الحمدلله... قوله الفقه في اللغة الفهم. اقول کما نص عليه الجوهري وغيره قال الله تعالي ولکن لا تفقهون تسبيحهم وخصه بعضهم بفهم غرض المتکلم من کلامه...
(آغاز)
...فهل يثبت خيار التأخير بالنسبة الي غير المقبوض لعدم تعين المقبوض ثمنا له او يبني علي اللزوم اخذا بمقتضي الاصل لدوران الثمن بينه وبين المقبوض
(انجام)
خط:
نسخ
(نوع خط متن)
صفحهبندی:
۲۷۸ برگ؛ ۱۹
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
مقوا،عطف تیماج قهوه ای کهنه
(نوع جلد)
توصیف:
شرح مبسوطي است بر کتاب <معالم الاصول> <حسنبن شهيدثاني> اما چون با عناوين "<قوله_اقوال>" بيان کرده است آن را جزو حاشيههاي آن کتاب محسوب کردهاند. جلد اول اين کتاب در ۱۲۳۷ به پايان رسيده است برخي از ديگر نسخهها تاريخ ۱۲۳۲ را ذکر کردهاند.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۲۵.ص. ۱۹۵
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>: ص. ۶۱۰
(يادداشتهاي نسخه)
مباحث جلد اول را دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين شنگرف، خطوط سياه
(يادداشتهاي نسخه)
صفحهبندی:
۲۷۸ برگ؛ ۱۹
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
مقوا،عطف تیماج قهوه ای کهنه
(نوع جلد)
توصیف:
شرح مبسوطي است بر کتاب <معالم الاصول> <حسنبن شهيدثاني> اما چون با عناوين "<قوله_اقوال>" بيان کرده است آن را جزو حاشيههاي آن کتاب محسوب کردهاند. جلد اول اين کتاب در ۱۲۳۷ به پايان رسيده است برخي از ديگر نسخهها تاريخ ۱۲۳۲ را ذکر کردهاند.
(يادداشتهاي نسخه)