اعلم ان للقوم مسلکين في اثبات الواجب تعالي احدها يتوقف علي ابطال الدور و التسلسل و هو المشهور لدي الجمهور والثاني لايتوقف عليه و قرروه بان مجموع الممکنات الموجوده ...
(آغاز)
... لان هذا العدم من حمله عدم الجمله علي النحو الثاني اذ هو عباره من عدم جزء و جزء حتي يستوفي الاجزا باسرها و هذا يمتنع محاد ضروره
(انجام)
خط:
نسخ
(نوع خط متن)
صفحهبندی:
۲برگ؛ ۱۷
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج سیاه
(نوع جلد)
توصیف:
<رساله اي کوتاه در اثبات واجب تعالي که مطابق مذاق و مشرب اماميه نگاشته شده است و در آن بدون اينکه بداند دور و تسلسل استناد شود به اثبات حق تعالي پرداخته شده است. مولف که از اين تاليفش اثري در جايي ديده نشد احتمالا هما <قوام الدين حمزه بن تقي الدين محمد شيرازي> است در قرن يازدهم مي زيسته و نامش در طبقات اعلام الشيعه به اختصار آمده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<طبقات اعلام الشيعه>:ج.۵.ص.۱۹۰-۱۹۱
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه۲۲۲۸ (برگ۹۷-۹۸)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين سياه و سطور بشکل چليپا
(يادداشتهاي نسخه)
صفحهبندی:
۲برگ؛ ۱۷
(تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
تیماج سیاه
(نوع جلد)
توصیف:
<رساله اي کوتاه در اثبات واجب تعالي که مطابق مذاق و مشرب اماميه نگاشته شده است و در آن بدون اينکه بداند دور و تسلسل استناد شود به اثبات حق تعالي پرداخته شده است. مولف که از اين تاليفش اثري در جايي ديده نشد احتمالا هما <قوام الدين حمزه بن تقي الدين محمد شيرازي> است در قرن يازدهم مي زيسته و نامش در طبقات اعلام الشيعه به اختصار آمده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<طبقات اعلام الشيعه>:ج.۵.ص.۱۹۰-۱۹۱
(يادداشتهاي نسخه)