<شرح مزجي مفصلي است رب کتاب "تجريد" خواجه نصير الدين طوسي که به نام ابوسعيد کورکان(۸۷۳ق) نوشته شده است. مولف در اين شرح نظر به گفته هاي شمس الدين محمد اصفهاني و سيد شريف گرگاني دارد و در بسياري از مباحث سعي مي کند که گفته مولف و نظر هاي شيعه را رد کند.>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مزجي مفصلي است رب کتاب "تجريد" خواجه نصير الدين طوسي که به نام ابوسعيد کورکان(۸۷۳ق) نوشته شده است. مولف در اين شرح نظر به گفته هاي شمس الدين محمد اصفهاني و سيد شريف گرگاني دارد و در بسياري از مباحث سعي مي کند که گفته مولف و نظر هاي شيعه را رد کند.>
(يادداشتهاي نسخه)
بخش " الهيات از کتاب المواقف" توسط شرواني شرح شده که در حاشيه جلد اول آمده است و همچنين جلد اول شرح کتاب " طوالع الانوار البيضاوي" است که با عنوان "مطالع الانظار" لابي الثناء شمسالدين بن محمود عبدالرحمن الاصفهاني ميباشد.
بیشتر
حاشيه جلد دوم شرح کتاب " التجريد" طوسي تاليف القوشجي است.
بخش " الهيات از کتاب المواقف" توسط شرواني شرح شده که در حاشيه جلد اول آمده است و همچنين جلد اول شرح کتاب " طوالع الانوار البيضاوي" است که با عنوان "مطالع الانظار" لابي الثناء شمسالدين بن محمود عبدالرحمن الاصفهاني ميباشد.
بیشتر
حاشيه جلد دوم شرح کتاب " التجريد" طوسي تاليف القوشجي است.
مولف در اثر حاضر به بررسي نقد شبهات فاضل قوشچي بر نظرات خواجه نصيرالدين طوسي پيرامون امامت در کتاب "تجريد الاعتقاد" پرداخته است و در واقع با محوريت کتاب فوق الذکر در موضوع امامت به شبهات فاضل قوشچي ميپردازد