<چهل حديث در سنن و آداب است که هر کدام به طور مفصل شرح شده بدون ذکر اساتيد و از روز تأليف مورد علاقه دانشمندان بوده و شروح و حواشي بر آن نگاشته اند. در اصفهان ۲۳صفر ۹۹۵ تأليف شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<چهل حديث در سنن و آداب است که هر کدام به طور مفصل شرح شده بدون ذکر اساتيد و از روز تأليف مورد علاقه دانشمندان بوده و شروح و حواشي بر آن نگاشته اند. در اصفهان ۲۳صفر ۹۹۵ تأليف شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<مختصر و زبده قواعد اسطرلاب را در اين رساله نگاشته><و در اختصار کوشيده تا بتوان آن را در يک صفحه نوشتن.><اين رساله را براي شاه عباس صفوي نگاشته است.><اين رساله غير از رساله "حاتميه" که به فارسي است ميباشد.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۵۳۸ (برگ ۷-۱۲)
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج. ۱۵. ص. ۱۶
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج. ۲. ص. ۲۹۰
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>: ص. ۳۸۴
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين نانويس، فائدهاي در ضرب توشيح
(يادداشتهاي نسخه)
<مختصر و زبده قواعد اسطرلاب را در اين رساله نگاشته><و در اختصار کوشيده تا بتوان آن را در يک صفحه نوشتن.><اين رساله را براي شاه عباس صفوي نگاشته است.><اين رساله غير از رساله "حاتميه" که به فارسي است ميباشد.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۵۳۸ (برگ ۷-۱۲)
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج. ۱۵. ص. ۱۶
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج. ۲. ص. ۲۹۰
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>: ص. ۳۸۴
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين نانويس، فائدهاي در ضرب توشيح
(يادداشتهاي نسخه)
<احاديث و روايتهاي صحيح و حسن و موثق را با شرح و بيان و جمع بين آنها> و احکامي که از آنها استنباط مي شود بنا داشت که در چهار منهج گرد آورد: منهج اول در <عبادات>، منهج دوم در <عقود>، منهح سوم در <ايقاعات>، منهح چهارم در <احکام>،. تاليف اين کتاب به پايان نرسيده و فقط مقداري از منهج اول در <احکام طهارت و صلات> و بعضي از ابواب ديگر پرداخته شده است
(يادداشتهاي نسخه)
<احاديث و روايتهاي صحيح و حسن و موثق را با شرح و بيان و جمع بين آنها> و احکامي که از آنها استنباط مي شود بنا داشت که در چهار منهج گرد آورد: منهج اول در <عبادات>، منهج دوم در <عقود>، منهح سوم در <ايقاعات>، منهح چهارم در <احکام>،. تاليف اين کتاب به پايان نرسيده و فقط مقداري از منهج اول در <احکام طهارت و صلات> و بعضي از ابواب ديگر پرداخته شده است
(يادداشتهاي نسخه)
اين رساله در <حرمت حيواني که اهل کتاب(يهود و نصاري) آنها را سر بريده اند بحث مي کند ، و در مقدمه مي گويد که شخصي از طرف پادشاه روم نزد شاه عباس صفوي آمد و در ضمن سخني، گفتگو در اين مساله شد و به دستور شاه اين رساله تاليف گرديد
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
ضميمه= مجموعه۴۸۰(برگ۱۶۶-۱۹۵)
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۱۰ص.۳ با عنوان <الذبيحيه>
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۱۱ص.۱۸۶ با عنوان <رساله في ذبائح اهل الکتاب>
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۳ص.۱۹۵ با عنوان <ذبائح اهل الکتاب>
(يادداشتهاي نسخه)
اين رساله در <حرمت حيواني که اهل کتاب(يهود و نصاري) آنها را سر بريده اند بحث مي کند ، و در مقدمه مي گويد که شخصي از طرف پادشاه روم نزد شاه عباس صفوي آمد و در ضمن سخني، گفتگو در اين مساله شد و به دستور شاه اين رساله تاليف گرديد
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
ضميمه= مجموعه۴۸۰(برگ۱۶۶-۱۹۵)
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۱۰ص.۳ با عنوان <الذبيحيه>
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۱۱ص.۱۸۶ با عنوان <رساله في ذبائح اهل الکتاب>
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۳ص.۱۹۵ با عنوان <ذبائح اهل الکتاب>
(يادداشتهاي نسخه)
کتابي است معروف و مشهور که به اختصار مسائل مهم حساب را ذکر کرده است. اول قاعدهاي ذکر ميکند سپس چند مثال ميآورد و مشتمل بر يک مقدمه و ده باب و يک خاتمه ميباشد.
(يادداشتهاي نسخه)
کتابي است معروف و مشهور که به اختصار مسائل مهم حساب را ذکر کرده است. اول قاعدهاي ذکر ميکند سپس چند مثال ميآورد و مشتمل بر يک مقدمه و ده باب و يک خاتمه ميباشد.
(يادداشتهاي نسخه)