فیلترها

کل نتایج:

13 مورد

نمود / نمونه‌های شی / اثر
اخلاق توحیدی از منظر ملامحسن فیض کاشانی و ملامحمدمهدی نراقی با تکیه بر محجه البیضاء و جامع السادات
محتوا دیجیتال
پایان‌نامه / رساله

کارکرد (مقطع)

:
سطح سه

محل تولید محتوا (نشر)

:
قم

شناسگر

:
149E6A00-E287-429F-92C5-FD9618765309 (Guide)

قالب

:
الکترونیکی

کارکرد (مقطع):

سطح سه

محل تولید محتوا (نشر):

شناسگر:

149E6A00-E287-429F-92C5-FD9618765309 (Guide)
C5A33BBC-2626-48AE-9639-1CEF04B8936B (Guide)

قالب:

الکترونیکی

توصیف:

کتابنامه: ص. [138-‎141]؛ همچنين به صورت زيرنويس
عوامل و مؤلفه هاي متعددي با مقدار تأثير متفاوت در تربيت اخلاقي انسان نقش ايفا مي کند. برخي از اين عوامل نقش کليدي و برخي ديگر داراي تأثير ضمني و فرعي هستند. بين اين عوامل اعتقاد به توحيد و يگانگي خداوند داراي نقش برجسته و کليدي در تربيت اخلاقي است به گونه اي که توجه به اين عامل موجب پيدايي مکتب تربيتي اخلاق توحيدي شده است. در اين پژوهش به جايگاه توحيد در مکاتب اخلاقي و مقايسه مکاتب اخلاقي با يکديگر پرداخته شده است. سپس مباني اخلاق توحيدي از منظر فيض کاشاني و ملا مهدي نراقي مورد بررسي قرار گرفته، زيرا شناخت توحيد و شناخت از هستي و انسان با نگاه توحيدي جزء مباني اصيل تربيت اخلاق توحيدي است، علاوه بر آن توحيد به عنوان هدف داراي مراتب ابتدايي، متوسط، و غايي نقش اساسي در تربيت اخلاقي ايفا مي کند و در اخلاق برتر کارساز است. اخلاق توحيدي از منظر فيض و نراقي داراي شاخصه هايي است که مکتب اخلاق توحيدي را از ساير مکاتب اخلاقي متمايز و جدا مي سازد و با آن شاخصه ها مي توان به هدف اصلي اخلاق توحيدي که همان قرب و لقاء الله بدون هيچ چشمداشتي دست يافت و از جمله موحدين کامل و توحيدي قرار گرفت و به هدف اصلي خلقت که شناخته شدن خداوند متعال است دست يافت. برخي از اين شاخصه‌ها عبارتند از: صبر، يقين، ايثار، تسليم، رضا و... به طور خلاصه نقش و جايگاه توحيد در مباني و شاخصه ها بسيار برجسته و به عنوان اصلي ترين مؤلفه در تربيت اخلاقي است که عدم توجه يا کم توجهي به اين عامل موجب انحراف تربيت اخلاقي، ناکارآمدي و عدم توفيق در جذب حداکثري انسانها در تربيت اخلاقي خواهد شد.
بیشتر
اخلاق توحیدی از منظر ملامحسن فیض کاشانی و ملامحمدمهدی نراقی با تکیه بر محجه البیضاء و جامع السادات
پایان‌نامه / رساله

کارکرد (مقطع)

:
سطح سه

محل تولید محتوا (نشر)

:
قم

شناسگر

:
149E6A00-E287-429F-92C5-FD9618765309 (Guide)

قالب

:
چاپی

کارکرد (مقطع):

سطح سه

محل تولید محتوا (نشر):

شناسگر:

149E6A00-E287-429F-92C5-FD9618765309 (Guide)
C5A33BBC-2626-48AE-9639-1CEF04B8936B (Guide)

قالب:

چاپی

توصیف:

کتابنامه: ص. [138-‎141]؛ همچنين به صورت زيرنويس
عوامل و مؤلفه هاي متعددي با مقدار تأثير متفاوت در تربيت اخلاقي انسان نقش ايفا مي کند. برخي از اين عوامل نقش کليدي و برخي ديگر داراي تأثير ضمني و فرعي هستند. بين اين عوامل اعتقاد به توحيد و يگانگي خداوند داراي نقش برجسته و کليدي در تربيت اخلاقي است به گونه اي که توجه به اين عامل موجب پيدايي مکتب تربيتي اخلاق توحيدي شده است. در اين پژوهش به جايگاه توحيد در مکاتب اخلاقي و مقايسه مکاتب اخلاقي با يکديگر پرداخته شده است. سپس مباني اخلاق توحيدي از منظر فيض کاشاني و ملا مهدي نراقي مورد بررسي قرار گرفته، زيرا شناخت توحيد و شناخت از هستي و انسان با نگاه توحيدي جزء مباني اصيل تربيت اخلاق توحيدي است، علاوه بر آن توحيد به عنوان هدف داراي مراتب ابتدايي، متوسط، و غايي نقش اساسي در تربيت اخلاقي ايفا مي کند و در اخلاق برتر کارساز است. اخلاق توحيدي از منظر فيض و نراقي داراي شاخصه هايي است که مکتب اخلاق توحيدي را از ساير مکاتب اخلاقي متمايز و جدا مي سازد و با آن شاخصه ها مي توان به هدف اصلي اخلاق توحيدي که همان قرب و لقاء الله بدون هيچ چشمداشتي دست يافت و از جمله موحدين کامل و توحيدي قرار گرفت و به هدف اصلي خلقت که شناخته شدن خداوند متعال است دست يافت. برخي از اين شاخصه‌ها عبارتند از: صبر، يقين، ايثار، تسليم، رضا و... به طور خلاصه نقش و جايگاه توحيد در مباني و شاخصه ها بسيار برجسته و به عنوان اصلي ترين مؤلفه در تربيت اخلاقي است که عدم توجه يا کم توجهي به اين عامل موجب انحراف تربيت اخلاقي، ناکارآمدي و عدم توفيق در جذب حداکثري انسانها در تربيت اخلاقي خواهد شد.
بیشتر
نمود / نمونه‌های شی / اثر
بررسی مبانی تربیت از منظر فیض کاشانی
محتوا دیجیتال
پایان‌نامه / رساله

کارکرد (مقطع)

:
سطح سه

محل تولید محتوا (نشر)

:
قم

شناسگر

:
200C05E7-FDD4-49A1-A9C9-E51A45876963 (Guide)

قالب

:
الکترونیکی

کارکرد (مقطع):

سطح سه

محل تولید محتوا (نشر):

شناسگر:

200C05E7-FDD4-49A1-A9C9-E51A45876963 (Guide)
A246C77C-BBF7-400A-8792-44BC710B153F (Guide)

قالب:

الکترونیکی

توصیف:

کتابنامه: ص. ۱۴۷-‎۱۵۰؛ همچنين به صورت زير نويس
بررسی مبانی تربیت از منظر فیض کاشانی
پایان‌نامه / رساله

کارکرد (مقطع)

:
سطح سه

محل تولید محتوا (نشر)

:
قم

شناسگر

:
200C05E7-FDD4-49A1-A9C9-E51A45876963 (Guide)

قالب

:
چاپی

کارکرد (مقطع):

سطح سه

محل تولید محتوا (نشر):

شناسگر:

200C05E7-FDD4-49A1-A9C9-E51A45876963 (Guide)
A246C77C-BBF7-400A-8792-44BC710B153F (Guide)

قالب:

چاپی

توصیف:

کتابنامه: ص. ۱۴۷-‎۱۵۰؛ همچنين به صورت زير نويس
نمود / نمونه‌های شی / اثر
بررسی تطبیقی منزلت حضرت زهرا علیها السلام در تفسیر الصافی و الدر المنثور
محتوا دیجیتال
پایان‌نامه / رساله

کارکرد (مقطع)

:
سطح سه

محل تولید محتوا (نشر)

:
قم

شناسگر

:
77C64CDA-7033-4619-ADB8-DF9D25345BD5 (Guide)

قالب

:
الکترونیکی

کارکرد (مقطع):

سطح سه

محل تولید محتوا (نشر):

شناسگر:

77C64CDA-7033-4619-ADB8-DF9D25345BD5 (Guide)
75711FF0-669C-46FE-A747-75C7F98E9AC4 (Guide)

قالب:

الکترونیکی

توصیف:

کتابنامه: ص. ۱۳۸-‎۱۴۵؛ همچنين به صورت زير نويس
بررسی تطبیقی منزلت حضرت زهرا علیها السلام در تفسیر الصافی و الدر المنثور
پایان‌نامه / رساله

کارکرد (مقطع)

:
سطح سه

محل تولید محتوا (نشر)

:
قم

شناسگر

:
77C64CDA-7033-4619-ADB8-DF9D25345BD5 (Guide)

قالب

:
چاپی

کارکرد (مقطع):

سطح سه

محل تولید محتوا (نشر):

شناسگر:

77C64CDA-7033-4619-ADB8-DF9D25345BD5 (Guide)
75711FF0-669C-46FE-A747-75C7F98E9AC4 (Guide)

قالب:

چاپی

توصیف:

کتابنامه: ص. ۱۳۸-‎۱۴۵؛ همچنين به صورت زير نويس