حمد واجب الوجودي را سزاست که شدت موجودش بي منتهاست و عدتش خارج از احصاست فياضي که از فيض اطلاقي ذرات ماهيات قابله ممکنات را بامر بسيط کن از حجاب کمون بعرصه بروز يکون...
(آغاز)
... بخطاب او لم تومن مورد افتخارش فرموده آن ممکن خلت بعرض سراپا نياز بلي مظهر اقرار بعبوديت گشت يعني حاشا که در اعتقاد التفات يارم خلل و قدم ايمانم...
(انجام)
خط:
نستعلیق
(نوع خط متن)
صفحهبندی:
۹۴برگ؛ ۱۲
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج سیاه
(نوع جلد)
توصیف:
رساله اي متوسط در اصول و معارف ديني که بر مشرب شيعه اماميه نگاشته و در يک مقدمه و شش باب و يک خاتمه تنظيم شده است: مقدمه؛ در بيان معني <تولا و تبرا>باب اول؛ در بيان تحقيق مساله وجود و مراتب آن. باب دويم؛ در بيان توحيد و دفع شبهه وارده برآن. باب سيم؛ در وجوب ارسال رسل و تنزيل کتب بر خداوند و معني ختم نبوت و ولايت. باب چهارم؛ در بيان معني عصمت و وجوب ان در داب انبياء علت ايجاد لوح و قلم. باب پنجم؛ در بيان جبرو اختيار و ابطال اول و اثبات ثاني.باب ششم؛ در تحقيق معاد و اثبات معاد جسماني. خاتمه؛ در بيان معني اظهار ذنوب و استغفار پيامبر (ص) و ائمه طاهرين(ع)
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الفبايي آستان قدس>ص.۱۱۳
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>:ج.۱۱.ص.۳۴۵
(يادداشتهاي نسخه)
مباحث نسخه حاضر تا اواخر باب چهارم ادامه يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
در بالاي برگ اول لوح مزوج زر و ارغواني و شنگرف بسيار زيبا با صفحات مجدول شنگرف و زر و سبز و سياه مزين به گل و بوته زر و ميان سطور دندان موشي، ديگر صفحات مجدول شنگرف و سبز و آبي. جاي عناوين سفيد مانده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
صفحهبندی:
۹۴برگ؛ ۱۲
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج سیاه
(نوع جلد)
توصیف:
رساله اي متوسط در اصول و معارف ديني که بر مشرب شيعه اماميه نگاشته و در يک مقدمه و شش باب و يک خاتمه تنظيم شده است: مقدمه؛ در بيان معني <تولا و تبرا>باب اول؛ در بيان تحقيق مساله وجود و مراتب آن. باب دويم؛ در بيان توحيد و دفع شبهه وارده برآن. باب سيم؛ در وجوب ارسال رسل و تنزيل کتب بر خداوند و معني ختم نبوت و ولايت. باب چهارم؛ در بيان معني عصمت و وجوب ان در داب انبياء علت ايجاد لوح و قلم. باب پنجم؛ در بيان جبرو اختيار و ابطال اول و اثبات ثاني.باب ششم؛ در تحقيق معاد و اثبات معاد جسماني. خاتمه؛ در بيان معني اظهار ذنوب و استغفار پيامبر (ص) و ائمه طاهرين(ع)
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الفبايي آستان قدس>ص.۱۱۳
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>:ج.۱۱.ص.۳۴۵
(يادداشتهاي نسخه)
مباحث نسخه حاضر تا اواخر باب چهارم ادامه يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
در بالاي برگ اول لوح مزوج زر و ارغواني و شنگرف بسيار زيبا با صفحات مجدول شنگرف و زر و سبز و سياه مزين به گل و بوته زر و ميان سطور دندان موشي، ديگر صفحات مجدول شنگرف و سبز و آبي. جاي عناوين سفيد مانده است
(يادداشتهاي نسخه)