<تفسير کوتاه و توضيح مختصر معاني کلمات مشکله و مبهمه قرآن کريم که از اول تا آخر سوره اسراء ادامه يافته است و پس از آن را جلال الدين عبدالرحمن سيوطي(۹۱۱ق) تکميل نموده که در مجموع به هر دو "تفسير جلالين" گفته مي شود و از تفاسير معروف اهل سنت مي باشد>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشف الظنون>:ج.۱.ص.۴۴۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مشارعربي>:ص.۱۹۹
(يادداشتهاي نسخه)
<معجم سرکيس>:ج.۲.ص.۱۶۲۳
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>:ص.۱۳۵
(يادداشتهاي نسخه)
<نسخه حاضر از ابتدا تا اواخر سوره بني اسرائيل ادامه يافته و از انتها افتادگي دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
<تفسير کوتاه و توضيح مختصر معاني کلمات مشکله و مبهمه قرآن کريم که از اول تا آخر سوره اسراء ادامه يافته است و پس از آن را جلال الدين عبدالرحمن سيوطي(۹۱۱ق) تکميل نموده که در مجموع به هر دو "تفسير جلالين" گفته مي شود و از تفاسير معروف اهل سنت مي باشد>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشف الظنون>:ج.۱.ص.۴۴۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مشارعربي>:ص.۱۹۹
(يادداشتهاي نسخه)
<معجم سرکيس>:ج.۲.ص.۱۶۲۳
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>:ص.۱۳۵
(يادداشتهاي نسخه)
<نسخه حاضر از ابتدا تا اواخر سوره بني اسرائيل ادامه يافته و از انتها افتادگي دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
رساله اي کوتاه در تاويلات آيات سوره بلد، نجم، الرحمن، قدر که مبناي فضايل اهل بيت (ع) و مطاعن دشمنان آني بزرگواران با نامهاي سوره الحجه و غصب الحجه و سوره هتک الحرمه(براي سوره بلد)، سوره نصب الحجه(سوره نجم)، سوره رد الحجه(براي سوره رحمان)و سوره التسليه(براي سوره قدر) تدوين و در پايان خاتمه اي منظوم در۶۰ بيت در مصائب اهل بيت (ع) سروده شده است. اين رساله در سال ۱۱۹۸ق آغاز و در سال ۱۲۰۵ق پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
عناوين و خطوط شنگرف، تحشيه در هامش برخي صفحات، نام مولف در پايان رساله هم نوشته شده است
(يادداشتهاي نسخه)
رساله اي کوتاه در تاويلات آيات سوره بلد، نجم، الرحمن، قدر که مبناي فضايل اهل بيت (ع) و مطاعن دشمنان آني بزرگواران با نامهاي سوره الحجه و غصب الحجه و سوره هتک الحرمه(براي سوره بلد)، سوره نصب الحجه(سوره نجم)، سوره رد الحجه(براي سوره رحمان)و سوره التسليه(براي سوره قدر) تدوين و در پايان خاتمه اي منظوم در۶۰ بيت در مصائب اهل بيت (ع) سروده شده است. اين رساله در سال ۱۱۹۸ق آغاز و در سال ۱۲۰۵ق پايان يافته است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
عناوين و خطوط شنگرف، تحشيه در هامش برخي صفحات، نام مولف در پايان رساله هم نوشته شده است
(يادداشتهاي نسخه)
عناوانها و نشانيها شنگرف ، تحشيه نويسي بسيار ونيز تصحيح در هامش نسخه ، دو برگ اول تفسير "تتميم تفسير جمال الدين محمد بن احمد محلي شافعي بناقص در ابتداي نسخه آمده است
(يادداشتهاي نسخه)
عناوانها و نشانيها شنگرف ، تحشيه نويسي بسيار ونيز تصحيح در هامش نسخه ، دو برگ اول تفسير "تتميم تفسير جمال الدين محمد بن احمد محلي شافعي بناقص در ابتداي نسخه آمده است
(يادداشتهاي نسخه)
<متن و مواد خام کتاب ، تفسير و تاويل عرفاني سوره يوسف از ابوبکر احمد بن محمد بن زيد طوسي طوسي (قرن۶) مي باشد، کاشفي آن را بر شاگردان خود املا کرده و آنها آن را در شصت مجلس نوشته اند>
(يادداشتهاي نسخه)
<متن و مواد خام کتاب ، تفسير و تاويل عرفاني سوره يوسف از ابوبکر احمد بن محمد بن زيد طوسي طوسي (قرن۶) مي باشد، کاشفي آن را بر شاگردان خود املا کرده و آنها آن را در شصت مجلس نوشته اند>
(يادداشتهاي نسخه)
<در اين رساله به عنوان مقدمه مباحث توحيد و نبوت وامامت بطور خلاصه بيان شده و سپس آيات سوره فاتحه به طرز نسبتا مکفي ترجمه و شرح مي شود><اين نسخه در فهرست نسخه هاي خطي فارسي منزوي نيامده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<در اين رساله به عنوان مقدمه مباحث توحيد و نبوت وامامت بطور خلاصه بيان شده و سپس آيات سوره فاتحه به طرز نسبتا مکفي ترجمه و شرح مي شود><اين نسخه در فهرست نسخه هاي خطي فارسي منزوي نيامده است>
(يادداشتهاي نسخه)