: ج.۱۱. ص۹۲
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط سياه، تحشيه و تصحيح در هامش صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه در مبدأ و معاد که در يک مقدمه و دو قسم تاليف و تنظيم شده است: المقدمه؛ القول بالاشتراک في الوجوه و معاني اسم الله بالاشتراک اللفظي. القسم الاول؛ في بيان المسايل الضريه الواجبه تقديمها في صدر الرساله. القسم الثاني؛ في بيان الضروريه الاعتقاديه.>
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، کاتب به اشتباه رساله را به "مولا رجب عليا" (مولي رجب علي تبريزي) نسبت داده ، فايده اي در نفي اولويت ذاتي در دو برگ پاياني آمده است
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه در مبدأ و معاد که در يک مقدمه و دو قسم تاليف و تنظيم شده است: المقدمه؛ القول بالاشتراک في الوجوه و معاني اسم الله بالاشتراک اللفظي. القسم الاول؛ في بيان المسايل الضريه الواجبه تقديمها في صدر الرساله. القسم الثاني؛ في بيان الضروريه الاعتقاديه.>
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، کاتب به اشتباه رساله را به "مولا رجب عليا" (مولي رجب علي تبريزي) نسبت داده ، فايده اي در نفي اولويت ذاتي در دو برگ پاياني آمده است
(يادداشتهاي نسخه)