سؤال، در وقف ، صيقه شرط است يا نه و از باب عقود است که محتاج است بايجاب و قبول يا ايقاع است و قصد قربت شرط است يا نه جواب بلي صيغه شرط است...
(آغاز)
بلي اگر وقف کند بر آنها از حيثيت کفر صحيح نيست بجهته عدم نيست تقرب هم چنانکه عله عدم صحه وقف مبيع و کتابي و نوشتن توريه و انجيل را با وجود قول بصحه وقف بر اهل ذمه حين قرار داده اند که اين جهه خاصه قربت در آن حاصل نمي شود بجهته اعانت بر اثم و کفر.
(انجام)
خط:
نستعلیق
(نوع خط متن)
صفحهبندی:
۲برگ ؛ ۲۹
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج مشکی
(نوع جلد)
طبله رو ندارد
(نوع جلد)
توصیف:
<سؤال و جواب مختصري است درباره لزوم صيغه در وقف. مؤلف مطالبي از علامه حلي و شهيد ثاني نقل کرده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<جامع الشتات>: ج.۱.ص.۳۱۷
(يادداشتهاي نسخه)
<چاپ سنگي دو جلدي کتاب الوقف>
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۱۳۴۵ (برگ۳۲- ۳۳)
(يادداشتهاي نسخه)
صفحهبندی:
۲برگ ؛ ۲۹
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج مشکی
(نوع جلد)
طبله رو ندارد
(نوع جلد)
توصیف:
<سؤال و جواب مختصري است درباره لزوم صيغه در وقف. مؤلف مطالبي از علامه حلي و شهيد ثاني نقل کرده است.>
(يادداشتهاي نسخه)