حاشيه هاي کتاب داراي متوني با اختصارات "ملاصالح، ملامحمدجعفر، ملاميرزا، آقاباقر و سلطان" به صورت چاپي و <دستنويسهايي مرتبط با نسخه به خط حيدر ابدي> مي باشد
(يادداشتهاي نسخه)
حاشيه هاي کتاب داراي متوني با اختصارات "ملاصالح، ملامحمدجعفر، ملاميرزا، آقاباقر و سلطان" به صورت چاپي و <دستنويسهايي مرتبط با نسخه به خط حيدر ابدي> مي باشد
(يادداشتهاي نسخه)
در انتهاي اثر <دستخط مولف خطاب به آيت الله بروجردي> (ره) موجود است که پيرامون چاپ کتاب و فروش آن با ايشان صحبت کرده است
(يادداشتهاي نسخه)
متن نامه: به شرف عرض مقدس حضرت مستطاب علم الاعلام، مقتدي الانام، مروج احکام، المالک العلام، حجت الاسلام و المسلمين، سيد الفقهاء العظام، الاستاد المجتهدين، افتخار الحاج و المعمرين، الحاج آقا حسين -اعلي الله عزته و قبل علوه و اباه عدوه و اکثرالغامه و اعظم الکراته- مي رساند اگر اين حقير بنده پير شده، نظر به اينکه تسهيل تعليمات را مفيد از براي سهولت تعليمات دانسته و منطويات علما سلف را عصر بعد عصر و جبلا بعد جبل و قبلا بعد قبل مضر بلکه اخفاء به جهل و مظطر ديده به مقدار لياقت و قابليت استطاعت در تلخيص علم از زوائد و جد و جهد نسبت به جهت قطع و ظن و برائت و استصحاب و تعادل و تراجيع تلخيص فرائد- شيخنا الانصاري -عليه رحمت الباري- نموده و مساله حجيت قطع منظم به تلخيص الاصول به طبع رسانيده و در زمان تشرف آن حضرت به آستان قدس براي اينکه منظور منظر ثاقب و فمر سائب گردد و تقديم و بعد از اتمام اين مدت با هزاران زحمت و صعوبت به طبع رسانيده ولي باعث تاسف وتلهف است که صاحبان مطبعه زحمات حقير را بر باد کردند، ولي غلط نامه براي آن تهيه نموده و به طبع رسيده و آنکه به طبع رسانيده تقديم نامه. جهت قرض از تصديع در اين پشت کتاب براي بودن خط مصنف در کتاب و تذکر بودن دائمي حضرت مستطاب است که از دعاي خير در مضان استجابت فراموشم نفرماييد، ايام سلامت و سعادت مستدام والسلام.در خاتمه عرضه مي دارم که مي دانم در مقام ترويج خواهيد،هر چند نسخه امر فرماييد فرستاده مي شود در فيش يکتومان. قرض ديگر اينکه -ناسخ التفاسير- که مشغولم و تا سوره هود نوشته و هرگاه مقرر فرماييد که براي سرکار نسخه اي از نسخه خط خودم که حتما تصحيح به نظر خودم مي شود، براي کتابخانه حضرتعالي شان، بلکه بسيار لازم و اين غرض خودستايي نيست بلکه بابت فاما بنعمت ربک فحدث- است. بقيت بقاء الدهر باکهف اهله و هدا دعا للبريه شامل. حرره الاحقر الجاني محمد الحسني الطهراني الدعو بالعصار.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
اثر حاضر شامل مباحث الظن تا مبحث التعادل و التراجيع است
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين متن در حاشيه کتاب نوشته شده است
(يادداشتهاي نسخه)
اوراق از شيرازه جدا شده اند
(يادداشتهاي نسخه)
م
(يادداشتهاي نسخه)
برکات الرضويه في تخليص الفرائد عن الزوائد
(شرح ضمایم)
در انتهاي اثر <دستخط مولف خطاب به آيت الله بروجردي> (ره) موجود است که پيرامون چاپ کتاب و فروش آن با ايشان صحبت کرده است
(يادداشتهاي نسخه)
متن نامه: به شرف عرض مقدس حضرت مستطاب علم الاعلام، مقتدي الانام، مروج احکام، المالک العلام، حجت الاسلام و المسلمين، سيد الفقهاء العظام، الاستاد المجتهدين، افتخار الحاج و المعمرين، الحاج آقا حسين -اعلي الله عزته و قبل علوه و اباه عدوه و اکثرالغامه و اعظم الکراته- مي رساند اگر اين حقير بنده پير شده، نظر به اينکه تسهيل تعليمات را مفيد از براي سهولت تعليمات دانسته و منطويات علما سلف را عصر بعد عصر و جبلا بعد جبل و قبلا بعد قبل مضر بلکه اخفاء به جهل و مظطر ديده به مقدار لياقت و قابليت استطاعت در تلخيص علم از زوائد و جد و جهد نسبت به جهت قطع و ظن و برائت و استصحاب و تعادل و تراجيع تلخيص فرائد- شيخنا الانصاري -عليه رحمت الباري- نموده و مساله حجيت قطع منظم به تلخيص الاصول به طبع رسانيده و در زمان تشرف آن حضرت به آستان قدس براي اينکه منظور منظر ثاقب و فمر سائب گردد و تقديم و بعد از اتمام اين مدت با هزاران زحمت و صعوبت به طبع رسانيده ولي باعث تاسف وتلهف است که صاحبان مطبعه زحمات حقير را بر باد کردند، ولي غلط نامه براي آن تهيه نموده و به طبع رسيده و آنکه به طبع رسانيده تقديم نامه. جهت قرض از تصديع در اين پشت کتاب براي بودن خط مصنف در کتاب و تذکر بودن دائمي حضرت مستطاب است که از دعاي خير در مضان استجابت فراموشم نفرماييد، ايام سلامت و سعادت مستدام والسلام.در خاتمه عرضه مي دارم که مي دانم در مقام ترويج خواهيد،هر چند نسخه امر فرماييد فرستاده مي شود در فيش يکتومان. قرض ديگر اينکه -ناسخ التفاسير- که مشغولم و تا سوره هود نوشته و هرگاه مقرر فرماييد که براي سرکار نسخه اي از نسخه خط خودم که حتما تصحيح به نظر خودم مي شود، براي کتابخانه حضرتعالي شان، بلکه بسيار لازم و اين غرض خودستايي نيست بلکه بابت فاما بنعمت ربک فحدث- است. بقيت بقاء الدهر باکهف اهله و هدا دعا للبريه شامل. حرره الاحقر الجاني محمد الحسني الطهراني الدعو بالعصار.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
اثر حاضر شامل مباحث الظن تا مبحث التعادل و التراجيع است
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين متن در حاشيه کتاب نوشته شده است
(يادداشتهاي نسخه)
اوراق از شيرازه جدا شده اند
(يادداشتهاي نسخه)
م
(يادداشتهاي نسخه)
برکات الرضويه في تخليص الفرائد عن الزوائد
(شرح ضمایم)
از ابتدا و انتهاي نسخه افتادگي دارد
(يادداشتهاي نسخه)
اثر حاضر ظاهرا شرح کتابي در اصول فقه است که به علت افتادگي از اغاز و انجام عنوان کتاب و نام مولف نامشخص است. مولف در اين اثر به شرح برخي مباحثي اصولي پرداخته و از مطالب و منابعي مانند کتاب هدايه علامه، شرح منطق التجريد، شرح الشمسيه، التفتازاني و... استفاده کرده است. ابتدا محتواي اصلي را با عبارت <قال السيد الاستاذ> آورده و پس مطالب را با عبارت <"مفتاح"> آغاز و شرح ميدهد. اين اثر از چند باب و هر باب داراي مقدمه و تعريف اصطلاحات و فصول مختلف است.
(يادداشتهاي نسخه)
از ابتدا و انتهاي نسخه افتادگي دارد
(يادداشتهاي نسخه)
اثر حاضر ظاهرا شرح کتابي در اصول فقه است که به علت افتادگي از اغاز و انجام عنوان کتاب و نام مولف نامشخص است. مولف در اين اثر به شرح برخي مباحثي اصولي پرداخته و از مطالب و منابعي مانند کتاب هدايه علامه، شرح منطق التجريد، شرح الشمسيه، التفتازاني و... استفاده کرده است. ابتدا محتواي اصلي را با عبارت <قال السيد الاستاذ> آورده و پس مطالب را با عبارت <"مفتاح"> آغاز و شرح ميدهد. اين اثر از چند باب و هر باب داراي مقدمه و تعريف اصطلاحات و فصول مختلف است.
(يادداشتهاي نسخه)
موجود در <کتابخانه مسجد اعظم؛ کتابخانه ملي>
(يادداشتهاي نسخه)
ين کتاب به قواعد اصوليه فقه با عناوين (قاعده - قاعده) پرداخته و در دو مجلد تنظيم شده است که جلد اول آن مشتمل بر مباحث الفاظ ، مباحث الاوامر و النواهي ، الفاظ العموم و مباحث التخصيص و مطلق و مقيد و مجلد دوم نيز شامل مباحث ادله شرعيه و ادله عقليه و اجتهاد و تقليد و تعارض ادله مي باشد
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مشخصات کاتب و نشر با مطابقت با نسخه کتابخانه ملي به دست آمد
(يادداشتهاي نسخه)
اثر حاضر شامل دوجلد در يک مجلد است که جمعا ۵۰۳ صفحه است که از آغاز ۴ صفحه افتادگي دارد و از پايان تا صفحه ۳۹۲ را داراست
(يادداشتهاي نسخه)
موجود در <کتابخانه مسجد اعظم؛ کتابخانه ملي>
(يادداشتهاي نسخه)
ين کتاب به قواعد اصوليه فقه با عناوين (قاعده - قاعده) پرداخته و در دو مجلد تنظيم شده است که جلد اول آن مشتمل بر مباحث الفاظ ، مباحث الاوامر و النواهي ، الفاظ العموم و مباحث التخصيص و مطلق و مقيد و مجلد دوم نيز شامل مباحث ادله شرعيه و ادله عقليه و اجتهاد و تقليد و تعارض ادله مي باشد
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مشخصات کاتب و نشر با مطابقت با نسخه کتابخانه ملي به دست آمد
(يادداشتهاي نسخه)
اثر حاضر شامل دوجلد در يک مجلد است که جمعا ۵۰۳ صفحه است که از آغاز ۴ صفحه افتادگي دارد و از پايان تا صفحه ۳۹۲ را داراست
(يادداشتهاي نسخه)