<نسخه حاضر از انتها ناتمام مانده و از ابتدا تا اواسط فضايل الحج را در بر دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط و نشانيها بيشتر رز و برخي شنگرف ، صفحات مجدول زر و سياه در هامش نسخه حواشي به زر و سياه با امضاي "م ح ق رحمه الله"،"سلط ره" ، "م د" ، نسخه از لحاظ هنري نفيس و ممتاز است، صفحات پاياني بدون جدول و جاي عناوين سفيد
(يادداشتهاي نسخه)
<نسخه حاضر از انتها ناتمام مانده و از ابتدا تا اواسط فضايل الحج را در بر دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط و نشانيها بيشتر رز و برخي شنگرف ، صفحات مجدول زر و سياه در هامش نسخه حواشي به زر و سياه با امضاي "م ح ق رحمه الله"،"سلط ره" ، "م د" ، نسخه از لحاظ هنري نفيس و ممتاز است، صفحات پاياني بدون جدول و جاي عناوين سفيد
(يادداشتهاي نسخه)
<احاديثي که در اخلاق پسنديده و زشت وارد شده به طور شماره هايي که در حديث ذکر شده گردآوري شده است و از باب يک و دو و سه شروع مي شود.>
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>:ج.۷.ص.۱۶۲
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۱.ص.۱۶۲
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>ج.۱۲۵.ص.۱۲۲
(يادداشتهاي نسخه)
<باب خصال اثني عشر را دارد.>
(يادداشتهاي نسخه)
عنوانها و نشانيها شنگرف ، خطوط شنگرف و سياه
(يادداشتهاي نسخه)
<احاديثي که در اخلاق پسنديده و زشت وارد شده به طور شماره هايي که در حديث ذکر شده گردآوري شده است و از باب يک و دو و سه شروع مي شود.>
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>:ج.۷.ص.۱۶۲
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۱.ص.۱۶۲
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>ج.۱۲۵.ص.۱۲۲
(يادداشتهاي نسخه)
<باب خصال اثني عشر را دارد.>
(يادداشتهاي نسخه)
عنوانها و نشانيها شنگرف ، خطوط شنگرف و سياه
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابي است حديثي در دو بخش ثواب الاعمال و عقاب الاعمال><در بخش اول روايتهاي مربوط به ثواب کارهاي نيکو و عباداتي که انسان انجام ميدهد><و از طريق ائمه هدي عليهم السلام روايت شده گردآوري شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابي است حديثي در دو بخش ثواب الاعمال و عقاب الاعمال><در بخش اول روايتهاي مربوط به ثواب کارهاي نيکو و عباداتي که انسان انجام ميدهد><و از طريق ائمه هدي عليهم السلام روايت شده گردآوري شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<احاديث و روايتهايي که درباره توحيد الهي و صفات سلبيه و ثبوتيه وارد شده در شصت و شش باب گردآوري کرده><تا پاسخگوي مخالفين باشد که نسبت تشبيه و جبر به شيعه دادهاند.>
(يادداشتهاي نسخه)
<احاديث و روايتهايي که درباره توحيد الهي و صفات سلبيه و ثبوتيه وارد شده در شصت و شش باب گردآوري کرده><تا پاسخگوي مخالفين باشد که نسبت تشبيه و جبر به شيعه دادهاند.>
(يادداشتهاي نسخه)
<يکي از چهار کتابي روايتي است که شيعه آنها را اصول ناميده و به روايت هايشان اهميت فراوان مي دهد و داراي ۵۹۶۳ حديث مرسل دهند در۶۶۶ باب مي باشد و در آخر اسانيد روات به طور مفصل مذکور است. زماني که مؤلف در بلخ بود با شريف ابوعبدالله محمد بن الحسن مشهور به "نعمه" ملاقات نموده ، شريف از ايشان درخواست کرد تا کتابي در احکام فقه مانند کتاب "من لا يحضره الطبيب" محمد بن زکرياي رازي تأليف نمايد، مؤلف اين خواهش را پذيرفت و آن را نوشت. >
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۲۲. ص.۲۳۲
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱. ص.۱۴۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۳۸. ص.۵۳۲
(يادداشتهاي نسخه)
<از کتاب القضايا و الاحکام تا آخر کتاب را در بر دارد.>
(يادداشتهاي نسخه)
<يکي از چهار کتابي روايتي است که شيعه آنها را اصول ناميده و به روايت هايشان اهميت فراوان مي دهد و داراي ۵۹۶۳ حديث مرسل دهند در۶۶۶ باب مي باشد و در آخر اسانيد روات به طور مفصل مذکور است. زماني که مؤلف در بلخ بود با شريف ابوعبدالله محمد بن الحسن مشهور به "نعمه" ملاقات نموده ، شريف از ايشان درخواست کرد تا کتابي در احکام فقه مانند کتاب "من لا يحضره الطبيب" محمد بن زکرياي رازي تأليف نمايد، مؤلف اين خواهش را پذيرفت و آن را نوشت. >
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۲۲. ص.۲۳۲
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱. ص.۱۴۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۳۸. ص.۵۳۲
(يادداشتهاي نسخه)
<از کتاب القضايا و الاحکام تا آخر کتاب را در بر دارد.>
(يادداشتهاي نسخه)