<"عقائد النسفي" رساله مختصر و مشهوري است از نجم الدين ابوحفض عمر بن محمد نسفي(۵۳۷ق) در بيان اعتقادات اهل سنت که اين شرح مزجي کوتاهي است بر آن که بيشتر جنبه توضيحي دارد. کمتر به ادله و تفصيل مي پردازد.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کـشف الظنون>: ج.۲. ص.۱۱۴۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۳. ص.۱۸۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار ، عربي>: ص.۵۵۵
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين وخطوط شنگرف، مجدول به خطوط شنگرف
(يادداشتهاي نسخه)
<"عقائد النسفي" رساله مختصر و مشهوري است از نجم الدين ابوحفض عمر بن محمد نسفي(۵۳۷ق) در بيان اعتقادات اهل سنت که اين شرح مزجي کوتاهي است بر آن که بيشتر جنبه توضيحي دارد. کمتر به ادله و تفصيل مي پردازد.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کـشف الظنون>: ج.۲. ص.۱۱۴۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۳. ص.۱۸۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار ، عربي>: ص.۵۵۵
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين وخطوط شنگرف، مجدول به خطوط شنگرف
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث علم کلام را بر اساس اعتقادات اهل سنت در شش مقصد ترتيب داده است و بنا به گفته <کشفالظنون> اين کتاب به سال ۷۸۴ در <سمرقند> به اتمام رسيده است کتاب بسيار معروفي است که دانشمندان شروح و حواشي زيادي بر آن نگاشتهاند.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۲۹۴ (برگ ۱-۱۷۰ )
(يادداشتهاي نسخه)
<کشفالظنون>: ج.۲.ص. ۱۷۸۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۲.ص. ۳۰۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۲۶.ص. ۴۲۱
(يادداشتهاي نسخه)
<مشارعربي>: ص. ۵۶۳
(يادداشتهاي نسخه)
<المقصد الخامس في الالهيات> را دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث علم کلام را بر اساس اعتقادات اهل سنت در شش مقصد ترتيب داده است و بنا به گفته <کشفالظنون> اين کتاب به سال ۷۸۴ در <سمرقند> به اتمام رسيده است کتاب بسيار معروفي است که دانشمندان شروح و حواشي زيادي بر آن نگاشتهاند.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۲۹۴ (برگ ۱-۱۷۰ )
(يادداشتهاي نسخه)
<کشفالظنون>: ج.۲.ص. ۱۷۸۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۲.ص. ۳۰۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۲۶.ص. ۴۲۱
(يادداشتهاي نسخه)
<مشارعربي>: ص. ۵۶۳
(يادداشتهاي نسخه)
<المقصد الخامس في الالهيات> را دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
<تفتازاني> <تلخيص المفتاح> <خطيب دمشقي> را دوبار شرح نموده، اول شرح مزجي مفصلي است که به نام <المطول> مشهور شد و دوم شرح مزجي مختصر که به نام <المختصر> معروف است و در مقدمه اين شرح از <سلطان محمود جاني بيک خان> ياد شده و به تاريخ ۷۵۶ در غجدوان به پايان رسيده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشفالظنون>: ج.۱.ص. ۴۷۳
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۲۵.ص. ۲۵۲
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>: ص. ۶۷۱
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، در ابتدا و انتهاي نسخه فوائدي در دو ترجيعبند و روايتي از حضرت رسول صلواتاللهعليهوآله در يک دعا.
(يادداشتهاي نسخه)
<تفتازاني> <تلخيص المفتاح> <خطيب دمشقي> را دوبار شرح نموده، اول شرح مزجي مفصلي است که به نام <المطول> مشهور شد و دوم شرح مزجي مختصر که به نام <المختصر> معروف است و در مقدمه اين شرح از <سلطان محمود جاني بيک خان> ياد شده و به تاريخ ۷۵۶ در غجدوان به پايان رسيده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشفالظنون>: ج.۱.ص. ۴۷۳
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۲۵.ص. ۲۵۲
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>: ص. ۶۷۱
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، در ابتدا و انتهاي نسخه فوائدي در دو ترجيعبند و روايتي از حضرت رسول صلواتاللهعليهوآله در يک دعا.
(يادداشتهاي نسخه)
<تفتازاني> <تلخيص المفتاح> <خطيب دمشقي> را دوبار شرح نموده، اول شرح مزجي مفصلي است که به نام <المطول> مشهور شد و دوم شرح مزجي مختصر که به نام <المختصر> معروف است و در مقدمه اين شرح از <سلطان محمود جاني بيک خان> ياد شده و به تاريخ ۷۵۶ در غجدوان به پايان رسيده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشفالظنون>: ج.۱.ص. ۴۷۳
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۲۵.ص. ۲۵۲
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>: ص. ۶۷۱
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، تصحيح شده، داراي حواشي از <چلپي>، <محييالدين>، امضاي "منه" الخاتمة.
(يادداشتهاي نسخه)
<تفتازاني> <تلخيص المفتاح> <خطيب دمشقي> را دوبار شرح نموده، اول شرح مزجي مفصلي است که به نام <المطول> مشهور شد و دوم شرح مزجي مختصر که به نام <المختصر> معروف است و در مقدمه اين شرح از <سلطان محمود جاني بيک خان> ياد شده و به تاريخ ۷۵۶ در غجدوان به پايان رسيده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشفالظنون>: ج.۱.ص. ۴۷۳
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۲۵.ص. ۲۵۲
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>: ص. ۶۷۱
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، تصحيح شده، داراي حواشي از <چلپي>، <محييالدين>، امضاي "منه" الخاتمة.
(يادداشتهاي نسخه)