< رساله اي متوسط در عقايد . کلام شيعي که در سه مقام و هر کدام در چند اصل تنظيم شده است: مقام اول؛ توحيد. مقام دوم؛ نبوت (۴رکن). مقام سيم؛ امامت(۱۲اصل). نگارش رساله در ۵شعبان ۱۲۲۵ق بپايان رسيده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۳۲۶۶ (برگ۱- ۱۲۲)
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر از مقاله سيم تا پايان را در بر دارد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين سياه و خطوط شنرف، نسخه حاضر مسوده مولف است، تصحيح در هامش صفحات مياني
(يادداشتهاي نسخه)
< رساله اي متوسط در عقايد . کلام شيعي که در سه مقام و هر کدام در چند اصل تنظيم شده است: مقام اول؛ توحيد. مقام دوم؛ نبوت (۴رکن). مقام سيم؛ امامت(۱۲اصل). نگارش رساله در ۵شعبان ۱۲۲۵ق بپايان رسيده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۳۲۶۶ (برگ۱- ۱۲۲)
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر از مقاله سيم تا پايان را در بر دارد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين سياه و خطوط شنرف، نسخه حاضر مسوده مولف است، تصحيح در هامش صفحات مياني
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابي مفصل در ميان آيات و روايات وارده در مباحث مهم کلامي و اعتقادات که مطلع سيزده آن در اخبار و رواياتي است جزو متفقات و مشترکات عقيدتي شيعه محسوب مي شوند که ظاهرا در سيزده مطلع و يک خاتمه تنظيم شده است. مطلع سيزدهم؛ در بيان اخبار و رواياتيکه در ميان طايفه شيعه معمول فيه است و متفق عليه (شامل يک مقدمه و۶۸ نور). خاتمه؛ در بيان آثار مطالع مذکوره (شامل يک مقدمه . ۱۶ مسأله) >
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<در خاتمه از عقايد احسايي و سيد کاظم رشتي حاج کريم خان (۹۷پ) يادکرده است ولي خود شيخي نبوده است>
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۳۲۶۳ (برگ۳- ۱۱۳)
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر شامل مطلع سيزدهم و خاتمه مي باشد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط در متن و هامش سياه، نسخه حاضر مسوده اوليه مولف است
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابي مفصل در ميان آيات و روايات وارده در مباحث مهم کلامي و اعتقادات که مطلع سيزده آن در اخبار و رواياتي است جزو متفقات و مشترکات عقيدتي شيعه محسوب مي شوند که ظاهرا در سيزده مطلع و يک خاتمه تنظيم شده است. مطلع سيزدهم؛ در بيان اخبار و رواياتيکه در ميان طايفه شيعه معمول فيه است و متفق عليه (شامل يک مقدمه و۶۸ نور). خاتمه؛ در بيان آثار مطالع مذکوره (شامل يک مقدمه . ۱۶ مسأله) >
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<در خاتمه از عقايد احسايي و سيد کاظم رشتي حاج کريم خان (۹۷پ) يادکرده است ولي خود شيخي نبوده است>
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۳۲۶۳ (برگ۳- ۱۱۳)
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر شامل مطلع سيزدهم و خاتمه مي باشد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط در متن و هامش سياه، نسخه حاضر مسوده اوليه مولف است
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه در امامت و مناقب ائمه و مثالب نواصب و دشمنان که در ديباچه آن از فتحعلي شاه قاجار و فريدون مستوفي الممالک و شيخ احمد احسائي (با عنوانهاي بلند) و شيخ علي احسايي فرزندش ياد شده و در سال ۱۲۴۲ق تاليف شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۳۲۵۶ (برگ۷۵- ۱۰۶)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين سياه، حواشي و اضافات و تصحيحات از مولف سياه و در هامش صفحات نسخه حاضر سوده مولف بوده و خط خوردگي دارد
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه در امامت و مناقب ائمه و مثالب نواصب و دشمنان که در ديباچه آن از فتحعلي شاه قاجار و فريدون مستوفي الممالک و شيخ احمد احسائي (با عنوانهاي بلند) و شيخ علي احسايي فرزندش ياد شده و در سال ۱۲۴۲ق تاليف شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۳۲۵۶ (برگ۷۵- ۱۰۶)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين سياه، حواشي و اضافات و تصحيحات از مولف سياه و در هامش صفحات نسخه حاضر سوده مولف بوده و خط خوردگي دارد
(يادداشتهاي نسخه)
<>رساله اي متوسط در مباحث کلامي و اعتقادي شيعهکه در پنج باب تنظيم شده است: ۱-دراثبات صانع تعالي شانه(يک مقدمه و دو فصل) ۲-در نبوت(چهار فصل) ۳-درامامت (يک مقدمه و هفت فصل) ۴-در نبوت خاصه. ۵-در معاد>
(يادداشتهاي نسخه)
<>رساله اي متوسط در مباحث کلامي و اعتقادي شيعهکه در پنج باب تنظيم شده است: ۱-دراثبات صانع تعالي شانه(يک مقدمه و دو فصل) ۲-در نبوت(چهار فصل) ۳-درامامت (يک مقدمه و هفت فصل) ۴-در نبوت خاصه. ۵-در معاد>
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيه متوسطي بر رساله "اثبات الواجب القديم" جلال الدين محمد بن اسعد دواني (۹۰۸ق) است که بصورت "قوله- قوله" تنظيم شده است، اين رساله در سال ۹۲۶ق پايان يافته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الفبايي آستان قدس>: ص.۱۸۳
(يادداشتهاي نسخه)
<کشف الظنون>: ج.۱. ص.۸۴۲
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۶. ص.۳۰۸
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۳۲۴۶ (برگ۱- ۵۰)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط و نشانيها شنگرف ، تحشيه و تصحيح بسيار در هامش صفحات؛ امضاي "محي الدين" ، "قاضي زاده" ، "چلپي" ،"شيخ زاده" ،"گيلاني"، "عبدالرحمن کردي" ، "مصلح الدين"و...
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيه متوسطي بر رساله "اثبات الواجب القديم" جلال الدين محمد بن اسعد دواني (۹۰۸ق) است که بصورت "قوله- قوله" تنظيم شده است، اين رساله در سال ۹۲۶ق پايان يافته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الفبايي آستان قدس>: ص.۱۸۳
(يادداشتهاي نسخه)
<کشف الظنون>: ج.۱. ص.۸۴۲
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۶. ص.۳۰۸
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۳۲۴۶ (برگ۱- ۵۰)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط و نشانيها شنگرف ، تحشيه و تصحيح بسيار در هامش صفحات؛ امضاي "محي الدين" ، "قاضي زاده" ، "چلپي" ،"شيخ زاده" ،"گيلاني"، "عبدالرحمن کردي" ، "مصلح الدين"و...
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي در کلام و معتقدات شيعه در امامت که در يک مقدمه و يک باب و دوازده فصل و يک خاتمه تنظيم و در سال ۱۰۵۸ق بنام "ابوالمظفر قطبشاه" تاليف شده است ، بعقيده برخي "حديقه الشيعه" در اصل همين "کاشف الحق" است که با تغييراتي و اضافاتي در رد صوفيه بدان نام به مقدس اردبيلي نسبت داده شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي در کلام و معتقدات شيعه در امامت که در يک مقدمه و يک باب و دوازده فصل و يک خاتمه تنظيم و در سال ۱۰۵۸ق بنام "ابوالمظفر قطبشاه" تاليف شده است ، بعقيده برخي "حديقه الشيعه" در اصل همين "کاشف الحق" است که با تغييراتي و اضافاتي در رد صوفيه بدان نام به مقدس اردبيلي نسبت داده شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابي معروف و مفصل و معرفت و شناخت فرقه ها و وکاتب اعتقادي که در ۲۶ باب تنظيم و در آخر از مکتب تشيع جانبداري شده است، اين کتاب به اشخاص ديگر هم نسبت داده شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابي معروف و مفصل و معرفت و شناخت فرقه ها و وکاتب اعتقادي که در ۲۶ باب تنظيم و در آخر از مکتب تشيع جانبداري شده است، اين کتاب به اشخاص ديگر هم نسبت داده شده است>
(يادداشتهاي نسخه)