"قال قدس سره انما قال فاطر ذوات العقول الخ و لم يقل فاطر العقول لئلا يتوهم ان للعقول صفات زائده علي ذاتها مراده بالتوهم المنفي امکانه و بيان امکان التوهم علي تقدير عدم التصريح بالذوات و عدمه علي ..."
(آغاز)
"... بان يستثني نقيض التالي عن الشرطيه التي اوردنا فينتبع نقيض المقدم فيلزم مطلوبه و علي التقديرين يحصل الاستغناء عن العکس الذي ارتکبه الش تمت"
(انجام)
خط:
نستعلیق
(نوع خط متن)
صفحهبندی:
۱۰۵برگ ؛ ۱۵
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج سبز
(نوع جلد)
توصیف:
<حاشيه اي بر شرح ميرک بخاري (ق) بر "حکمه العين" نجم الدين دبيران کاتبي (۶۷۵ق) که بصورت "قوله الش-قوله م ن" (قول شارح و قول ماتن) تنظيم شده است، نام محشي در دو جاي برگ اول و دوم آمده ولي در الذريعه و فهرست آستان قدس نام مولف ذکر نشده است، هر چند در الذريعه براي ميرزاي شرواني حاشيه ديگري معرفي کرده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<آستان قدس>: ج.۱۱. ص.۱۰۹
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۶. ص.۱۲۲ (هردو به نام محشي)
(يادداشتهاي نسخه)
جاي عناوين سفيد مانده ،
(يادداشتهاي نسخه)
صفحهبندی:
۱۰۵برگ ؛ ۱۵
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج سبز
(نوع جلد)
توصیف:
<حاشيه اي بر شرح ميرک بخاري (ق) بر "حکمه العين" نجم الدين دبيران کاتبي (۶۷۵ق) که بصورت "قوله الش-قوله م ن" (قول شارح و قول ماتن) تنظيم شده است، نام محشي در دو جاي برگ اول و دوم آمده ولي در الذريعه و فهرست آستان قدس نام مولف ذکر نشده است، هر چند در الذريعه براي ميرزاي شرواني حاشيه ديگري معرفي کرده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<آستان قدس>: ج.۱۱. ص.۱۰۹
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۶. ص.۱۲۲ (هردو به نام محشي)
(يادداشتهاي نسخه)