<محاکمه اي است بين شرح فخرالدين رازي و خواجه بزرگ نصيرالدين طوسي بر "الاشارات" شيخ الرئيس ابن سينا . بيشتر گفته رازي به عنوان "قال الشارح" و گفته هاي خواجه نصير به عنوان "قوله" نقل شده و در آنها رد ايراد مي شود.>
(يادداشتهاي نسخه)
<محاکمه اي است بين شرح فخرالدين رازي و خواجه بزرگ نصيرالدين طوسي بر "الاشارات" شيخ الرئيس ابن سينا . بيشتر گفته رازي به عنوان "قال الشارح" و گفته هاي خواجه نصير به عنوان "قوله" نقل شده و در آنها رد ايراد مي شود.>
(يادداشتهاي نسخه)
شرحي است بسيار معروف با عناوين <قال ـ اقول> بر کتاب <الشمسية نجم الدين عمر بن علي کاتبي قزويني> (675) که به نام <غياث الدين محمد بن خواجه رشيد الدين> وزير سلطان خدا بنده نوشته است
(يادداشتهاي نسخه)
شرحي است بسيار معروف با عناوين <قال ـ اقول> بر کتاب <الشمسية نجم الدين عمر بن علي کاتبي قزويني> (675) که به نام <غياث الدين محمد بن خواجه رشيد الدين> وزير سلطان خدا بنده نوشته است
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و جداول صفحه ها شنگرف، صفحه اول داراي سرلوح آب و رنگ کم ارزش
توصیف:
روي برگ اول <يادداشت تملک نظام الدين موسوي> با مهر مربع وي و در صفحه آخر مهر بيضوي <" يا زاکي الطاهر من کل آفة نقدسه"> و مهر مربع <" لااله الا الله الملک الحق المبين عبده محمدطاهر"> ديده ميشود.
(يادداشتهاي نسخه)
روي برگ اول <وقفنامه کتاب بتاريخ> هفتم رجب ۱۳۱۷ و پشت برگ آخر <يادداشت تملک عمر بن محمد> بتاريخ ذي الحجه ۱۲۰۵ با مهر <هشت گوشه " اللهم ايد الاسلام باحد العنرين"> ديده ميشود (يادداشتهاي نسخه)
نسخه خطی اسلامی-ایرانی
اندازه
:
۲۵ (طول اوراق)
خط
:
نستعلیق (نوع خط متن)
صفحهبندی
:
۲۴س. (تعداد سطرهای متن)
توصیف
:
روي برگ اول <وقفنامه کتاب بتاريخ> هفتم رجب ۱۳۱۷ و پشت برگ آخر <يادداشت تملک عمر بن محمد> بتاريخ ذي الحجه ۱۲۰۵ با مهر <هشت گوشه " اللهم ايد الاسلام باحد العنرين"> ديده ميشود (يادداشتهاي نسخه)
روي برگ اول <وقفنامه کتاب بتاريخ> هفتم رجب ۱۳۱۷ و پشت برگ آخر <يادداشت تملک عمر بن محمد> بتاريخ ذي الحجه ۱۲۰۵ با مهر <هشت گوشه " اللهم ايد الاسلام باحد العنرين"> ديده ميشود
(يادداشتهاي نسخه)