<کتابي مفصل در محاکمه و مقايسه بين دو نظريه و شرح که توسط فخرالدين رازي و (۶۰۶ق) خواجه نصيرالدين (۶۷۶ق) بر "الاشارات و التنبيهات" ابن سينا ارائه شده است، مولف در اواخر جمادي الآخر ۷۵۵ق از اين کتاب فارغ شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۲۰. ص.۱۳۲
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: (شماره ۷۲۲۲)
(يادداشتهاي نسخه)
جاي عناوين سفيد مانده است. صفحات پاياني اطراف رطوبت ديده است
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابي مفصل در محاکمه و مقايسه بين دو نظريه و شرح که توسط فخرالدين رازي و (۶۰۶ق) خواجه نصيرالدين (۶۷۶ق) بر "الاشارات و التنبيهات" ابن سينا ارائه شده است، مولف در اواخر جمادي الآخر ۷۵۵ق از اين کتاب فارغ شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۲۰. ص.۱۳۲
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: (شماره ۷۲۲۲)
(يادداشتهاي نسخه)
جاي عناوين سفيد مانده است. صفحات پاياني اطراف رطوبت ديده است
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه آب ديده و بسياري از برگها ناخوانا است. همچنين مرمت شده و اکثر حواشي صفحات وصالي است
(آسيب هاي نسخه)
کتاب اشارات بوعلي سينا از طرف دو فيلسوف قرن ششم و هفتم ه.ق بشرح آمده است: شرح اول از امام فخررازي و شرح دوم: از خواجه نصيرالدين طوسي؛ خواجه در شرح خود اغلب اعتراضاتي را که امام فخر به شيخ کرده رد نموده و در حقيقت با شرح خود پاسخ باعتراضات امام فخر را داده است بعد از او اين محاکمات نوشته شد و نويسنده موارد اختلاف را پيش کشيده و قضاوت نهائي بين آن دو کرده است. اين نسخه حاوي محاکمات تا آخر منطق است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
آغاز بخش دوم: لقد اتينا علي قسم المنطق من شرح الشرح ... قوله هذه اشارات انک قد عرفت فيما سبق ان الاشاره حکم يحتاج اثباته الي دليل وبرهان و التنبيه
(يادداشتهاي نسخه)
در اين نسخه هر دو شرح بصورت مجزا و با آغاز و انجام مشخصي آمده است و بخش دوم از پايان افتادگي دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
<تاريخ کتابت نسخه در پايان بخش اول نوشته شده که ناخوانا است احتمالا سال ۸۱۵ قمري باشد>
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه آب ديده و بسياري از برگها ناخوانا است. همچنين مرمت شده و اکثر حواشي صفحات وصالي است
(آسيب هاي نسخه)
کتاب اشارات بوعلي سينا از طرف دو فيلسوف قرن ششم و هفتم ه.ق بشرح آمده است: شرح اول از امام فخررازي و شرح دوم: از خواجه نصيرالدين طوسي؛ خواجه در شرح خود اغلب اعتراضاتي را که امام فخر به شيخ کرده رد نموده و در حقيقت با شرح خود پاسخ باعتراضات امام فخر را داده است بعد از او اين محاکمات نوشته شد و نويسنده موارد اختلاف را پيش کشيده و قضاوت نهائي بين آن دو کرده است. اين نسخه حاوي محاکمات تا آخر منطق است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
آغاز بخش دوم: لقد اتينا علي قسم المنطق من شرح الشرح ... قوله هذه اشارات انک قد عرفت فيما سبق ان الاشاره حکم يحتاج اثباته الي دليل وبرهان و التنبيه
(يادداشتهاي نسخه)
در اين نسخه هر دو شرح بصورت مجزا و با آغاز و انجام مشخصي آمده است و بخش دوم از پايان افتادگي دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
<تاريخ کتابت نسخه در پايان بخش اول نوشته شده که ناخوانا است احتمالا سال ۸۱۵ قمري باشد>
(يادداشتهاي نسخه)