دو قسم در علم منطق است و قبل از اين معلوم شد که کتابي که مشار اليه هذا است يا عبارت است از الفاظ يا از معاني پس قسم اول نيز يا عبارت است از طايفه از آن الفاظ
(آغاز)
اما حمل اوسط بر اکبر هست به واسطه آن که کبري موجبه است و اگر در هر دو موضوع واقع شده است. پس در دوضرب شکل رابع عموم موضعيت اوسط باشد با حمل اوسط بر اکبر
(انجام)
خط:
نستعلیق
(نوع خط متن)
نسخ
(نوع خط متن)
متن عربی نسخ
(نوع خط متن)
صفحهبندی:
۱۱۸برگ ؛ ۱۵
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج مشکی بدون مقوا
(نوع جلد)
توصیف:
<شرحي است بر يکي از متون منطقي با "تهذيب المنطق" و "شمسيه" و "ايساغوجي" مطابقت شد که متن هيچکدام نبود. متن کتاب، عربي است و در دو مقصد مي باشد: المقصد الاول في بعض النسخ التصورات>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مقصد اول را دارد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين شنگرف
(يادداشتهاي نسخه)
صفحهبندی:
۱۱۸برگ ؛ ۱۵
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج مشکی بدون مقوا
(نوع جلد)
توصیف:
<شرحي است بر يکي از متون منطقي با "تهذيب المنطق" و "شمسيه" و "ايساغوجي" مطابقت شد که متن هيچکدام نبود. متن کتاب، عربي است و در دو مقصد مي باشد: المقصد الاول في بعض النسخ التصورات>
(يادداشتهاي نسخه)