رساله اي فقهي فتوايي با اندک اشاره اي به ادله در برخي مسائل که هر کتاب در چند منهج و هر منهج با عناوين "هدايه - هدايه" تنظيم شده و بخشي از آن در ربيع الاول ۱۲۴۰ق پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
رساله اي فقهي فتوايي با اندک اشاره اي به ادله در برخي مسائل که هر کتاب در چند منهج و هر منهج با عناوين "هدايه - هدايه" تنظيم شده و بخشي از آن در ربيع الاول ۱۲۴۰ق پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي متوسط فتوايي در فقه همراه با مختصري اشاره به ادله و براهين در بعضي از مسائل با عناوين "هدايه- هدايه"که جلد اول (از طهارت تا هبه)آن در دهه آخر ربيع الاول ۱۲۴۰ق پايان يافته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کاتب همان مولف است>
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>:ج.۲۳.ص.۱۷۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۶.ص.۳۵۹
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>:ص.۵۶۶
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث نسخه حاضر جلد اول است>
(يادداشتهاي نسخه)
<عناوين و نشانيها و خطوط شنگرف، در هامش نسخه تصحيح و با امضاي"منه دام ظله"تحشيه نويسي شده است؛ جاي برخي عناوين سفيد>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي متوسط فتوايي در فقه همراه با مختصري اشاره به ادله و براهين در بعضي از مسائل با عناوين "هدايه- هدايه"که جلد اول (از طهارت تا هبه)آن در دهه آخر ربيع الاول ۱۲۴۰ق پايان يافته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کاتب همان مولف است>
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>:ج.۲۳.ص.۱۷۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۶.ص.۳۵۹
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>:ص.۵۶۶
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث نسخه حاضر جلد اول است>
(يادداشتهاي نسخه)
<عناوين و نشانيها و خطوط شنگرف، در هامش نسخه تصحيح و با امضاي"منه دام ظله"تحشيه نويسي شده است؛ جاي برخي عناوين سفيد>
(يادداشتهاي نسخه)
فقه فتوايي است با مختصر اشارهاي به ادله در بعضي از مسائل، هر کتابي داراي مناهج و هر منهجي با عناوين "<هداية_هداية>" . اين کتاب در دو جلد نگاشته شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۲۳.ص. ۱۷۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۶.ص. ۳۵۹
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>: ص. ۵۶۶
(يادداشتهاي نسخه)
جلد اول (<طهاره- هبه>) را دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، تصحيح شده، مهري بيضوي با سجع "الراجي <محمدجعفر>"
(يادداشتهاي نسخه)
فقه فتوايي است با مختصر اشارهاي به ادله در بعضي از مسائل، هر کتابي داراي مناهج و هر منهجي با عناوين "<هداية_هداية>" . اين کتاب در دو جلد نگاشته شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۲۳.ص. ۱۷۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۶.ص. ۳۵۹
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>: ص. ۵۶۶
(يادداشتهاي نسخه)
جلد اول (<طهاره- هبه>) را دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، تصحيح شده، مهري بيضوي با سجع "الراجي <محمدجعفر>"
(يادداشتهاي نسخه)
شرح مزجي استدلالي است بر کتاب <کفايه المقتصد محقق سبزواري> (۱۰۹۰ق) و بنا به گفته <آقابزرگ> در <الذريعه فقط کتاب طهارت و صلاه تا احکام سجود تلاوت نوشته شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۴.ص. ۲۳۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۵.ص. ۲۸۸
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۳۸.ص. ۶۲۸
(يادداشتهاي نسخه)
جزء اول را دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، تصحيح شده _مهري گنبدي شکل با سجع "الله الملک الواحد القهار، <ملک موسي بن محمدرضا بن موسي بن جعفر کاشف الغطاء>..."
(يادداشتهاي نسخه)
شرح مزجي استدلالي است بر کتاب <کفايه المقتصد محقق سبزواري> (۱۰۹۰ق) و بنا به گفته <آقابزرگ> در <الذريعه فقط کتاب طهارت و صلاه تا احکام سجود تلاوت نوشته شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۴.ص. ۲۳۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۵.ص. ۲۸۸
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۳۸.ص. ۶۲۸
(يادداشتهاي نسخه)
جزء اول را دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، تصحيح شده _مهري گنبدي شکل با سجع "الله الملک الواحد القهار، <ملک موسي بن محمدرضا بن موسي بن جعفر کاشف الغطاء>..."
(يادداشتهاي نسخه)
آغاز: بسمله، حمد و ثناي بيحد و احصاء مخصوص بارگاه کبريائيست که جواهر بحار معرفتش کنز الفوايد امال و اماني را جامع و و وافي و داروي مرحمتش در ازاله سواد عدم از چهره ممکنات کافي و ترياق مغفرتش رائع سموم مهلکه عصيان و خسران نامتنهاي و تحياة غير متناهبه نثار در بار درر بار شرافت اساس بهترين خلايق و عترة طاهره آنجناب باد، اما بعد چنين گويد احقر عبادالله ابن محمدحسن الخراساني محمدابراهيم الاصفهاني عاملهما الله بلطفه ...
بیشتر
انجام:قضا فوري نيست و مستحب است تتابع درآن و ترتيب درآن واجب نيست چه از يک سال بگذرد يا بيشتر ليکن سنت است و روزه مستحب صحيح نيست از کسيکه در ذمه او روزه واجب باشد مگر آنکه قادر نباشد بر واجب که جايز است.
بیشتر
انجامه: تمت الرساله در درالخلافه طهران در بيان طهارت و صلوة و زکوة و خمس و صوم در بيستم شهر جمادي الثاني من شهور سنه هزار و دويست و پنجا و شش من الهجرة النبوية من جمله مخترعات جامع جميع فنون و اعمال سرکار ميرزا زين العابدين تبريزي اميد که در نظر ارباب دانش مطبوع گردد و استدعا از برادران ديني چنان است که بعد از فراغ از ملاحظه اين مسائل شرعيه من الجزئيه والکليه مرحمة و غفران پناه جنت و رضوان آرامگاه سلالة السادات العظام الکرام آقا سيد محمد مرحوم طهراني را بدعاي خير ياد فرمايند چون سرکاري اين کار بعد از وفات آقا سيد محمد مرحوم با عاليشان آقا رستم علي بود ملتمس آنکه او را نيز بدعاي مغفرت ياد نمايند والسلام علي من اتبع الهدي
بیشتر
رساله فقهي مؤلف در موضوعات طهارت، صلات، زکات، خمس و صوم که در چند مقصد و هر مقصد در چند باب به نگارش درآمده است
(مندرجات)
آغاز: بسمله، حمد و ثناي بيحد و احصاء مخصوص بارگاه کبريائيست که جواهر بحار معرفتش کنز الفوايد امال و اماني را جامع و و وافي و داروي مرحمتش در ازاله سواد عدم از چهره ممکنات کافي و ترياق مغفرتش رائع سموم مهلکه عصيان و خسران نامتنهاي و تحياة غير متناهبه نثار در بار درر بار شرافت اساس بهترين خلايق و عترة طاهره آنجناب باد، اما بعد چنين گويد احقر عبادالله ابن محمدحسن الخراساني محمدابراهيم الاصفهاني عاملهما الله بلطفه ...
بیشتر
انجام:قضا فوري نيست و مستحب است تتابع درآن و ترتيب درآن واجب نيست چه از يک سال بگذرد يا بيشتر ليکن سنت است و روزه مستحب صحيح نيست از کسيکه در ذمه او روزه واجب باشد مگر آنکه قادر نباشد بر واجب که جايز است.
بیشتر
انجامه: تمت الرساله در درالخلافه طهران در بيان طهارت و صلوة و زکوة و خمس و صوم در بيستم شهر جمادي الثاني من شهور سنه هزار و دويست و پنجا و شش من الهجرة النبوية من جمله مخترعات جامع جميع فنون و اعمال سرکار ميرزا زين العابدين تبريزي اميد که در نظر ارباب دانش مطبوع گردد و استدعا از برادران ديني چنان است که بعد از فراغ از ملاحظه اين مسائل شرعيه من الجزئيه والکليه مرحمة و غفران پناه جنت و رضوان آرامگاه سلالة السادات العظام الکرام آقا سيد محمد مرحوم طهراني را بدعاي خير ياد فرمايند چون سرکاري اين کار بعد از وفات آقا سيد محمد مرحوم با عاليشان آقا رستم علي بود ملتمس آنکه او را نيز بدعاي مغفرت ياد نمايند والسلام علي من اتبع الهدي
بیشتر
رساله فقهي مؤلف در موضوعات طهارت، صلات، زکات، خمس و صوم که در چند مقصد و هر مقصد در چند باب به نگارش درآمده است
(مندرجات)
نسخه فاقد صفحه عنوان و صفحات آغاز و انجام بوده، لذا مشخصات کتابشناسي با مطابقت نسخه با کتاب موجود در کتابخانه صورت گرفته و با توجه به نوع چاپ احتمالا در قرن ۱۳ قمري چاپ و منتشر شده است
نسخه فاقد صفحه عنوان و صفحات آغاز و انجام بوده، لذا مشخصات کتابشناسي با مطابقت نسخه با کتاب موجود در کتابخانه صورت گرفته و با توجه به نوع چاپ احتمالا در قرن ۱۳ قمري چاپ و منتشر شده است