نيست سپاسي مگر دليلي باشد لامع بر پيدايش فيض خاصي از فياض مطلق به مقتضي عمل اختياري مستفيض و نيست فيض خاصي مگر برهاني باشد قاطع بر حدوث فيض عامي از غني...
(آغاز)
... و ظهور هر يک از سته مذکوره لازم آيد امکان امتناع يکي از سته عدميه امتناعيه که محسوس البطلان و غني از ابطال است به آخر رسيد بيانات مظاهر
(انجام)
خط
نستعلیق
(نوع خط متن)
صفحهبندی
۱۰۴برگ؛ ۱۸
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده
تیماج قهوه ای روشن مجدول بدون مقوا
(نوع جلد)
توصیف
<بيست و يک دليل عميق فلسفي است براي اثبات اصول اعتقادي و حقانيت دين و مذهب،در دو مقدمه و بيست و يک "مظهر".><همچنين در لابلاي بحثها اصطلاحات فلسفي را طبق حروف تهجي که از کلمه "ازل"شروع کرده مي آورد که در واقع يک فرهنگ اصطلاحات فلسفي نيز به شمار مي آيد>
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۱۶.ص.۱۳۹
(يادداشتهاي نسخه)
<نسخه هاي خطي، منزوي>:ج.۲.ص.۸۴۶
(يادداشتهاي نسخه)
<خطوط سياه، قلم خوردگي زياد دارد احتمالا نسخه اصل است. در پايان فوائدي در ذکر آياتي از قرآن با ذکر رقم سوره و آيه مندرج است>
(يادداشتهاي نسخه)
CF
(نوع داده محتوایی)
نسخه ديجيتال
(توصيف داده رايانه اي)
۱۲۹۳چهارشنبه بيست و دوم رجب
(سال کتابت)
هجری قمری
(نوع تاریخ)
نمایش گراف
موردها
دیگر نمودها
مظاهر العقول
وضعیت اثر خلاقانه:
کامل
ساختار محتوا:
نيست سپاسي مگر دليلي باشد لامع بر پيدايش فيض خاصي از فياض مطلق به مقتضي عمل اختياري مستفيض و نيست فيض خاصي مگر برهاني باشد قاطع بر حدوث فيض عامي از غني...
(آغاز)
... و ظهور هر يک از سته مذکوره لازم آيد امکان امتناع يکي از سته عدميه امتناعيه که محسوس البطلان و غني از ابطال است به آخر رسيد بيانات مظاهر
(انجام)