<رساله اي مفصل در اصول عقايد و کلام بر مبناي مذهب امامي که در پنج مقصد به ترتيب اصول پنجگانه تنظيم و در روز يکشنبه هفتم ذيحجه ۱۲۶۱ق در قريه اشتهار و پايان يافته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
عناوين ونشانيها شنگرف ، درهامش صفحات تصحيح شده است، صفحات نسخه رطوبت ديده و نم کشيده است
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي مفصل در اصول عقايد و کلام بر مبناي مذهب امامي که در پنج مقصد به ترتيب اصول پنجگانه تنظيم و در روز يکشنبه هفتم ذيحجه ۱۲۶۱ق در قريه اشتهار و پايان يافته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
عناوين ونشانيها شنگرف ، درهامش صفحات تصحيح شده است، صفحات نسخه رطوبت ديده و نم کشيده است
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي در کلام و اصول عقايد شيعه که در يک مقدمه و چند باب تنظيم و نگارش آن در سال ۱۲۳۸ق صورت گرفته است، مولف اين رساله را در حاليکه از کربلا عازم مشهد مقدس بود در شهر اصفهان نگاشته و از سيد شفتي حجه الاسلام تجليل نموده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي در کلام و اصول عقايد شيعه که در يک مقدمه و چند باب تنظيم و نگارش آن در سال ۱۲۳۸ق صورت گرفته است، مولف اين رساله را در حاليکه از کربلا عازم مشهد مقدس بود در شهر اصفهان نگاشته و از سيد شفتي حجه الاسلام تجليل نموده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه در بيان عقايد و اصول اعتقادي و فقهي شيعه که بمقصد معرفي آن بصورت فشرده نگاشته شده و در آن با عنوان "يجب ان يعتقد..." اصول معتقدي اماميه بدون ذکر دليل شمرده شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه در بيان عقايد و اصول اعتقادي و فقهي شيعه که بمقصد معرفي آن بصورت فشرده نگاشته شده و در آن با عنوان "يجب ان يعتقد..." اصول معتقدي اماميه بدون ذکر دليل شمرده شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوچک و فشرده در بيان اعتقادات اماميه همراه ادله برهان بصورت مختصر که براي بيان معتقدات شيعه نگاشته شده و پس از بيان عقيده با کلمه "الدليل علي..." به تعليق آن پرداخته است و در مجموع ۲۳ عقيده با ذکر را در بر دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوچک و فشرده در بيان اعتقادات اماميه همراه ادله برهان بصورت مختصر که براي بيان معتقدات شيعه نگاشته شده و پس از بيان عقيده با کلمه "الدليل علي..." به تعليق آن پرداخته است و در مجموع ۲۳ عقيده با ذکر را در بر دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه درباره والدين رسول اکرم (ص) و وضعيت اعتقادي آنها از ديدگاه اهل تسنن است اين رساله سومين اثر سيوطي در اين باره و کوتاهترين آنها است >
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کتابت به جهت استاد احمد رودباري>
(يادداشتهاي نسخه)
<کشف الظنون>: ج.۱. ص.۴۲۳
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۲۵۴۲ (برگ ۹۹- ۱۰۱)
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه تصحيح و مقابله در همان حال کتابت. عناوين و خطوط شنگرف
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي کوتاه درباره والدين رسول اکرم (ص) و وضعيت اعتقادي آنها از ديدگاه اهل تسنن است اين رساله سومين اثر سيوطي در اين باره و کوتاهترين آنها است >
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کتابت به جهت استاد احمد رودباري>
(يادداشتهاي نسخه)
<کشف الظنون>: ج.۱. ص.۴۲۳
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۲۵۴۲ (برگ ۹۹- ۱۰۱)
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه تصحيح و مقابله در همان حال کتابت. عناوين و خطوط شنگرف
(يادداشتهاي نسخه)
<مولف که موذن آستانه مبارکه حضرت احمد بن کاظم (ع) معروف به شاهچراغ شيراز بوده و مشرب عرفاني مطابق طائفه ذهبيه داشته رساله حاضر را پس از يک مکاشفه بصورت جذبه اي و کشفي در اثبات عقيده اماميه مبني بر عدم جبر و عدم تفويض و حقانيت راي امر بين الامرين نگاشته است، در برگ (۴ر) مولف از ديگر تاليفش بنام "مراه الوجود" در شرح بقعه اسکندريه و "حقيقه الامر" تاليف نظام الدين العلما تبريزي (۱۳۲۶ق) و قطب الدين محمد نيريزي و قصيده "ابداعيه" نام برده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
عناوين سياه، در پايان کتاب "قصيده عزيبيه" در ۳۵ بيت و "غزل معجب" در ۱۲ بيت و قصيده شهوديه در ۱۷ بيت از مولف در پايان نسخه آمده است ، در هامش برخيصفحات حاشيه اي مبني بر تحسين و تمجيد از مولف براي مطلب نوشته شده آمده با عنوان "مرحبا بک ايها الشيخ الموذن خبراک الله خيرا و طيب فاک" و خاطر نشان ساخته هرجا حاشيه اي با امضاي "جيم" آمده باشد به مجدالاشراف ميرزا جلال الدين محمد متولي باشي شاهچراغ تعلق دارد، حواشي با امضاي جيم و غيره و در حاشيه صفحات آمده است
(يادداشتهاي نسخه)
<مولف که موذن آستانه مبارکه حضرت احمد بن کاظم (ع) معروف به شاهچراغ شيراز بوده و مشرب عرفاني مطابق طائفه ذهبيه داشته رساله حاضر را پس از يک مکاشفه بصورت جذبه اي و کشفي در اثبات عقيده اماميه مبني بر عدم جبر و عدم تفويض و حقانيت راي امر بين الامرين نگاشته است، در برگ (۴ر) مولف از ديگر تاليفش بنام "مراه الوجود" در شرح بقعه اسکندريه و "حقيقه الامر" تاليف نظام الدين العلما تبريزي (۱۳۲۶ق) و قطب الدين محمد نيريزي و قصيده "ابداعيه" نام برده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
عناوين سياه، در پايان کتاب "قصيده عزيبيه" در ۳۵ بيت و "غزل معجب" در ۱۲ بيت و قصيده شهوديه در ۱۷ بيت از مولف در پايان نسخه آمده است ، در هامش برخيصفحات حاشيه اي مبني بر تحسين و تمجيد از مولف براي مطلب نوشته شده آمده با عنوان "مرحبا بک ايها الشيخ الموذن خبراک الله خيرا و طيب فاک" و خاطر نشان ساخته هرجا حاشيه اي با امضاي "جيم" آمده باشد به مجدالاشراف ميرزا جلال الدين محمد متولي باشي شاهچراغ تعلق دارد، حواشي با امضاي جيم و غيره و در حاشيه صفحات آمده است
(يادداشتهاي نسخه)
<قصيده اي در ۳۸ بيت که در آن عقايد مهم زيديه به نظم کشيده شده است ، ناظم ظاهرا از اعلام بزرگ زيديه بوده چنانکه از وي با القاب "الفقيه الورع الکامل عمده العباد الموحدين و قاهره الزهاد المتعبدين" ياد شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<قصيده اي در ۳۸ بيت که در آن عقايد مهم زيديه به نظم کشيده شده است ، ناظم ظاهرا از اعلام بزرگ زيديه بوده چنانکه از وي با القاب "الفقيه الورع الکامل عمده العباد الموحدين و قاهره الزهاد المتعبدين" ياد شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيه اي کوتاه بر شرح سعدالدين تفتازاني (۷۹۳ق) بر "عقايد النفسيه" نجم الدين عمر بن محمد نسفي (۵۳۷ق) که بصورت "قال- اقول" نوشته و در اواخر رمضان ۸۶۲ق موافق با جمله "حل سود لشرح العقائد" پايان يافته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشف الظنون>:ج.۲. ص.۱۱۴۵
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>: ج.۱. ص.۱۰۴
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۲۵۲۸ (برگ۱۳۸- ۱۶۴)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين وخطوط شنگرف ، حواشي عبدالحکيم سيالکوتي و يوسف در هامش صفحات. نسخه يوسف مردوخي مدرس استکتاب شده است
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيه اي کوتاه بر شرح سعدالدين تفتازاني (۷۹۳ق) بر "عقايد النفسيه" نجم الدين عمر بن محمد نسفي (۵۳۷ق) که بصورت "قال- اقول" نوشته و در اواخر رمضان ۸۶۲ق موافق با جمله "حل سود لشرح العقائد" پايان يافته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشف الظنون>:ج.۲. ص.۱۱۴۵
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>: ج.۱. ص.۱۰۴
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۲۵۲۸ (برگ۱۳۸- ۱۶۴)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين وخطوط شنگرف ، حواشي عبدالحکيم سيالکوتي و يوسف در هامش صفحات. نسخه يوسف مردوخي مدرس استکتاب شده است
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي مفصل در اثبات ولايت علي (ع) و حقانيت شيعه که در ديدار و مناظره با قاضي زاده ماوراءالنهري در محضر شاه عباس مطرح شده است، اين رساله در يک مقدمه و يک قاعده و يک قاعده و يک خاتمه تنظيم شده است:مقدمه؛ در بيان مقصود از لفظ امام و نياز موجود او قاعده؛ در چند منهج. خاتمه ؛ در رجعت و معاد
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي مفصل در اثبات ولايت علي (ع) و حقانيت شيعه که در ديدار و مناظره با قاضي زاده ماوراءالنهري در محضر شاه عباس مطرح شده است، اين رساله در يک مقدمه و يک قاعده و يک قاعده و يک خاتمه تنظيم شده است:مقدمه؛ در بيان مقصود از لفظ امام و نياز موجود او قاعده؛ در چند منهج. خاتمه ؛ در رجعت و معاد
(يادداشتهاي نسخه)