سپاس بي قياس بار خدائي را که بسبب آن که هيچ عقلي را قوت اطلاع بر حقيقت او نيست و هيچ دانش را وسع احاقت برکنه معرفت او نه هر عبارت که در لغت او ايراد کنند و هر بيان که در صنعت او ....
(آغاز)
... کل من عليها فان و يبقي وجه ربک ذوالجلال و الاکرام فناء ما به اين معني هم نباشد هرچه در نطق آيد و هر چه در وهم آيد و هر چه عقل به آن رسد منتفي شود اليه يرجع الامر کله اينست آنچه خواستم در اين مختصر بيان کنم.
(انجام)
خط:
نستعلیق
(نوع خط متن)
صفحهبندی:
۱۸۶ برگ؛ ۱۶
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
مقوا
(نوع جلد)
عطف تیماج مشکی
(نوع جلد)
توصیف:
<اخلاق و فلسفه عملي> را آميخته به <عرفان> در <شش باب> به نام "<شمسالدين> <محمدبن محمد جويني>" و پس از کتاب "<اخلاق ناصري>" پرداخته است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۲۹۹ (برگ ۱۱ - ۳۱)
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعة>: ج.۲.ص. ۴۷۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۳.ص. ۱۶۶
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>: ص. ۷۶
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف
(يادداشتهاي نسخه)
صفحهبندی:
۱۸۶ برگ؛ ۱۶
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
مقوا
(نوع جلد)
عطف تیماج مشکی
(نوع جلد)
توصیف:
<اخلاق و فلسفه عملي> را آميخته به <عرفان> در <شش باب> به نام "<شمسالدين> <محمدبن محمد جويني>" و پس از کتاب "<اخلاق ناصري>" پرداخته است.
(يادداشتهاي نسخه)