نسخه آبديده و مرمت شده برخي اوراق وصالي است
(آسيبهای نسخه)
کتاب حکمه الاشراق شيخ شهابالدين سهروردي از بزرگترين کتب فلسفي اشراقي است که در آن شيخ شهاب باديد ديگري جز ديد فلاسفه مشاء به جهان نگريسته است و با استفادات از فلسفه اشرقيان طرح مباحث نو انداخته و بواقع يکي از شاهکارهاي فلسفي است. اين کتاب بعدها بوسيله علامه قطبالدين شيرازي که خود از بزرگان فلسفه و طب و رياضي عالم اسلام است شرح شده و شرح او از معروفترين کتب فلسفي است.
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه آبديده و مرمت شده برخي اوراق وصالي است
(آسيبهای نسخه)
کتاب حکمه الاشراق شيخ شهابالدين سهروردي از بزرگترين کتب فلسفي اشراقي است که در آن شيخ شهاب باديد ديگري جز ديد فلاسفه مشاء به جهان نگريسته است و با استفادات از فلسفه اشرقيان طرح مباحث نو انداخته و بواقع يکي از شاهکارهاي فلسفي است. اين کتاب بعدها بوسيله علامه قطبالدين شيرازي که خود از بزرگان فلسفه و طب و رياضي عالم اسلام است شرح شده و شرح او از معروفترين کتب فلسفي است.
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه آب ديده و بسياري از برگها ناخوانا است. همچنين مرمت شده و اکثر حواشي صفحات وصالي است
(آسيبهای نسخه)
کتاب اشارات بوعلي سينا از طرف دو فيلسوف قرن ششم و هفتم ه.ق بشرح آمده است: شرح اول از امام فخررازي و شرح دوم: از خواجه نصيرالدين طوسي؛ خواجه در شرح خود اغلب اعتراضاتي را که امام فخر به شيخ کرده رد نموده و در حقيقت با شرح خود پاسخ باعتراضات امام فخر را داده است بعد از او اين محاکمات نوشته شد و نويسنده موارد اختلاف را پيش کشيده و قضاوت نهائي بين آن دو کرده است. اين نسخه حاوي محاکمات تا آخر منطق است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
آغاز بخش دوم: لقد اتينا علي قسم المنطق من شرح الشرح ... قوله هذه اشارات انک قد عرفت فيما سبق ان الاشاره حکم يحتاج اثباته الي دليل وبرهان و التنبيه
(يادداشتهاي نسخه)
در اين نسخه هر دو شرح بصورت مجزا و با آغاز و انجام مشخصي آمده است و بخش دوم از پايان افتادگي دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
<تاريخ کتابت نسخه در پايان بخش اول نوشته شده که ناخوانا است احتمالا سال ۸۱۵ قمري باشد>
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه آب ديده و بسياري از برگها ناخوانا است. همچنين مرمت شده و اکثر حواشي صفحات وصالي است
(آسيبهای نسخه)
کتاب اشارات بوعلي سينا از طرف دو فيلسوف قرن ششم و هفتم ه.ق بشرح آمده است: شرح اول از امام فخررازي و شرح دوم: از خواجه نصيرالدين طوسي؛ خواجه در شرح خود اغلب اعتراضاتي را که امام فخر به شيخ کرده رد نموده و در حقيقت با شرح خود پاسخ باعتراضات امام فخر را داده است بعد از او اين محاکمات نوشته شد و نويسنده موارد اختلاف را پيش کشيده و قضاوت نهائي بين آن دو کرده است. اين نسخه حاوي محاکمات تا آخر منطق است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
آغاز بخش دوم: لقد اتينا علي قسم المنطق من شرح الشرح ... قوله هذه اشارات انک قد عرفت فيما سبق ان الاشاره حکم يحتاج اثباته الي دليل وبرهان و التنبيه
(يادداشتهاي نسخه)
در اين نسخه هر دو شرح بصورت مجزا و با آغاز و انجام مشخصي آمده است و بخش دوم از پايان افتادگي دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
<تاريخ کتابت نسخه در پايان بخش اول نوشته شده که ناخوانا است احتمالا سال ۸۱۵ قمري باشد>
(يادداشتهاي نسخه)
مقدمهاي بر تعريف علم اقتصاد/ سيد محمود هاشمي.- درس اقتصاد (بخش اول تا هشتم)/ سيد محمود هاشمي.- فلسفه حقوق در اسلام/ [سيد محمود] هاشمي.- تجزيه و تحليل مسائل سياسي/ ابوترابيان.
(مندرجات)
از روي نسخه خط داوري پسر وصال متعلق بکتابخانه مجلس شوراي ملي که تحت نمره(۳۹۲۰) و شماره ۶۶۸ فهرست جديد مضبوط است استنساخ و با سه نسخه خطي ديگر مقابله و مطابقه شد.
از روي نسخه خط داوري پسر وصال متعلق بکتابخانه مجلس شوراي ملي که تحت نمره(۳۹۲۰) و شماره ۶۶۸ فهرست جديد مضبوط است استنساخ و با سه نسخه خطي ديگر مقابله و مطابقه شد.