مؤلف در اين رساله با <ادله عقلي و فلسفي به اثبات معاد کالبد برزخي مي پردازد که نوعي معاد جسماني است و تفصيل آن در اسفار> وي آمده است.
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابشناسي جامع ملا صدرا>:ص.292
(يادداشتهاي نسخه)
مؤلف در اين رساله با <ادله عقلي و فلسفي به اثبات معاد کالبد برزخي مي پردازد که نوعي معاد جسماني است و تفصيل آن در اسفار> وي آمده است.
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابشناسي جامع ملا صدرا>:ص.292
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، <تصحيح شده، فائده: اشعار از محمد صادق بن علي بن محمد بن علي خراساني متخلص به اطوار در آخر کتاب آمده ، بعضي صفحات داراي حاشيه با امضاي محمد بن خراساني دارد که احتمالا همين شاعر باشد>
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، <تصحيح شده، فائده: اشعار از محمد صادق بن علي بن محمد بن علي خراساني متخلص به اطوار در آخر کتاب آمده ، بعضي صفحات داراي حاشيه با امضاي محمد بن خراساني دارد که احتمالا همين شاعر باشد>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح کتاب عقل و جهل و علم ، توحيد ، حجت "الکافي" کليني است تا حديث ۵۱۳، با نگاهي فلسفي ذکر لطائف حکمي وعرفاني است. ملاصدرا حديث مشهور هشام را در مورد عقل و جهل به طور مبسوط در ۲۱مشهد شرح نموده است. اين شرح در شيراز نگاشته شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۳. ص.۹۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۹. ص.۵۷۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۱. ص.۳۱۳
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار عربي>: ص.۵۴۱
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابشناسي جامع ملا صدرا>: ص.۸۷- ۹۶
(يادداشتهاي نسخه)
< از اول کتاب تا آخر کتاب التوحيد را دارد.>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح کتاب عقل و جهل و علم ، توحيد ، حجت "الکافي" کليني است تا حديث ۵۱۳، با نگاهي فلسفي ذکر لطائف حکمي وعرفاني است. ملاصدرا حديث مشهور هشام را در مورد عقل و جهل به طور مبسوط در ۲۱مشهد شرح نموده است. اين شرح در شيراز نگاشته شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۳. ص.۹۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۹. ص.۵۷۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۱. ص.۳۱۳
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار عربي>: ص.۵۴۱
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابشناسي جامع ملا صدرا>: ص.۸۷- ۹۶
(يادداشتهاي نسخه)
< از اول کتاب تا آخر کتاب التوحيد را دارد.>
(يادداشتهاي نسخه)
<بحثهاي فلسفي راجع به شناختن واجب الوجود، صفات الهي، اصول حقايق ايمان،>< حکمت و کلام >و غيره است. در ديباچه ياد مي کند که <معرفت وجود و هستي شناسي را پايه فلسفه> خود قرار داده است و< اساس شناسايي خدا، رستاخيز، عالم مثال، اتحاد عاقل و معقول،>< جامعيت بسيط الحقيقه، اشتداد وجود> و مانند اينها را بر روي همان <هستي شناسي> ميگذارد.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۵۲۴ (برگ ۲-۲۴)
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۲۱. ص.۳۷
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابشناسي جامع ملاصدرا>: ص.۲۰۱
(يادداشتهاي نسخه)
<بحثهاي فلسفي راجع به شناختن واجب الوجود، صفات الهي، اصول حقايق ايمان،>< حکمت و کلام >و غيره است. در ديباچه ياد مي کند که <معرفت وجود و هستي شناسي را پايه فلسفه> خود قرار داده است و< اساس شناسايي خدا، رستاخيز، عالم مثال، اتحاد عاقل و معقول،>< جامعيت بسيط الحقيقه، اشتداد وجود> و مانند اينها را بر روي همان <هستي شناسي> ميگذارد.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۵۲۴ (برگ ۲-۲۴)
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۲۱. ص.۳۷
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابشناسي جامع ملاصدرا>: ص.۲۰۱
(يادداشتهاي نسخه)
<مولف پس از تاليف اسفار اربعه براي اين که در کتاب مختصري مقدار واجب و لازم از آن کتاب بزرگ را براي محصلين گرد آورد تا به واسطه آن مطالب توحيد و معاد بيان بشود. اين کتاب بر مبناي خود مولف از اقوال <ابن سينا و شيخ سهروردي >نقل ميکند. و با عناوين <فصل، اشکال، انحلال، حجه و تنبيه اجمالي >برگزار شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۹.ص.۵۲
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابشناسي جامع ملاصدرا>: ص.۲۷۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مولف پس از تاليف اسفار اربعه براي اين که در کتاب مختصري مقدار واجب و لازم از آن کتاب بزرگ را براي محصلين گرد آورد تا به واسطه آن مطالب توحيد و معاد بيان بشود. اين کتاب بر مبناي خود مولف از اقوال <ابن سينا و شيخ سهروردي >نقل ميکند. و با عناوين <فصل، اشکال، انحلال، حجه و تنبيه اجمالي >برگزار شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۹.ص.۵۲
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابشناسي جامع ملاصدرا>: ص.۲۷۷
(يادداشتهاي نسخه)
شرح مزجي متوسطي است بر قسمت<طبيعيات و الهيات><هدايه الحکمه> <اثير الدين ابهري> (۶۶۳ق) در اين شرح بنا به گفته شارح <آراء فلاسفه> به اضافه آراء خودش تلخيص شده و از آنها گفتگو مي نمايد
(يادداشتهاي نسخه)
شرح مزجي متوسطي است بر قسمت<طبيعيات و الهيات><هدايه الحکمه> <اثير الدين ابهري> (۶۶۳ق) در اين شرح بنا به گفته شارح <آراء فلاسفه> به اضافه آراء خودش تلخيص شده و از آنها گفتگو مي نمايد
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيه مختصري است بر شرح قوشچي بر تجريد الاعتقاد> و <حاشيه شمس الدين خفري> بر آن. مطالب خواجه به عنوان <قال المصنف> و مطالب قوشجي به عنوان <قال الشارح> و مطالب خفري به عنوان<قال المحقق> يا <قوله> بيان شده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۴۵۲، ضميمه۳(برگ ۱۱۳-۱۳۴)
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۲ص.۲۰۷
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابشناسي جامع ملاصدرا>: ص.۳۲۲
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيه مختصري است بر شرح قوشچي بر تجريد الاعتقاد> و <حاشيه شمس الدين خفري> بر آن. مطالب خواجه به عنوان <قال المصنف> و مطالب قوشجي به عنوان <قال الشارح> و مطالب خفري به عنوان<قال المحقق> يا <قوله> بيان شده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۴۵۲، ضميمه۳(برگ ۱۱۳-۱۳۴)
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۲ص.۲۰۷
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابشناسي جامع ملاصدرا>: ص.۳۲۲
(يادداشتهاي نسخه)