قواعد مفصلي است براي استخراج اسرار حروف و اعداد و اشاره به بعضي از خواص آنها و بيان جايگاه هر يک از آنها در <علم جف> ، داراي جدولها و دواير بياني مناسب فرازهاي کتاب
(يادداشتهاي نسخه)
قواعد مفصلي است براي استخراج اسرار حروف و اعداد و اشاره به بعضي از خواص آنها و بيان جايگاه هر يک از آنها در <علم جف> ، داراي جدولها و دواير بياني مناسب فرازهاي کتاب
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر برخي مباحث مياني را داراست وبعلت سفيد ماندن عناوين يقيني بابهاي نسخه در دست ميسر نشد
(يادداشتهاي نسخه)
جاي عناوين سفيد
(يادداشتهاي نسخه)
گرچه نام کاتب در نسخه و فهرست ثبت نشده و تاريخ کتابت را قرن نهم هجري تخمين زده اند اما به تشخيص کارشناسي خط " فيض کاشاني" و متعلق به قرن يازدهم هجري است
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر برخي مباحث مياني را داراست وبعلت سفيد ماندن عناوين يقيني بابهاي نسخه در دست ميسر نشد
(يادداشتهاي نسخه)
جاي عناوين سفيد
(يادداشتهاي نسخه)
گرچه نام کاتب در نسخه و فهرست ثبت نشده و تاريخ کتابت را قرن نهم هجري تخمين زده اند اما به تشخيص کارشناسي خط " فيض کاشاني" و متعلق به قرن يازدهم هجري است
(يادداشتهاي نسخه)
کتابي مفصل و بسيار مشهور درعرفان و معارف توحيدي که باذعان صاحب نظران معروفترين و دقيقترين متن در تصوف کلاسيک بشمار مي رود، اين کتاب که در پانصدو شصت باب تقسيم شده، تحرير نسخه اول آن در سفر۶۲۹ق و تحرير دوم آن در ۲۴ ربيع الاول ۶۳۶ق پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشف الظنون>:ج.۲.ص.۱۲۳۸
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۴.ص.۳۵۰
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>:ص.۴۲۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار عربي>
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر از باب ۳۶۱ تا ۴۹۶ را در بردارد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، صفحات مجدول شنگرف و آبي ، صفحات و حواشي آنها بشدت دچار موريانه خواري شده ولي در عين حال قابل استفاده است
(يادداشتهاي نسخه)
کتابي مفصل و بسيار مشهور درعرفان و معارف توحيدي که باذعان صاحب نظران معروفترين و دقيقترين متن در تصوف کلاسيک بشمار مي رود، اين کتاب که در پانصدو شصت باب تقسيم شده، تحرير نسخه اول آن در سفر۶۲۹ق و تحرير دوم آن در ۲۴ ربيع الاول ۶۳۶ق پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشف الظنون>:ج.۲.ص.۱۲۳۸
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۴.ص.۳۵۰
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>:ص.۴۲۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار عربي>
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر از باب ۳۶۱ تا ۴۹۶ را در بردارد
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، صفحات مجدول شنگرف و آبي ، صفحات و حواشي آنها بشدت دچار موريانه خواري شده ولي در عين حال قابل استفاده است
(يادداشتهاي نسخه)
<بيست و هفت فص است در عرفان><که مولف مدعي است آنها را در دهه آخر محرم سال ۶۲۷هـ. در خواب، حضرت پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله بدو داده><و دستور داده که بر مردم بخواند.><اين کتاب نزد علماء عرفان و تصوف اهميت فراوان دارد ولي بعضي ديگر ابن عربي را براي مطالبي که در اين کتاب گنجانده تکفير ميکنند.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۶. ص. ۲۳۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۶. ص. ۳۳۱
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>: ص. ۴۳۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث اين نسخه قسمتي از فص عيسوي تا اواخر فص لقمانيه را در بر دارد.>
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين شنگرف، متن کتاب اعرابگذاري شده (مشکول)
(يادداشتهاي نسخه)
<بيست و هفت فص است در عرفان><که مولف مدعي است آنها را در دهه آخر محرم سال ۶۲۷هـ. در خواب، حضرت پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله بدو داده><و دستور داده که بر مردم بخواند.><اين کتاب نزد علماء عرفان و تصوف اهميت فراوان دارد ولي بعضي ديگر ابن عربي را براي مطالبي که در اين کتاب گنجانده تکفير ميکنند.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۶. ص. ۲۳۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۶. ص. ۳۳۱
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>: ص. ۴۳۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث اين نسخه قسمتي از فص عيسوي تا اواخر فص لقمانيه را در بر دارد.>
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين شنگرف، متن کتاب اعرابگذاري شده (مشکول)
(يادداشتهاي نسخه)
بيست و هفت (فصل) است در <عرفان >که بنا به گفته مولف، آنها را در دهه آخر ماه محرم سال ۶۲۷ق به او داده و دستور فرموده که بر مردم بخواند. اين کتاب نزد علماي عرفان و تصوف اهميت فراوان دارد
(يادداشتهاي نسخه)
بيست و هفت (فصل) است در <عرفان >که بنا به گفته مولف، آنها را در دهه آخر ماه محرم سال ۶۲۷ق به او داده و دستور فرموده که بر مردم بخواند. اين کتاب نزد علماي عرفان و تصوف اهميت فراوان دارد
(يادداشتهاي نسخه)