<آيات احکام فقهي> را به ترتيب <کتابهاي فقهاء> نموده و تفسير کرده است، اول <آيات قرآني> را ذکر مي کند پس به تفسير تفصيلي <فروع فقهي> مي پردازد
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۱۸.ص.۱۵۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>:ج.۳.ص.۲۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۱.ص.۱۰۵
(يادداشتهاي نسخه)
علائم و عناوين و خطوط شنگرف، تصحيح شده
(يادداشتهاي نسخه)
<آيات احکام فقهي> را به ترتيب <کتابهاي فقهاء> نموده و تفسير کرده است، اول <آيات قرآني> را ذکر مي کند پس به تفسير تفصيلي <فروع فقهي> مي پردازد
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۱۸.ص.۱۵۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>:ج.۳.ص.۲۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۱.ص.۱۰۵
(يادداشتهاي نسخه)
علائم و عناوين و خطوط شنگرف، تصحيح شده
(يادداشتهاي نسخه)
کتابي است معروف در تفسير< آيات الاحکام> بدين ترتيب که< ابتدا آيات مربوط به احکام فقهي از قرآن استخراج و مطابق ترتيب کتب فقهي از <طهارت تا ديات> تفسير و تبيين شده است>، اين کتاب در يک مقدمه و چند باب و يک خاتمه تنظيم شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
کتابي است معروف در تفسير< آيات الاحکام> بدين ترتيب که< ابتدا آيات مربوط به احکام فقهي از قرآن استخراج و مطابق ترتيب کتب فقهي از <طهارت تا ديات> تفسير و تبيين شده است>، اين کتاب در يک مقدمه و چند باب و يک خاتمه تنظيم شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
در حاشيه تصحيح شده و داراي حاشيه نويسي است. در حاشيه صفحه اول <يادداشت تملک محمدبن علي محمد مازندراني> در اصفهان با مهر مربع <" اللهم صل علي محمد و آل محمد"> و مهرهاي بيضوي <" يا مهدي ادرکني"> و <"محمدمهدي بن محمدصالح"> و در صفحه آخر مهر کاتب <"قال اني عبدالله"> ديده ميشود (يادداشتهاي نسخه)
نسخه خطی اسلامی-ایرانی
اندازه
:
۲۵ (طول اوراق)
خط
:
نسخ (نوع خط متن)
صفحهبندی
:
۲۱س (تعداد سطرهای متن)
توصیف
:
در حاشيه تصحيح شده و داراي حاشيه نويسي است. در حاشيه صفحه اول <يادداشت تملک محمدبن علي محمد مازندراني> در اصفهان با مهر مربع <" اللهم صل علي محمد و آل محمد"> و مهرهاي بيضوي <" يا مهدي ادرکني"> و <"محمدمهدي بن محمدصالح"> و در صفحه آخر مهر کاتب <"قال اني عبدالله"> ديده ميشود (يادداشتهاي نسخه)
در حاشيه تصحيح شده و داراي حاشيه نويسي است. در حاشيه صفحه اول <يادداشت تملک محمدبن علي محمد مازندراني> در اصفهان با مهر مربع <" اللهم صل علي محمد و آل محمد"> و مهرهاي بيضوي <" يا مهدي ادرکني"> و <"محمدمهدي بن محمدصالح"> و در صفحه آخر مهر کاتب <"قال اني عبدالله"> ديده ميشود
(يادداشتهاي نسخه)
اين کتاب ترجمه شرح باب حادي عشر (النافع يوم الحشر في شرح باب الحادي عشر) فاضل مقداد است که خود شرحي بر الباب الحادي عشر علامه حلي است
عربي
اثر حاضر حاوي مجموعه رسائلي در متن و حاشيه صفحات به شرح مندرجات است.
افست از روي چاپ سنگي: تبريز: چاپخانه حاجابراهيم بن احمد تبريزي، سال ۱۲۹۶ق. = ۱۲۵۷ که با تمام ضمائم آن با شماره ثبت 3762 در پايگاه سنگي ثبت شده اند و تصوير آن، به اين کتاب الحاق شد
بیشتر
يک صفحه از ابتدا و انتهاي کتاب افتادگي دارد و نام کاتب با مطابقت با آثار ديگر به دست آمد.
<وقفکننده: فريد محسني اراکي>
ص. ۱-۶۵ <النافع يوم الحشر في شرح باب الحادي عشر/ فاضل مقداد.- ص. 66-115 [متن] رساله في الاعتقادات/ لشيخ الصدوق.- [حاشيه] رساله في الاعتقادات و السير والسلوک/ علامه مجلسي.- ص. 116-141 [متن] سوالات المامون عن الرضا.- [حاشيه] بيان الحديث المشهور خلق الله الاشياء بالمشيته/ محمدباقر مجلسي.- ص. 142- 158 آداب المتعلمين/ خواجه نصيرالدين طوسي>
(مندرجات)
اين کتاب ترجمه شرح باب حادي عشر (النافع يوم الحشر في شرح باب الحادي عشر) فاضل مقداد است که خود شرحي بر الباب الحادي عشر علامه حلي است
عربي
اثر حاضر حاوي مجموعه رسائلي در متن و حاشيه صفحات به شرح مندرجات است.
افست از روي چاپ سنگي: تبريز: چاپخانه حاجابراهيم بن احمد تبريزي، سال ۱۲۹۶ق. = ۱۲۵۷ که با تمام ضمائم آن با شماره ثبت 3762 در پايگاه سنگي ثبت شده اند و تصوير آن، به اين کتاب الحاق شد
بیشتر
يک صفحه از ابتدا و انتهاي کتاب افتادگي دارد و نام کاتب با مطابقت با آثار ديگر به دست آمد.
<وقفکننده: فريد محسني اراکي>
ص. ۱-۶۵ <النافع يوم الحشر في شرح باب الحادي عشر/ فاضل مقداد.- ص. 66-115 [متن] رساله في الاعتقادات/ لشيخ الصدوق.- [حاشيه] رساله في الاعتقادات و السير والسلوک/ علامه مجلسي.- ص. 116-141 [متن] سوالات المامون عن الرضا.- [حاشيه] بيان الحديث المشهور خلق الله الاشياء بالمشيته/ محمدباقر مجلسي.- ص. 142- 158 آداب المتعلمين/ خواجه نصيرالدين طوسي>
(مندرجات)