<حاشيه استدلالي است با عناوين قوله- قوله بر حاشيه شمس الدين خفري >بر <شرح جديد تجريد قوشچي>. خوانساري در اين حاشيه به شروح و حاشيه هاي ديگر تجريد نظر دارد و مطالب آنها را نيز بررسي مي کند. اين کنگره< توسط کنگره خوانساري >چاپ شده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۴۵۲، ضميمه ۱(برگ ۳- ۵۹)
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيه استدلالي است با عناوين قوله- قوله بر حاشيه شمس الدين خفري >بر <شرح جديد تجريد قوشچي>. خوانساري در اين حاشيه به شروح و حاشيه هاي ديگر تجريد نظر دارد و مطالب آنها را نيز بررسي مي کند. اين کنگره< توسط کنگره خوانساري >چاپ شده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۴۵۲، ضميمه ۱(برگ ۳- ۵۹)
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث علم کلام را بر اساس اعتقادات اهل سنت در شش مقصد ترتيب داده است و بنا به گفته <کشفالظنون> اين کتاب به سال ۷۸۴ در <سمرقند> به اتمام رسيده است کتاب بسيار معروفي است که دانشمندان شروح و حواشي زيادي بر آن نگاشتهاند.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۲۹۴ (برگ ۱-۱۷۰ )
(يادداشتهاي نسخه)
<کشفالظنون>: ج.۲.ص. ۱۷۸۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۲.ص. ۳۰۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۲۶.ص. ۴۲۱
(يادداشتهاي نسخه)
<مشارعربي>: ص. ۵۶۳
(يادداشتهاي نسخه)
<المقصد الخامس في الالهيات> را دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث علم کلام را بر اساس اعتقادات اهل سنت در شش مقصد ترتيب داده است و بنا به گفته <کشفالظنون> اين کتاب به سال ۷۸۴ در <سمرقند> به اتمام رسيده است کتاب بسيار معروفي است که دانشمندان شروح و حواشي زيادي بر آن نگاشتهاند.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۲۹۴ (برگ ۱-۱۷۰ )
(يادداشتهاي نسخه)
<کشفالظنون>: ج.۲.ص. ۱۷۸۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۲.ص. ۳۰۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۲۶.ص. ۴۲۱
(يادداشتهاي نسخه)
<مشارعربي>: ص. ۵۶۳
(يادداشتهاي نسخه)
<المقصد الخامس في الالهيات> را دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
رساله مختصري است در بحث معروف کلامي که محل تنازع آراء علما شده است و آن مسأله جبر و اختيار آدمي است. که با عناوين "خلاصه_ بيان" مطالب را با استفاده از آيات و احاديث طبق نظر شيعه توضيح داده است.
(يادداشتهاي نسخه)
رساله مختصري است در بحث معروف کلامي که محل تنازع آراء علما شده است و آن مسأله جبر و اختيار آدمي است. که با عناوين "خلاصه_ بيان" مطالب را با استفاده از آيات و احاديث طبق نظر شيعه توضيح داده است.
(يادداشتهاي نسخه)
رسالهاي مفصل در بيان <عقايد شيعه> بخصوص <امامت> و <شرح حال و مناقب و فضائل ائمه اطهار> عليهم السلام و <مطاعن خلفا> ميباشد و در قسمت شرح حال <امام صادق عليهالسلام> از آنجا که زمان ايشان را <عصر نشو و نماي و ترويج تصوف و صوفيگري> دانستهاند به تفصيل به رد و نقد آنها پرداخته شده و اين بخش مورد اختلاف محققان ميباشد و کتاب <حديقه الشيعه> به چند نفر منسوب شده که اخيرا اين کتاب در دو جلد زير نظر <کنگره مقدس اردبيلي> توسط <انتشارات انصاريان> هم به چاپ رسيده و در مقدمه مفصل آن با دلائل و قرائن اين کتاب از <مقدس اردبيلي> دانسته شده است. <ظاهرا دو جلد بوده که از جلد اول آن اطلاعي در دست نيست.>
(يادداشتهاي نسخه)
رسالهاي مفصل در بيان <عقايد شيعه> بخصوص <امامت> و <شرح حال و مناقب و فضائل ائمه اطهار> عليهم السلام و <مطاعن خلفا> ميباشد و در قسمت شرح حال <امام صادق عليهالسلام> از آنجا که زمان ايشان را <عصر نشو و نماي و ترويج تصوف و صوفيگري> دانستهاند به تفصيل به رد و نقد آنها پرداخته شده و اين بخش مورد اختلاف محققان ميباشد و کتاب <حديقه الشيعه> به چند نفر منسوب شده که اخيرا اين کتاب در دو جلد زير نظر <کنگره مقدس اردبيلي> توسط <انتشارات انصاريان> هم به چاپ رسيده و در مقدمه مفصل آن با دلائل و قرائن اين کتاب از <مقدس اردبيلي> دانسته شده است. <ظاهرا دو جلد بوده که از جلد اول آن اطلاعي در دست نيست.>
(يادداشتهاي نسخه)
رسالهاي مفصل در بيان <عقايد شيعه> بخصوص <امامت> و <شرح حال و مناقب و فضائل ائمه اطهار> عليهم السلام و <مطاعن خلف> مي باشد و در قسمت شرح حال <امام صادق عليه السلام> از آنجا که زمان ايشان را عصر نشو و نماي و <ترويج تصوف و صوفيگري> مي باشد و کتاب <حديقه الشيعه> به چند نفر منسوب شده که اخيرا اين کتاب در دو جلد زير نظر <کنگره مقدس اردبيلي> توسط <انتشارات انصاريان> هم به چاپ رسيده و در مقدمه مفصل آن با دلائل و قرائن اين کتاب از<مقدس اردبيلي> دانسته شده است. ظاهرا دو جلد بوده که از جلد اول آن اطلاعي در دست نيست.
(يادداشتهاي نسخه)
رسالهاي مفصل در بيان <عقايد شيعه> بخصوص <امامت> و <شرح حال و مناقب و فضائل ائمه اطهار> عليهم السلام و <مطاعن خلف> مي باشد و در قسمت شرح حال <امام صادق عليه السلام> از آنجا که زمان ايشان را عصر نشو و نماي و <ترويج تصوف و صوفيگري> مي باشد و کتاب <حديقه الشيعه> به چند نفر منسوب شده که اخيرا اين کتاب در دو جلد زير نظر <کنگره مقدس اردبيلي> توسط <انتشارات انصاريان> هم به چاپ رسيده و در مقدمه مفصل آن با دلائل و قرائن اين کتاب از<مقدس اردبيلي> دانسته شده است. ظاهرا دو جلد بوده که از جلد اول آن اطلاعي در دست نيست.
(يادداشتهاي نسخه)