<کتابي مفصل و معروف در اصول و قواعد نحو که تاليف آن در غره رمضان ۵۱۳ق شروع و در غره محرم ۵۱۵ق پايان يافته و در چهار قسم (اسماء، افعال، حروف و مشترک) تنظيم شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<آستان قدس>: ج.۱۲. ص.۴۵۳
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۲۵. ص.۱۹۴
(يادداشتهاي نسخه)
<کشف الظنون>: ج.۲. ص.۱۷۷۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۷. ص.۲۲۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار عربي>: ص.۸۸۲
(يادداشتهاي نسخه)
يکي برگ از اول افتاده و از انتها ناقص است
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و نشانيها شنگرف ، در هامش صفحات تحشيه نويسي شده است
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابي مفصل و معروف در اصول و قواعد نحو که تاليف آن در غره رمضان ۵۱۳ق شروع و در غره محرم ۵۱۵ق پايان يافته و در چهار قسم (اسماء، افعال، حروف و مشترک) تنظيم شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<آستان قدس>: ج.۱۲. ص.۴۵۳
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۲۵. ص.۱۹۴
(يادداشتهاي نسخه)
<کشف الظنون>: ج.۲. ص.۱۷۷۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۷. ص.۲۲۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار عربي>: ص.۸۸۲
(يادداشتهاي نسخه)
يکي برگ از اول افتاده و از انتها ناقص است
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و نشانيها شنگرف ، در هامش صفحات تحشيه نويسي شده است
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي متوسط شامل صد مقاله اديبانه کوتاه و مسجع و قافيه دار که در زمينه اندرز و ارشاد و تهذيب نفس و تحصيل معارف عرفاني نگاشته شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي متوسط شامل صد مقاله اديبانه کوتاه و مسجع و قافيه دار که در زمينه اندرز و ارشاد و تهذيب نفس و تحصيل معارف عرفاني نگاشته شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<تفسير مزجي معروفي است که بيشتربه جنبه هاي ادبي قرآن اهميت داده است و آيات را به مذاق معتزله تأويل و تفسير کرده است. اين تفسير مورد توجه علما بوده لذا شروح و حواشي زيادي بر آن نگاشته اند. اين کتاب در روز دوشنبه ۲۳ ربيع الثاني ۵۲۸ در مکه به پايان رسيده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<مرعشي>: ج.۲. ص.۱۴
(يادداشتهاي نسخه)
<سرکيس>: ج.۱. ص.۹۷۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۳۵. ص.۶۵
(يادداشتهاي نسخه)
<از سوره حمد تا اول سوره مريم را در بر دارد.(مجلد اول)>
(يادداشتهاي نسخه)
بعضي خطوط و عناوين شنگرف و بعضي سياه ، يادداشت تملک در اول کتاب به سال ۱۲۲۳ هفتم جمادي الثاني.
(يادداشتهاي نسخه)
<تفسير مزجي معروفي است که بيشتربه جنبه هاي ادبي قرآن اهميت داده است و آيات را به مذاق معتزله تأويل و تفسير کرده است. اين تفسير مورد توجه علما بوده لذا شروح و حواشي زيادي بر آن نگاشته اند. اين کتاب در روز دوشنبه ۲۳ ربيع الثاني ۵۲۸ در مکه به پايان رسيده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<مرعشي>: ج.۲. ص.۱۴
(يادداشتهاي نسخه)
<سرکيس>: ج.۱. ص.۹۷۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۳۵. ص.۶۵
(يادداشتهاي نسخه)
<از سوره حمد تا اول سوره مريم را در بر دارد.(مجلد اول)>
(يادداشتهاي نسخه)
بعضي خطوط و عناوين شنگرف و بعضي سياه ، يادداشت تملک در اول کتاب به سال ۱۲۲۳ هفتم جمادي الثاني.
(يادداشتهاي نسخه)
<المفصل از کتاب معروف علم نحو مي باشد که زمخشيري در اول ماه رمضان سال۵۱۳ق شروع و در ماه محرم سال۵۱۴ق به اتمام رسانده است. اين کتاب را چهار قسم داده : قسم اول در اسماء قسم دوم در افعال، قسم سوم در حروف و قسم چهرم مشترک بين احوال انها. زمخشيري بعدا اين کتاب را خلاصه کرده"الانموزج" ناميد کهجزو کتب درس حوزه به شمار مي آيد.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشف الظنون>: ج.۲.ص.۱۷۷۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار، عربي>:ص.۸۸۲
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و حروف شنگرف، ۴۱برگ اول کتاب داراي حاشيه .
(يادداشتهاي نسخه)
<المفصل از کتاب معروف علم نحو مي باشد که زمخشيري در اول ماه رمضان سال۵۱۳ق شروع و در ماه محرم سال۵۱۴ق به اتمام رسانده است. اين کتاب را چهار قسم داده : قسم اول در اسماء قسم دوم در افعال، قسم سوم در حروف و قسم چهرم مشترک بين احوال انها. زمخشيري بعدا اين کتاب را خلاصه کرده"الانموزج" ناميد کهجزو کتب درس حوزه به شمار مي آيد.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشف الظنون>: ج.۲.ص.۱۷۷۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار، عربي>:ص.۸۸۲
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و حروف شنگرف، ۴۱برگ اول کتاب داراي حاشيه .
(يادداشتهاي نسخه)
مؤلف قواعد نحو را در چهار قسم <اسماء، افعال، حروف و قواعد مشترک> بين آنها بيان مي نمايد و هر قسم داراي چند فصل مي باشد. کتاب به سال <513 ـ 514 ق> به پايان رسيده است و کتاب <الانموزج زمخشري> ملخ همين کتاب است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشف الظنون>:ج.۲.ص.۱۷۷۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۷.ص.۲۲۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>:ج.۲۵.ص.۱۹۴
(يادداشتهاي نسخه)
خطوط شنگرف،بعضي از عناوين شنگرف، بعضي عناوين سياه، ياداشت در آخر کتاب ماه رجب(۱۰۷۶)
(يادداشتهاي نسخه)
مؤلف قواعد نحو را در چهار قسم <اسماء، افعال، حروف و قواعد مشترک> بين آنها بيان مي نمايد و هر قسم داراي چند فصل مي باشد. کتاب به سال <513 ـ 514 ق> به پايان رسيده است و کتاب <الانموزج زمخشري> ملخ همين کتاب است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشف الظنون>:ج.۲.ص.۱۷۷۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۷.ص.۲۲۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>:ج.۲۵.ص.۱۹۴
(يادداشتهاي نسخه)
خطوط شنگرف،بعضي از عناوين شنگرف، بعضي عناوين سياه، ياداشت در آخر کتاب ماه رجب(۱۰۷۶)
(يادداشتهاي نسخه)
<تفسير مزجي معروفي است که بيشتر به جنبههاي ادبي قرآن اهميت داده است> و <آيات را به مذاق معتزله تاويل و تفسير کرده است.> <اين تفسير مورد توجه علما بوده> <لذا شروح و حواشي زيادي بر آن نگاشته اند.> <اين کتاب در روز دوشنبه ۲۳ ربيع الثاني ۵۲۸ در مکه به پايان رسيده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشف الظنون>: ج.۲. ص. ۱۴۷۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۲. ص. ۱۴
(يادداشتهاي نسخه)
<سرکيس>: ج.۱. ص. ۹۷۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۳۵. ص. ۶۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث تا سوره کهف را دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، در حاشيه تصحيح شده است
(يادداشتهاي نسخه)
<تفسير مزجي معروفي است که بيشتر به جنبههاي ادبي قرآن اهميت داده است> و <آيات را به مذاق معتزله تاويل و تفسير کرده است.> <اين تفسير مورد توجه علما بوده> <لذا شروح و حواشي زيادي بر آن نگاشته اند.> <اين کتاب در روز دوشنبه ۲۳ ربيع الثاني ۵۲۸ در مکه به پايان رسيده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشف الظنون>: ج.۲. ص. ۱۴۷۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۲. ص. ۱۴
(يادداشتهاي نسخه)
<سرکيس>: ج.۱. ص. ۹۷۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۳۵. ص. ۶۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث تا سوره کهف را دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، در حاشيه تصحيح شده است
(يادداشتهاي نسخه)