"الحمد لله الذي حمدنا من الملکات حبه و الهمنا من التحقيقات لبه و ارشدنا الي الطريق القديم الاماميه... فيقول اقل الطالبين بل تراب اقدامهم... کتاب الاربعين المنسوب الي صاحب الاحياء و الکيمياء ابي حامد..."
(آغاز)
"و لذا اليوم يوم جديد قد امهلني الله فيه و لو توفاني لکنت اشتهي ان يرجعني الله الي الدنيا يوما و احمد الا عمل صالحا ..."
(انجام)
خط:
نستعلیق
(نوع خط متن)
صفحهبندی:
۴۸ برگ ؛۱۹
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
مقوا اسلیمی با عطف تیماج
(نوع جلد)
توصیف:
<مولف در مقدمه گفته چون کتاب "اربعين" ابوحامد غزالي در اخلاقيات اثري ممتاز بود ولي بجهت اشتمال بر احاديث عامه مناسب بود رساله اي در اخلاق مشتمل بر احاديث روي از ائمه هدي که از آن اقتباس شده تاليف نمايم ، پس آن را تخليص و در چهار قسم و هر کدام در چند اصل تنظيم نمود: القسم الاول ؛ في جمل اصول الدين (۱۰اصل و خاتمه). القسم الثاني؛ في العمال(۱۰ اصل و خاتمه) القسم الثالث؛في اصول الاخلاق المذمومه(۱۰اصل و خاتمه) القسم الرابع؛ في الاخلاق المحموده(۱۰ اصل و خاتمه) >
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الفبايي آستان قدس>: ص.۲۹۳
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>:ج.۱۲. ص.۳
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۲۵۳۷ (برگ۳۶- ۸۳)
(يادداشتهاي نسخه)
از ابتدا تا اواخر قسم رابع ادامه يافته و از پايان ناتمام مانده است
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين سياه ، در برگهاي اوليه مجالس بي سر وته روضه و مقتل براي استفاده در منابر آمده است
(يادداشتهاي نسخه)
صفحهبندی:
۴۸ برگ ؛۱۹
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
مقوا اسلیمی با عطف تیماج
(نوع جلد)
توصیف:
<مولف در مقدمه گفته چون کتاب "اربعين" ابوحامد غزالي در اخلاقيات اثري ممتاز بود ولي بجهت اشتمال بر احاديث عامه مناسب بود رساله اي در اخلاق مشتمل بر احاديث روي از ائمه هدي که از آن اقتباس شده تاليف نمايم ، پس آن را تخليص و در چهار قسم و هر کدام در چند اصل تنظيم نمود: القسم الاول ؛ في جمل اصول الدين (۱۰اصل و خاتمه). القسم الثاني؛ في العمال(۱۰ اصل و خاتمه) القسم الثالث؛في اصول الاخلاق المذمومه(۱۰اصل و خاتمه) القسم الرابع؛ في الاخلاق المحموده(۱۰ اصل و خاتمه) >
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الفبايي آستان قدس>: ص.۲۹۳
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>:ج.۱۲. ص.۳
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۲۵۳۷ (برگ۳۶- ۸۳)
(يادداشتهاي نسخه)
از ابتدا تا اواخر قسم رابع ادامه يافته و از پايان ناتمام مانده است
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين سياه ، در برگهاي اوليه مجالس بي سر وته روضه و مقتل براي استفاده در منابر آمده است
(يادداشتهاي نسخه)