<در احوال قيامت در آنچه در عقبات و مواقف پنجگانه آن مي باشد از قبيل احوال و شدائد بنا به گفته مؤلف در اول کتاب خود ، اين تأليف را بنا به دستور پيامبر اسلام (ص) در عالم رويا، انجام داده است. در اين کتاب از آيات و روايات بسيار استفاده شده در دوازده "عين" شده و در واقع ملحق روضات کتاب ديگر مؤلف است به نام "مفاتيح الجنان" نامي که در عنوان آورديم از نسخه هاي چاپي است ولي در خود نسخه همان"مفاتيح الجنان"ذکر شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<در احوال قيامت در آنچه در عقبات و مواقف پنجگانه آن مي باشد از قبيل احوال و شدائد بنا به گفته مؤلف در اول کتاب خود ، اين تأليف را بنا به دستور پيامبر اسلام (ص) در عالم رويا، انجام داده است. در اين کتاب از آيات و روايات بسيار استفاده شده در دوازده "عين" شده و در واقع ملحق روضات کتاب ديگر مؤلف است به نام "مفاتيح الجنان" نامي که در عنوان آورديم از نسخه هاي چاپي است ولي در خود نسخه همان"مفاتيح الجنان"ذکر شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<مجموعهاي از گفتگوها و مناظرات چهارده معصوم عليهم السلام> و <بعضي از دانشمندان بزرگ و برجسته شيعه با ديگران و علماي اديان و مذاهب.>
(يادداشتهاي نسخه)
<مجموعهاي از گفتگوها و مناظرات چهارده معصوم عليهم السلام> و <بعضي از دانشمندان بزرگ و برجسته شيعه با ديگران و علماي اديان و مذاهب.>
(يادداشتهاي نسخه)
خطوط و عناوين شنگرف، فهرست شيخيه در ابتداي نسخه يادداشت تملک به تاريخ ۱۲۰۶ق با مهر فوق ، تعيين وثوق و ضعف روات در حاشيه يادداشتي به نقل از املاء علامه مجلسي ره
(يادداشتهاي نسخه)
خطوط و عناوين شنگرف، فهرست شيخيه در ابتداي نسخه يادداشت تملک به تاريخ ۱۲۰۶ق با مهر فوق ، تعيين وثوق و ضعف روات در حاشيه يادداشتي به نقل از املاء علامه مجلسي ره
(يادداشتهاي نسخه)
خطوط و علائم شنگرف، عناوين سياه و شنگرف، صفحات از اوائل و اواخر مجدول به خطوط شنگرف مقابله شده در ۱۱۱۵ق صورت اجازه علامه مجلسي به سيد محمد بن سيد محمد قاسم حسيني خلخالي در ۱۰۸۸ق در سال ۱۱۱۴ق اسناد اين نسخه با نسخه اي که از سوي سيد محمد مذکور با نسخه علامه مقابله شده بوده ، مقابله شده است دو رساله در قاعده <الواحد لايصدر..> و ديگري در اشتراک لفظي وجود از آقاجمالنسخه آخر از آقا جمال است
(يادداشتهاي نسخه)
خطوط و علائم شنگرف، عناوين سياه و شنگرف، صفحات از اوائل و اواخر مجدول به خطوط شنگرف مقابله شده در ۱۱۱۵ق صورت اجازه علامه مجلسي به سيد محمد بن سيد محمد قاسم حسيني خلخالي در ۱۰۸۸ق در سال ۱۱۱۴ق اسناد اين نسخه با نسخه اي که از سوي سيد محمد مذکور با نسخه علامه مقابله شده بوده ، مقابله شده است دو رساله در قاعده <الواحد لايصدر..> و ديگري در اشتراک لفظي وجود از آقاجمالنسخه آخر از آقا جمال است
(يادداشتهاي نسخه)