شرح مزجي توضيحي مختصري است بر رساله ص الألفيه شهيد اول ، با اشاره به بعضي ادله استنباطي مسائل واستفاده از دو شرح محقق کرکي ص علائي و شهيد دوم ص زيني و گاهي رد و ايراد در نظرات آنان . اين شرح اواخر ماه محرم ۹۸۱ در هرات بپايان رسيده است .
(يادداشتهاي نسخه)
شرح مزجي توضيحي مختصري است بر رساله ص الألفيه شهيد اول ، با اشاره به بعضي ادله استنباطي مسائل واستفاده از دو شرح محقق کرکي ص علائي و شهيد دوم ص زيني و گاهي رد و ايراد در نظرات آنان . اين شرح اواخر ماه محرم ۹۸۱ در هرات بپايان رسيده است .
(يادداشتهاي نسخه)
اجازه قاضي محمد بن عبدالرحمن شافعي نجدي به شرف الدين محمد مکي عاملي ( پايان افتاده ) ، و تتمه اجازه شيخ ياسين بن صلاح الدين بحراني گويا براي همان عاملي بتاريخ دوم جمادي الثاني۱۱۵۹ ، و اجازه شيخ علي بن حسين بحراني براي شيخ محمد مکي مذکور بتاريخ ۱۱۶۰ ، و آغاز اجازه اي براي همو آمده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
بحث استدلالي است در موضوع بلند کردن دست هنگام رکوع وسجود که در بعضي از مذاهب اهل سنت سبب باطل بودن نماز مي شود ، و اينکه آيا به کسي که چنين عملي انجام مي دهد مي توان اقتداء نمود يا نه.
(يادداشتهاي نسخه)
اجازه قاضي محمد بن عبدالرحمن شافعي نجدي به شرف الدين محمد مکي عاملي ( پايان افتاده ) ، و تتمه اجازه شيخ ياسين بن صلاح الدين بحراني گويا براي همان عاملي بتاريخ دوم جمادي الثاني۱۱۵۹ ، و اجازه شيخ علي بن حسين بحراني براي شيخ محمد مکي مذکور بتاريخ ۱۱۶۰ ، و آغاز اجازه اي براي همو آمده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
بحث استدلالي است در موضوع بلند کردن دست هنگام رکوع وسجود که در بعضي از مذاهب اهل سنت سبب باطل بودن نماز مي شود ، و اينکه آيا به کسي که چنين عملي انجام مي دهد مي توان اقتداء نمود يا نه.
(يادداشتهاي نسخه)
اجازه قاضي محمد بن عبدالرحمن شافعي نجدي به شرف الدين محمد مکي عاملي ( پايان افتاده ) ، و تتمه اجازه شيخ ياسين بن صلاح الدين بحراني گويا براي همان عاملي بتاريخ دوم جمادي الثاني۱۱۵۹ ، و اجازه شيخ علي بن حسين بحراني براي شيخ محمد مکي مذکور بتاريخ ۱۱۶۰ ، و آغاز اجازه اي براي همو آمده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
در اين فصول استدلال مي شود بر صحت اقتداء در نماز جماعت به امام جماعتي که در مذهب مخالف مذهب مأموم باشد از مذاهب اهل سنت ، با تعرض به بعضي از مسائل تقليد يکي از امامان چهار گانه با تلفيق در تقليد.
(يادداشتهاي نسخه)
اجازه قاضي محمد بن عبدالرحمن شافعي نجدي به شرف الدين محمد مکي عاملي ( پايان افتاده ) ، و تتمه اجازه شيخ ياسين بن صلاح الدين بحراني گويا براي همان عاملي بتاريخ دوم جمادي الثاني۱۱۵۹ ، و اجازه شيخ علي بن حسين بحراني براي شيخ محمد مکي مذکور بتاريخ ۱۱۶۰ ، و آغاز اجازه اي براي همو آمده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
در اين فصول استدلال مي شود بر صحت اقتداء در نماز جماعت به امام جماعتي که در مذهب مخالف مذهب مأموم باشد از مذاهب اهل سنت ، با تعرض به بعضي از مسائل تقليد يکي از امامان چهار گانه با تلفيق در تقليد.
(يادداشتهاي نسخه)
پاسخ پرسشي است پيرامون نماز گزاردن در داخل کعبه و اقتداء نمازگزار به امام مسجد الحرام ، اين سؤال در سال ۱۱۰۹ که کعبه توسط سلطان مصطفي بن محمد خان عثماني تعمير شد ، به درخواست شريف سعد بن شريف زيد ابن نمي شريف مکه ، نگاشته شده است در يک مقدمه و بابي داراي پنج فصل و يک خاتمه
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجدول به شنگرف و تصحيح شده . در برگهاي ۷۰- ۷۴ اجازه ابن ابي جمهور احسائي براي شيخ ربيع بن جمعه غزي عبادي بتاريخ غره ذي الحجه ۸۹۸ در استراباد ، و اجازه قاضي محمد بن عبدالرحمن شافعي نجدي به شرف الدين محمد مکي عاملي ( پايان افتاده ) ، و تتمه اجازه شيخ ياسين بن صلاح الدين بحراني گويا براي همان عاملي بتاريخ دوم جمادي الثاني ۱۱۵۹ ، و اجازه شيخ علي بن حسين بحراني براي شيخ محمد مکي مذکور بتاريخ ۱۱۶۰ ، و آغاز اجازه اي براي همو آمده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
جمیل فتح الله التام فی صحه الاقتداء من بیت الله بامام فی المسجد الحرام
پاسخ پرسشي است پيرامون نماز گزاردن در داخل کعبه و اقتداء نمازگزار به امام مسجد الحرام ، اين سؤال در سال ۱۱۰۹ که کعبه توسط سلطان مصطفي بن محمد خان عثماني تعمير شد ، به درخواست شريف سعد بن شريف زيد ابن نمي شريف مکه ، نگاشته شده است در يک مقدمه و بابي داراي پنج فصل و يک خاتمه
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجدول به شنگرف و تصحيح شده . در برگهاي ۷۰- ۷۴ اجازه ابن ابي جمهور احسائي براي شيخ ربيع بن جمعه غزي عبادي بتاريخ غره ذي الحجه ۸۹۸ در استراباد ، و اجازه قاضي محمد بن عبدالرحمن شافعي نجدي به شرف الدين محمد مکي عاملي ( پايان افتاده ) ، و تتمه اجازه شيخ ياسين بن صلاح الدين بحراني گويا براي همان عاملي بتاريخ دوم جمادي الثاني ۱۱۵۹ ، و اجازه شيخ علي بن حسين بحراني براي شيخ محمد مکي مذکور بتاريخ ۱۱۶۰ ، و آغاز اجازه اي براي همو آمده است
(يادداشتهاي نسخه)