"بسمله اعلم يا بني ارشدک الله تعالي الي طريق السداد و الصواب که عقل مدرک است بالذات و اين ثابت شده است به برهان در موضع خودش و موجودات مذر کند بالذات که مدرک شدن صفتي است که ..."
(آغاز)
"... اي فرزند لکن اگر عرض را مشتق نکني که حمل کني بر موضوعات بلکه حمل کن نوع عرض را بر اشخاص عرض و جنس عرض را بر انواع عرض آنجا نتوان بود مقول تشکيک بهمان دليل مذکور که ذات و ذاتي مقول بتشکيک ؛ تواند بود متبصر ان شاءالله"
(انجام)
خط:
نستعلیق
(نوع خط متن)
صفحهبندی:
۱۲برگ ؛ ۱۴
(تعداد سطرهای متن)
توصیف:
<مجموعه شش فائده و تحقيق فلسفي است که با عنوان "اعلم يا بني ارشدک الله..." آغاز شده و مباحث مهمي است که گويا استادي به شاگردي القا کرده است، در لابلاي رساله از حکمه العين مير قوام الدين محمد رازي (قرن۱۱) و ميرابوالقاسم فندرسکي (۱۰۵۰ق) نام برده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۲۰۵۷ (برگ ۶- ۱۷)
(يادداشتهاي نسخه)
خطوط شنگرف
(يادداشتهاي نسخه)
شناسگر:
A754E6C3-457E-4C77-868D-D82124FAFB19
(Guide)
صفحهبندی:
۱۲برگ ؛ ۱۴
(تعداد سطرهای متن)
توصیف:
<مجموعه شش فائده و تحقيق فلسفي است که با عنوان "اعلم يا بني ارشدک الله..." آغاز شده و مباحث مهمي است که گويا استادي به شاگردي القا کرده است، در لابلاي رساله از حکمه العين مير قوام الدين محمد رازي (قرن۱۱) و ميرابوالقاسم فندرسکي (۱۰۵۰ق) نام برده است>
(يادداشتهاي نسخه)