بالاي برگها کنار شيرازه خوردگي دايره مانندي دارد
(آسيب هاي نسخه)
برگ اول مجموعه فهرستي بدين شرح آمده:" < فهرست ما في هذا المجلد من المصنفات في علم الرجال علي الترتيب رجال مجهول القسم الاول من کتاب رجال ابن داود، تعليقة المحقق البهبهاني ره علي الرجال الکبير، ايضاح الاشتباه للعلامه الحلي ره، خلاصة الاقوال للعلامه الحلي ره>"
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
نام کاتب در اين نسخه ذکر نشده اما با مطابقت خط با ديگر قسمتهاي اين مجموعه کاتب محمدهاشم ابن محمد حسين الکاشاني بايد باشد
(يادداشتهاي نسخه)
بالاي برگها کنار شيرازه خوردگي دايره مانندي دارد
(آسيب هاي نسخه)
برگ اول مجموعه فهرستي بدين شرح آمده:" < فهرست ما في هذا المجلد من المصنفات في علم الرجال علي الترتيب رجال مجهول القسم الاول من کتاب رجال ابن داود، تعليقة المحقق البهبهاني ره علي الرجال الکبير، ايضاح الاشتباه للعلامه الحلي ره، خلاصة الاقوال للعلامه الحلي ره>"
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
نام کاتب در اين نسخه ذکر نشده اما با مطابقت خط با ديگر قسمتهاي اين مجموعه کاتب محمدهاشم ابن محمد حسين الکاشاني بايد باشد
(يادداشتهاي نسخه)
سرفصلها و بالاي برخي کلمات با رنگ قرمز مشخص شده است
قالب:
الکترونیکی
توصیف:
بالاي برگها کنار شيرازه خوردگي دايره مانندي دارد
(آسيب هاي نسخه)
اثر حاضر که با نام "رجال شيخ الطائفه" نامگذاري و معرفي شده با کتاب چاپي رجال طوسي، الفهرست طوسي، کتابشناسي الذريعه، دو نسخه خطي موجود در همين کتابخانه و ديگر منابع مرتبط و موجود تطبيق داده شد. اين نسخه از لحاظ ساختاري با رجال شيخ طوسي مطابقت دارد اما محتوا هيچ همخواني ندارد.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
برگ اول مجموعه فهرستي بدين شرح آمده:" < فهرست ما في هذا المجلد من المصنفات في علم الرجال علي الترتيب رجال مجهول القسم الاول من کتاب رجال ابن داود، تعليقة المحقق البهبهاني ره علي الرجال الکبير، ايضاح الاشتباه للعلامه الحلي ره، خلاصة الاقوال للعلامه الحلي ره>"
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
نام کاتب در اين نسخه ذکر نشده اما با مطابقت خط با ديگر قسمتهاي اين مجموعه کاتب محمدهاشم ابن محمد حسين الکاشاني بايد باشد.
(يادداشتهاي نسخه)
سرفصلها و بالاي برخي کلمات با رنگ قرمز مشخص شده است
قالب:
نسخه فیزیکی
توصیف:
بالاي برگها کنار شيرازه خوردگي دايره مانندي دارد
(آسيب هاي نسخه)
اثر حاضر که با نام "رجال شيخ الطائفه" نامگذاري و معرفي شده با کتاب چاپي رجال طوسي، الفهرست طوسي، کتابشناسي الذريعه، دو نسخه خطي موجود در همين کتابخانه و ديگر منابع مرتبط و موجود تطبيق داده شد. اين نسخه از لحاظ ساختاري با رجال شيخ طوسي مطابقت دارد اما محتوا هيچ همخواني ندارد.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
برگ اول مجموعه فهرستي بدين شرح آمده:" < فهرست ما في هذا المجلد من المصنفات في علم الرجال علي الترتيب رجال مجهول القسم الاول من کتاب رجال ابن داود، تعليقة المحقق البهبهاني ره علي الرجال الکبير، ايضاح الاشتباه للعلامه الحلي ره، خلاصة الاقوال للعلامه الحلي ره>"
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
نام کاتب در اين نسخه ذکر نشده اما با مطابقت خط با ديگر قسمتهاي اين مجموعه کاتب محمدهاشم ابن محمد حسين الکاشاني بايد باشد.
(يادداشتهاي نسخه)
مؤلف اثر حاضر را به خواهش دوستي بنام <مولوي ميرزا ابوالقاسم> بمناسبت فرا رسيدن ماه رمضان تاليف کرده و در آن پيرامون دعاهاي ماه مبارک، آداب، اخلاق و مواعظ اسلامي گفتگو کرده است. مؤلف ميگويد چون کتاب زاد المسافرين طب در معالجه امراض نوشته شده است وي اين کتاب را در معالجه امراض نفس ناطقه انسانيه نوشته و انرا زاد المسافرين نام نهاده است. در يک مقدمه، سي مجلس و يک خاتمه تدوين شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مندرجات: <مقدمه: در فضليت موعظه ... .- مجلس اول: در فضليت روزه کرفتن و شرايط ان.- مجلس دويم: در فضليت قران و ثواب تلاوت.- مجلس سوم: در فضيلت عقل و مذمت ضد ان از حمق و جهل.- مجلس چهارم: در محبت حق تعالي.- ><مجلس پنجم: در ذکر توبه .- مجلس ششم: در ظلم کردن به زير دست.- مجلس هفتم: در فضيلت نماز و روزه و خمس.- >< مجلس هشتم: در ترحم نمودن به ايتام و اطعام و انشاء سلام .- مجلس نهم: در ذکر براهين اصول دين .- مجلس دهم: در بيان توکل و بعضي اداب تجارت.- >< مجلس يازدهم: در فضيلت احسان و سخاوت .- مجلس دوازدهم: در مدح زينت است و فضليت عدل و انصاف و قناعت.- >< مجلس سيزدهم: در بيان تطهير نجاست و ذکر صبر بر بلا.- مجلس چهاردهم: در بيان کناهان کبيره.- مجلس پانزدهم: در معني شرح صدور ..- مجلس شانزدهم: در مدح همنشين خوب و مذمت همنشين بد.- مجلس هفدهم: در بيان انکه صالح اعمال چيست و مذمت دنياي دني .- >< مجلس هجدهم: در فضليت وقت سحر و احيا ء ليله القدر.- مجلس نوزدهم: در بيان شهادت اميرالمؤمنين.- مجلس بيستم: در ذکر بهشت و جهنم.- مجلس بيست و يکم: در مذمت شيطان.- مجلس بيست ودويم: در مذمت انچهار نفري که شب قدر آمرزيد نميشوند.- مجلس بيست وسيم: در بيان کناهان اعضاي هفتکانه ...- مجلس بيست و چهارم: در ذکر کافر مردمان و عامه ايشان....- مجلس بيست و پنجم: در مدح شيعيان و مذمت اعداي ايشان.- مجلس بيست و ششم: در بيان تجافي از دارالغرور ... .- مجلس بيست وهفتم: در ذکر صفات صفات بندکان شايسته .- مجلس بيست و هشتم: در بيان بعضي مستحبات و مکروهات... .- مجلس بيست و نهم: در ذکر غنيمت دانستن بقيه عمر .- مجلس سيم: در شرايط قبولي روزه ... .- خاتمه: در ذکر عيدين است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
منابع کتابشناسي:<مرعشي: ۱۷/۷۶>
(يادداشتهاي نسخه)
مؤلف اثر حاضر را به خواهش دوستي بنام <مولوي ميرزا ابوالقاسم> بمناسبت فرا رسيدن ماه رمضان تاليف کرده و در آن پيرامون دعاهاي ماه مبارک، آداب، اخلاق و مواعظ اسلامي گفتگو کرده است. مؤلف ميگويد چون کتاب زاد المسافرين طب در معالجه امراض نوشته شده است وي اين کتاب را در معالجه امراض نفس ناطقه انسانيه نوشته و انرا زاد المسافرين نام نهاده است. در يک مقدمه، سي مجلس و يک خاتمه تدوين شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مندرجات: <مقدمه: در فضليت موعظه ... .- مجلس اول: در فضليت روزه کرفتن و شرايط ان.- مجلس دويم: در فضليت قران و ثواب تلاوت.- مجلس سوم: در فضيلت عقل و مذمت ضد ان از حمق و جهل.- مجلس چهارم: در محبت حق تعالي.- ><مجلس پنجم: در ذکر توبه .- مجلس ششم: در ظلم کردن به زير دست.- مجلس هفتم: در فضيلت نماز و روزه و خمس.- >< مجلس هشتم: در ترحم نمودن به ايتام و اطعام و انشاء سلام .- مجلس نهم: در ذکر براهين اصول دين .- مجلس دهم: در بيان توکل و بعضي اداب تجارت.- >< مجلس يازدهم: در فضيلت احسان و سخاوت .- مجلس دوازدهم: در مدح زينت است و فضليت عدل و انصاف و قناعت.- >< مجلس سيزدهم: در بيان تطهير نجاست و ذکر صبر بر بلا.- مجلس چهاردهم: در بيان کناهان کبيره.- مجلس پانزدهم: در معني شرح صدور ..- مجلس شانزدهم: در مدح همنشين خوب و مذمت همنشين بد.- مجلس هفدهم: در بيان انکه صالح اعمال چيست و مذمت دنياي دني .- >< مجلس هجدهم: در فضليت وقت سحر و احيا ء ليله القدر.- مجلس نوزدهم: در بيان شهادت اميرالمؤمنين.- مجلس بيستم: در ذکر بهشت و جهنم.- مجلس بيست و يکم: در مذمت شيطان.- مجلس بيست ودويم: در مذمت انچهار نفري که شب قدر آمرزيد نميشوند.- مجلس بيست وسيم: در بيان کناهان اعضاي هفتکانه ...- مجلس بيست و چهارم: در ذکر کافر مردمان و عامه ايشان....- مجلس بيست و پنجم: در مدح شيعيان و مذمت اعداي ايشان.- مجلس بيست و ششم: در بيان تجافي از دارالغرور ... .- مجلس بيست وهفتم: در ذکر صفات صفات بندکان شايسته .- مجلس بيست و هشتم: در بيان بعضي مستحبات و مکروهات... .- مجلس بيست و نهم: در ذکر غنيمت دانستن بقيه عمر .- مجلس سيم: در شرايط قبولي روزه ... .- خاتمه: در ذکر عيدين است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
منابع کتابشناسي:<مرعشي: ۱۷/۷۶>
(يادداشتهاي نسخه)
چهار صفحه اول فهرست مطالب کتاب است. عناوين و سرفصلها قرمز، تمام صفحات مجدول قرمز، کاغذ دفتري خط دار
کتابشناسي بروجردي
قالب:
الکترونیکی
نام (عنوان) گوناگون:
کتاب الزکوة
توصیف:
جامع احاديث مجموعه روايت و احاديث روايي شيعي است که توسط عدهاي علما و فضلا حوزوي تحت اشراف آيت الله بروجردي جمع آوري شده و پس از ايشان اين اثر تحت نظارت شيخ اسماعيل ملايري معزي تدوين شد.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
نسخه حاضر بخشي از کتاب الزکوة و ابواب الصدقه " جامع الاحاديث" است که هيچ نامي از مولف و عنوان در نسخه ذکر نشده با مقايسه و شواهد و قرائن با نسخه چاپي تشخيص داده شد
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
توضيحات و خط خودرگيهايي با خودکار آبي در حواشي و بين متن مشاهده ميشود.
(يادداشتهاي نسخه)
[جامع احادیث الشیعه فی احکام الشریعه]: کتاب الزکوه
چهار صفحه اول فهرست مطالب کتاب است. عناوين و سرفصلها قرمز، تمام صفحات مجدول قرمز، کاغذ دفتري خط دار
کتابشناسي بروجردي
قالب:
نسخه فیزیکی
نام (عنوان) گوناگون:
کتاب الزکوة
توصیف:
جامع احاديث مجموعه روايت و احاديث روايي شيعي است که توسط عدهاي علما و فضلا حوزوي تحت اشراف آيت الله بروجردي جمع آوري شده و پس از ايشان اين اثر تحت نظارت شيخ اسماعيل ملايري معزي تدوين شد.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
نسخه حاضر بخشي از کتاب الزکوة و ابواب الصدقه " جامع الاحاديث" است که هيچ نامي از مولف و عنوان در نسخه ذکر نشده با مقايسه و شواهد و قرائن با نسخه چاپي تشخيص داده شد
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
توضيحات و خط خودرگيهايي با خودکار آبي در حواشي و بين متن مشاهده ميشود.
(يادداشتهاي نسخه)
مجدول و کمند به رنگ مشکي و زر، بين سطور خط دار است؛ علائم وقف و ابتدا و .. به رنگ قرمز، نام سورهها به رنگ سفيد داخل کادر زر کتابت شده؛ حواشي برگ اول تذهيب گل و برگ دارد؛ نشانه آيات با دايره گرد زر مشخص شده است؛ داخل جلد حواشي و گل و بوته دارد
بیشتر
قالب:
الکترونیکی
توصیف:
برخي صفحات مرمت شده و برخي پارگي دارد.
(آسيب هاي نسخه)
در صفحه آخر دعاي < تلاوت قرآن> آمده است؛ نوع خط و مرکب دو صفحه اول نسخه متفاوت است و ظاهرا نونويس باشد
(يادداشتهاي نسخه)
مجدول و کمند به رنگ مشکي و زر، بين سطور خط دار است؛ علائم وقف و ابتدا و .. به رنگ قرمز، نام سورهها به رنگ سفيد داخل کادر زر کتابت شده؛ حواشي برگ اول تذهيب گل و برگ دارد؛ نشانه آيات با دايره گرد زر مشخص شده است؛ داخل جلد حواشي و گل و بوته دارد
بیشتر
قالب:
نسخه فیزیکی
توصیف:
برخي صفحات مرمت شده و برخي پارگي دارد.
(آسيب هاي نسخه)
در صفحه آخر دعاي < تلاوت قرآن> آمده است؛ نوع خط و مرکب دو صفحه اول نسخه متفاوت است و ظاهرا نونويس باشد
(يادداشتهاي نسخه)
سرفصلها شنگرف؛ چهار صفحه ابتدايي فهرست مطالب و علائم و رموز احاديث در جدول به رنگ قرمز و مشکي آمده است.
قالب:
الکترونیکی
نام (عنوان) گوناگون:
طريقه المحمديه و السيره الاحمديه
طريقه محمديه
توصیف:
لبه هاي صفحات خوردگي دارد و آسيب ديده است
(آسيب هاي نسخه)
مطالب در سه باب آمده: <باب اول: در اعتصام به کتاب و سنت و احتراز از عادات سيئه، باب دوم: در امور مهم در سه فصل، فصل اول: در تصحيح اعتقاد، فصل دوم: در علوم مقصوره. فصل سوم: در تقوي، باب سوم: در اموري که گمان تقوي در آنها ميرود ولي تقوي نيستند در سه فصل: فصل اول در دقت در امر طهاره و نجاسه، فصل دوم: در تورع از طعام اهل وظائف، فصل سوم: در امور مبتدعه.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
داراي حواشي بسيار و مرتبط با متن است
(يادداشتهاي نسخه)
پشت برگ اخر با رواننويس رنگ بنفش نوشته: اين کتاب مسمي بطريقه محمدي مي باشد از احقر الطلاب عبد ... زنده جاني مقيم مسجد حضرت قطب العارفين حضرت سلطان سيد احمد کبير قدس الله تعالي ...؛ با مطابقت با منابع مشابه و مرجع مولف محمدبن علي بوگوي است
(يادداشتهاي نسخه)
سرفصلها شنگرف؛ چهار صفحه ابتدايي فهرست مطالب و علائم و رموز احاديث در جدول به رنگ قرمز و مشکي آمده است.
قالب:
نسخه فیزیکی
نام (عنوان) گوناگون:
طريقه المحمديه و السيره الاحمديه
طريقه محمديه
توصیف:
لبه هاي صفحات خوردگي دارد و آسيب ديده است
(آسيب هاي نسخه)
مطالب در سه باب آمده: <باب اول: در اعتصام به کتاب و سنت و احتراز از عادات سيئه، باب دوم: در امور مهم در سه فصل، فصل اول: در تصحيح اعتقاد، فصل دوم: در علوم مقصوره. فصل سوم: در تقوي، باب سوم: در اموري که گمان تقوي در آنها ميرود ولي تقوي نيستند در سه فصل: فصل اول در دقت در امر طهاره و نجاسه، فصل دوم: در تورع از طعام اهل وظائف، فصل سوم: در امور مبتدعه.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
داراي حواشي بسيار و مرتبط با متن است
(يادداشتهاي نسخه)
پشت برگ اخر با رواننويس رنگ بنفش نوشته: اين کتاب مسمي بطريقه محمدي مي باشد از احقر الطلاب عبد ... زنده جاني مقيم مسجد حضرت قطب العارفين حضرت سلطان سيد احمد کبير قدس الله تعالي ...؛ با مطابقت با منابع مشابه و مرجع مولف محمدبن علي بوگوي است
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر از صفحه ۳۸۸ تا ۴۹۵ کتاب نهج البلاغه ترجمه جواد فاضل را کاتب در روز جمعه دوم ربيع الثاني سال ۱۴۰۷ مصادف با ۱۳۶۵ رونويسي کرده است
(يادداشتهاي نسخه)
پايان نسخه و برخي صفحات بينابين آن برگ سفيد دارد
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر از صفحه ۳۸۸ تا ۴۹۵ کتاب نهج البلاغه ترجمه جواد فاضل را کاتب در روز جمعه دوم ربيع الثاني سال ۱۴۰۷ مصادف با ۱۳۶۵ رونويسي کرده است
(يادداشتهاي نسخه)
پايان نسخه و برخي صفحات بينابين آن برگ سفيد دارد
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر بخشي از کتاب نهج البلاغه ترجمه جواد فاضل را کاتب در روز يکشنبه ۲۶ ربيع الاول؟؟ سال ۱۴۰۸ مصادف با اول آذر ۱۳۶۶ رونويسي کرده است
(يادداشتهاي نسخه)
برخي صفحات بينابين برگ سفيد دارد
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر بخشي از کتاب نهج البلاغه ترجمه جواد فاضل را کاتب در روز يکشنبه ۲۶ ربيع الاول؟؟ سال ۱۴۰۸ مصادف با اول آذر ۱۳۶۶ رونويسي کرده است
(يادداشتهاي نسخه)
برخي صفحات بينابين برگ سفيد دارد
(يادداشتهاي نسخه)