فیلترها

کل نتایج:

64 مورد

نقاط دسترسی مستند:
نام (مستندات):

دوانی

نام کوچک:

ملاجلال

نمود / نمونه‌های شی / اثر
حاشیه تهذیب المنطق
محتوا دیجیتال
نسخه خطی اسلامی-ایرانی

محل تولید محتوا (نشر)

:
در دارالسلطنه قزوین

اندازه

:
‎۲۰ (طول اوراق)

شناسگر

:
4A9FB134-E44C-4456-BA75-AFD53ACBC958 (Guide)

خط

:
نستعلیق (نوع خط متن‏)

محل تولید محتوا (نشر):

اندازه:

‎۲۰ (طول اوراق)
‎۱۰ (عرض اوراق)

شناسگر:

4A9FB134-E44C-4456-BA75-AFD53ACBC958 (Guide)

خط:

نستعلیق (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی:

‎۸۹برگ ؛ ‎۱۸ (تعداد سطرهای متن)

قالب:

الکترونیکی

توصیف:

به شماره [‎۲۰۷۰] مراجعه شود (يادداشتهاي نسخه‏)
عناوين و خطوط و نشانيها شنگرف ،تحشيه و تصحيح در هامش صفحات (يادداشتهاي نسخه‏)
حاشیه تهذیب المنطق
نسخه خطی اسلامی-ایرانی

محل تولید محتوا (نشر)

:
در دارالسلطنه قزوین

اندازه

:
‎۲۰ (طول اوراق)

شناسگر

:
4A9FB134-E44C-4456-BA75-AFD53ACBC958 (Guide)

خط

:
نستعلیق (نوع خط متن‏)

محل تولید محتوا (نشر):

اندازه:

‎۲۰ (طول اوراق)
‎۱۰ (عرض اوراق)

شناسگر:

4A9FB134-E44C-4456-BA75-AFD53ACBC958 (Guide)

خط:

نستعلیق (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی:

‎۸۹برگ ؛ ‎۱۸ (تعداد سطرهای متن)

قالب:

نسخه فیزیکی

توصیف:

به شماره [‎۲۰۷۰] مراجعه شود (يادداشتهاي نسخه‏)
عناوين و خطوط و نشانيها شنگرف ،تحشيه و تصحيح در هامش صفحات (يادداشتهاي نسخه‏)

زبان اثر:

عربی

درباره (موضوع):

نمود / نمونه‌های شی / اثر
سوال و جواب
محتوا دیجیتال
نسخه خطی اسلامی-ایرانی

اندازه

:
‎۲۱ (طول اوراق)

شناسگر

:
5172FFF1-3088-4810-A335-42F9FB59348C (Guide)

خط

:
نسخ (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی

:
‎۱برگ؛ مختلف (تعداد سطرهای متن)

اندازه:

‎۲۱ (طول اوراق)
‎۱۵ (عرض اوراق)

شناسگر:

5172FFF1-3088-4810-A335-42F9FB59348C (Guide)

خط:

نسخ (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی:

‎۱برگ؛ مختلف (تعداد سطرهای متن)

قالب:

الکترونیکی

توصیف:

کسي سوال کرده که اگر کسي بگويد که "کلامي في هذا اليوم کاذب" و در آن روز هيچ کلامي بزبان نياورد درين صورت کلام وي متصف به صدق و کذب خواهد بود يعني هم صادق است و هم کاذب، مولف بر اين اشکال جواب داده است (يادداشتهاي نسخه‏)
بیشتر
مجموعه‎۲۲۲۸ (برگ۱۱۲-‎۱۱۲) (يادداشتهاي نسخه‏)
خطوط بشکل چليپا (يادداشتهاي نسخه‏)
سوال و جواب
نسخه خطی اسلامی-ایرانی

اندازه

:
‎۲۱ (طول اوراق)

شناسگر

:
5172FFF1-3088-4810-A335-42F9FB59348C (Guide)

خط

:
نسخ (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی

:
‎۱برگ؛ مختلف (تعداد سطرهای متن)

اندازه:

‎۲۱ (طول اوراق)
‎۱۵ (عرض اوراق)

شناسگر:

5172FFF1-3088-4810-A335-42F9FB59348C (Guide)

خط:

نسخ (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی:

‎۱برگ؛ مختلف (تعداد سطرهای متن)

قالب:

نسخه فیزیکی

توصیف:

کسي سوال کرده که اگر کسي بگويد که "کلامي في هذا اليوم کاذب" و در آن روز هيچ کلامي بزبان نياورد درين صورت کلام وي متصف به صدق و کذب خواهد بود يعني هم صادق است و هم کاذب، مولف بر اين اشکال جواب داده است (يادداشتهاي نسخه‏)
بیشتر
مجموعه‎۲۲۲۸ (برگ۱۱۲-‎۱۱۲) (يادداشتهاي نسخه‏)
خطوط بشکل چليپا (يادداشتهاي نسخه‏)
نمود / نمونه‌های شی / اثر
لوامع الاشراق فی مکارم الاخلاق
محتوا دیجیتال
نسخه خطی اسلامی-ایرانی

اندازه

:
‎۲۳ (طول اوراق)

شناسگر

:
5172A13A-34A1-4FF4-B974-44208C6B1DDF (Guide)

خط

:
نستعلیق (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی

:
‎۱۷۴برگ؛ ‎۱۴ (تعداد سطرهای متن)

اندازه:

‎۲۳ (طول اوراق)
‎۱۴ (عرض اوراق)

شناسگر:

5172A13A-34A1-4FF4-B974-44208C6B1DDF (Guide)

خط:

نستعلیق (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی:

‎۱۷۴برگ؛ ‎۱۴ (تعداد سطرهای متن)

قالب:

الکترونیکی

توصیف:

<به شماره ‎۲۱۰۴ مراجعه شود> (يادداشتهاي نسخه‏)
<عناوين و خطوط شنگرف، تملک محمد حسين بن علي مازندراني در ‎۱۳۰۸ق با مهر بيضوي با سجع محمد حسين در برگ اول، برگهاي اوليه و پاياني وصالي شده اطراف فوقاني نسخه دچار موريانه خواري شده ، تملک محمد سليم بن محمد مقيم طيب جيلاني با مهر بيضوي با سجع اذ جاء ربه بقلب سليم ‎۱۰۵۶ در برگ آخر آمده است> (يادداشتهاي نسخه‏)
بیشتر
لوامع الاشراق فی مکارم الاخلاق
نسخه خطی اسلامی-ایرانی

اندازه

:
‎۲۳ (طول اوراق)

شناسگر

:
5172A13A-34A1-4FF4-B974-44208C6B1DDF (Guide)

خط

:
نستعلیق (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی

:
‎۱۷۴برگ؛ ‎۱۴ (تعداد سطرهای متن)

اندازه:

‎۲۳ (طول اوراق)
‎۱۴ (عرض اوراق)

شناسگر:

5172A13A-34A1-4FF4-B974-44208C6B1DDF (Guide)

خط:

نستعلیق (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی:

‎۱۷۴برگ؛ ‎۱۴ (تعداد سطرهای متن)

قالب:

نسخه فیزیکی

توصیف:

<به شماره ‎۲۱۰۴ مراجعه شود> (يادداشتهاي نسخه‏)
<عناوين و خطوط شنگرف، تملک محمد حسين بن علي مازندراني در ‎۱۳۰۸ق با مهر بيضوي با سجع محمد حسين در برگ اول، برگهاي اوليه و پاياني وصالي شده اطراف فوقاني نسخه دچار موريانه خواري شده ، تملک محمد سليم بن محمد مقيم طيب جيلاني با مهر بيضوي با سجع اذ جاء ربه بقلب سليم ‎۱۰۵۶ در برگ آخر آمده است> (يادداشتهاي نسخه‏)
بیشتر
نمود / نمونه‌های شی / اثر
لوامع الاشراق فی مکارم الاخلاق
محتوا دیجیتال
نسخه خطی اسلامی-ایرانی

اندازه

:
‎۲۱ (طول اوراق)

شناسگر

:
B8047C52-0199-43B4-9F69-5120AC493C24 (Guide)

خط

:
نستعلیق (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی

:
‎۸۲برگ؛ ‎۱۸،۱۷ (تعداد سطرهای متن)

اندازه:

‎۲۱ (طول اوراق)
‎۱۶ (عرض اوراق)

شناسگر:

B8047C52-0199-43B4-9F69-5120AC493C24 (Guide)

خط:

نستعلیق (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی:

‎۸۲برگ؛ ‎۱۸،۱۷ (تعداد سطرهای متن)

قالب:

الکترونیکی

نام (عنوان) گوناگون:

اخلاق جلالي

توصیف:

<رساله متوسط در اخلاق عملي که براي بهادر خان سلطان اوزون حسن بيگ آق قويونلو(۸۷۱- ‎۸۸۳ق) نگاشته شده و در سه لامع ( و هر يک در چند نسخه)تنظيم شده و در سال ‎۸۷۲ق مطابق جمله"مطلع بضع سنيني"تنظيم شده است:><مقدمه؛ در بعضي امور متعلقه بفن اخلاق(يک مطلع ، سه لمعه و يک مغرب)اول، تهذيب اخلاق. لامع دوم، در تدبير منزل. لامع سيم، در کشور داري> (يادداشتهاي نسخه‏)
بیشتر
<الذريعه>:ج.‎۱۸.ص.‎۳۵۹ (يادداشتهاي نسخه‏)
<نسخه هاي خطي فارسي>:ج.‎۲.ص.‎۱۶۷۳ (يادداشتهاي نسخه‏)
<سپهسالار>:ج.‎۵.ص.‎۴۸۵ (يادداشتهاي نسخه‏)
<دانشگاه تهران>:ج.‎۱۱.ص.‎۲۳۷۷ (يادداشتهاي نسخه‏)
<مجلس>:ج.‎۲.ص.‎۳۴۳ (يادداشتهاي نسخه‏)
<نسخه حاضر از ابتدا تا خاتمه را در بردارد> (يادداشتهاي نسخه‏)
<عناوين و خطوط شنگرف، معاني برخي الفاظ و واژه ها در هامش صفحات> (يادداشتهاي نسخه‏)
لوامع الاشراق فی مکارم الاخلاق
نسخه خطی اسلامی-ایرانی

اندازه

:
‎۲۱ (طول اوراق)

شناسگر

:
B8047C52-0199-43B4-9F69-5120AC493C24 (Guide)

خط

:
نستعلیق (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی

:
‎۸۲برگ؛ ‎۱۸،۱۷ (تعداد سطرهای متن)

اندازه:

‎۲۱ (طول اوراق)
‎۱۶ (عرض اوراق)

شناسگر:

B8047C52-0199-43B4-9F69-5120AC493C24 (Guide)

خط:

نستعلیق (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی:

‎۸۲برگ؛ ‎۱۸،۱۷ (تعداد سطرهای متن)

قالب:

نسخه فیزیکی

نام (عنوان) گوناگون:

اخلاق جلالي

توصیف:

<رساله متوسط در اخلاق عملي که براي بهادر خان سلطان اوزون حسن بيگ آق قويونلو(۸۷۱- ‎۸۸۳ق) نگاشته شده و در سه لامع ( و هر يک در چند نسخه)تنظيم شده و در سال ‎۸۷۲ق مطابق جمله"مطلع بضع سنيني"تنظيم شده است:><مقدمه؛ در بعضي امور متعلقه بفن اخلاق(يک مطلع ، سه لمعه و يک مغرب)اول، تهذيب اخلاق. لامع دوم، در تدبير منزل. لامع سيم، در کشور داري> (يادداشتهاي نسخه‏)
بیشتر
<الذريعه>:ج.‎۱۸.ص.‎۳۵۹ (يادداشتهاي نسخه‏)
<نسخه هاي خطي فارسي>:ج.‎۲.ص.‎۱۶۷۳ (يادداشتهاي نسخه‏)
<سپهسالار>:ج.‎۵.ص.‎۴۸۵ (يادداشتهاي نسخه‏)
<دانشگاه تهران>:ج.‎۱۱.ص.‎۲۳۷۷ (يادداشتهاي نسخه‏)
<مجلس>:ج.‎۲.ص.‎۳۴۳ (يادداشتهاي نسخه‏)
<نسخه حاضر از ابتدا تا خاتمه را در بردارد> (يادداشتهاي نسخه‏)
<عناوين و خطوط شنگرف، معاني برخي الفاظ و واژه ها در هامش صفحات> (يادداشتهاي نسخه‏)
نمود / نمونه‌های شی / اثر
حاشیه تهذیب المنطق
محتوا دیجیتال
نسخه خطی اسلامی-ایرانی

محل تولید محتوا (نشر)

:
در مدرسه مولانا صید

اندازه

:
‎۲۱ (طول اوراق)

شناسگر

:
9D372401-029E-4C79-8F18-432736C6525E (Guide)

خط

:
نستعلیق (نوع خط متن‏)

محل تولید محتوا (نشر):

اندازه:

‎۲۱ (طول اوراق)
‎۱۶ (عرض اوراق)

شناسگر:

9D372401-029E-4C79-8F18-432736C6525E (Guide)

خط:

نستعلیق (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی:

‎۴۳برگ ؛ ‎۱۵ (تعداد سطرهای متن)

قالب:

الکترونیکی

نام (عنوان) گوناگون:

العاجلات

توصیف:

<حاشيه معروف و مختصر بر کتاب "تهذبي المنطق" سعدالدين تفتازاني (‎۷۹۳ق) که تنها بحث جهات (مطلقه عامه) ادامه يافته و مورد عنايت بسياري واقع و حواشي متعددي بر ان نگاشته شده است (يادداشتهاي نسخه‏)
بیشتر
<آستان قدس>: ج.‎۱. ص.‎۳۰۰ (يادداشتهاي نسخه‏)
<الذريعه>: ج.‎۶. ص.‎۵۶ (يادداشتهاي نسخه‏)
<مرعشي>: ج.‎۲ (يادداشتهاي نسخه‏)
<الفبايي آستان قدس>: ص.‎۱۸۷ (يادداشتهاي نسخه‏)
مجموعه ‎۲۰۷۰ (برگ۱- ‎۴۳ (يادداشتهاي نسخه‏)
عناوين و خطوط شنگرف ،تحشيه بسيار در هامش صفحات ، کاتب اين حاشيه و حاشيه دوري را نزد الا الفاضل الکامل مولانا ابراهيم بن مولانا حيدر در جمادي الثاني ‎۱۱۲۶ق قرائت کرد و نيز قرائت دوم اين حاشيه و حاشيه بود توسط کي در تاريخ ‎۱۲۷۴ق روي برگ اول آمده است (يادداشتهاي نسخه‏)
بیشتر
حاشیه تهذیب المنطق
نسخه خطی اسلامی-ایرانی

محل تولید محتوا (نشر)

:
در مدرسه مولانا صید

اندازه

:
‎۲۱ (طول اوراق)

شناسگر

:
9D372401-029E-4C79-8F18-432736C6525E (Guide)

خط

:
نستعلیق (نوع خط متن‏)

محل تولید محتوا (نشر):

اندازه:

‎۲۱ (طول اوراق)
‎۱۶ (عرض اوراق)

شناسگر:

9D372401-029E-4C79-8F18-432736C6525E (Guide)

خط:

نستعلیق (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی:

‎۴۳برگ ؛ ‎۱۵ (تعداد سطرهای متن)

قالب:

نسخه فیزیکی

نام (عنوان) گوناگون:

العاجلات

توصیف:

<حاشيه معروف و مختصر بر کتاب "تهذبي المنطق" سعدالدين تفتازاني (‎۷۹۳ق) که تنها بحث جهات (مطلقه عامه) ادامه يافته و مورد عنايت بسياري واقع و حواشي متعددي بر ان نگاشته شده است (يادداشتهاي نسخه‏)
بیشتر
<آستان قدس>: ج.‎۱. ص.‎۳۰۰ (يادداشتهاي نسخه‏)
<الذريعه>: ج.‎۶. ص.‎۵۶ (يادداشتهاي نسخه‏)
<مرعشي>: ج.‎۲ (يادداشتهاي نسخه‏)
<الفبايي آستان قدس>: ص.‎۱۸۷ (يادداشتهاي نسخه‏)
مجموعه ‎۲۰۷۰ (برگ۱- ‎۴۳ (يادداشتهاي نسخه‏)
عناوين و خطوط شنگرف ،تحشيه بسيار در هامش صفحات ، کاتب اين حاشيه و حاشيه دوري را نزد الا الفاضل الکامل مولانا ابراهيم بن مولانا حيدر در جمادي الثاني ‎۱۱۲۶ق قرائت کرد و نيز قرائت دوم اين حاشيه و حاشيه بود توسط کي در تاريخ ‎۱۲۷۴ق روي برگ اول آمده است (يادداشتهاي نسخه‏)
بیشتر
نمود / نمونه‌های شی / اثر
حاشیه القدیمه علی شرح التجرید الجدید
محتوا دیجیتال
نسخه خطی اسلامی-ایرانی

اندازه

:
‎۲۳ (طول اوراق)

شناسگر

:
279ACBEE-01C5-49B8-9F1E-B586B129A2F9 (Guide)

خط

:
نستعلیق (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی

:
‎۶۲برگ؛ ‎۴۹ (تعداد سطرهای متن)

اندازه:

‎۲۳ (طول اوراق)
‎۱۲ (عرض اوراق)

شناسگر:

279ACBEE-01C5-49B8-9F1E-B586B129A2F9 (Guide)

خط:

نستعلیق (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی:

‎۶۲برگ؛ ‎۴۹ (تعداد سطرهای متن)

قالب:

الکترونیکی

نام (عنوان) گوناگون:

حاشيه القديمه الجلاليه

توصیف:

<جلال الدين دواني حاشيه اي بر شرح تجريد جديد قوشچي نوشت معروف به "حاشيه قديمه" و چون صدرالدين دشتکي شيرازي حاشيه اي بر تجريد نوشت، جلال الدين دواني بار دوم حاشيه ديگري نگاشت معروف به "حاشيه جديد" اين حاشيه قديمه است و با عناوين "قوله - قوله " برگزار شده است> (يادداشتهاي نسخه‏)
بیشتر
<آستان قدس>:ج.‎۱۱.ص.۱۰۱، ‎۱۰۴ (يادداشتهاي نسخه‏)
<مرعشي>:ج.‎۱.ص.‎۱۰۴ (يادداشتهاي نسخه‏)
<کشف الظنون>:ج.‎۱.ص.‎۳۴۹ (يادداشتهاي نسخه‏)
<عناوين و خطوط شنگرف، متن بدون نقطه است> (يادداشتهاي نسخه‏)
حاشیه القدیمه علی شرح التجرید الجدید
نسخه خطی اسلامی-ایرانی

اندازه

:
‎۲۳ (طول اوراق)

شناسگر

:
279ACBEE-01C5-49B8-9F1E-B586B129A2F9 (Guide)

خط

:
نستعلیق (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی

:
‎۶۲برگ؛ ‎۴۹ (تعداد سطرهای متن)

اندازه:

‎۲۳ (طول اوراق)
‎۱۲ (عرض اوراق)

شناسگر:

279ACBEE-01C5-49B8-9F1E-B586B129A2F9 (Guide)

خط:

نستعلیق (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی:

‎۶۲برگ؛ ‎۴۹ (تعداد سطرهای متن)

قالب:

نسخه فیزیکی

نام (عنوان) گوناگون:

حاشيه القديمه الجلاليه

توصیف:

<جلال الدين دواني حاشيه اي بر شرح تجريد جديد قوشچي نوشت معروف به "حاشيه قديمه" و چون صدرالدين دشتکي شيرازي حاشيه اي بر تجريد نوشت، جلال الدين دواني بار دوم حاشيه ديگري نگاشت معروف به "حاشيه جديد" اين حاشيه قديمه است و با عناوين "قوله - قوله " برگزار شده است> (يادداشتهاي نسخه‏)
بیشتر
<آستان قدس>:ج.‎۱۱.ص.۱۰۱، ‎۱۰۴ (يادداشتهاي نسخه‏)
<مرعشي>:ج.‎۱.ص.‎۱۰۴ (يادداشتهاي نسخه‏)
<کشف الظنون>:ج.‎۱.ص.‎۳۴۹ (يادداشتهاي نسخه‏)
<عناوين و خطوط شنگرف، متن بدون نقطه است> (يادداشتهاي نسخه‏)
نمود / نمونه‌های شی / اثر
حاشیه شرح التجرید القوشچی
محتوا دیجیتال
نسخه خطی اسلامی-ایرانی

اندازه

:
‎۱۷ (طول اوراق)

شناسگر

:
CEC93CE8-9712-4F58-B56A-6268921E9C35 (Guide)

خط

:
نسخ (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی

:
‎۲۰۰برگ ؛ ‎۱۷ (تعداد سطرهای متن)

اندازه:

‎۱۷ (طول اوراق)
‎۱۰ (عرض اوراق)

شناسگر:

CEC93CE8-9712-4F58-B56A-6268921E9C35 (Guide)

خط:

نسخ (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی:

‎۲۰۰برگ ؛ ‎۱۷ (تعداد سطرهای متن)

قالب:

الکترونیکی

نام (عنوان) گوناگون:

حاشيه قديم دواني

توصیف:

<جلال الدين دواني بر شرح تجريد قوشچي اين حاشيه ارزنده را نوشته به سلطان يعقوب بايندري آقاقوينلو يا برادر او سلطان ابوالفتح خليل بيگ ، تقديم کرده که به حاشيه قديم معروف شده سپس صدرالدين محمد دشتکي (وفات‎۹۰۳) حاشيه زيبايي بر آن نوشته و به سلطان ايلدرم با يزيد خان دوم(وفات‎۹۱۸) و مولا بن مؤيد، ارمغان داد.و در آن از دواني خرده گرفت. دواني نيز "حاشيه جديد" را در پاسخ او نوشت. بار ديگر دشتکي حاشيه دوم را تأليف کرد ودواني "حاشيهاجد" خود را در رداو نوشت. اين حاشيه ها را طبقات جلابيه و صدريه ناميده اند پس از مرگ دشتکي ، پسرش غياث الدين به ياري پدر خود برخواست مهتاب "تجريدالفواش" را در رد دواني نگاشت. > (يادداشتهاي نسخه‏)
بیشتر
<الذريعه>: ج.‎۶. ص.‎۶۷ (يادداشتهاي نسخه‏)
<کشف الظنون>: ج.‎۱. ص.‎۲۵۲ (يادداشتهاي نسخه‏)
<فهرست دانشگاه(اهدائي مشکات)>: ج.‎۳. ص.‎۲۳۲ (يادداشتهاي نسخه‏)
ظاهرا فقط يک صفحه از آخر کتاب ناقص است. <واقف:حاج آقا محمد مقدس اصفهاني.> (يادداشتهاي نسخه‏)
حاشیه شرح التجرید القوشچی
نسخه خطی اسلامی-ایرانی

اندازه

:
‎۱۷ (طول اوراق)

شناسگر

:
CEC93CE8-9712-4F58-B56A-6268921E9C35 (Guide)

خط

:
نسخ (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی

:
‎۲۰۰برگ ؛ ‎۱۷ (تعداد سطرهای متن)

اندازه:

‎۱۷ (طول اوراق)
‎۱۰ (عرض اوراق)

شناسگر:

CEC93CE8-9712-4F58-B56A-6268921E9C35 (Guide)

خط:

نسخ (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی:

‎۲۰۰برگ ؛ ‎۱۷ (تعداد سطرهای متن)

قالب:

نسخه فیزیکی

نام (عنوان) گوناگون:

حاشيه قديم دواني

توصیف:

<جلال الدين دواني بر شرح تجريد قوشچي اين حاشيه ارزنده را نوشته به سلطان يعقوب بايندري آقاقوينلو يا برادر او سلطان ابوالفتح خليل بيگ ، تقديم کرده که به حاشيه قديم معروف شده سپس صدرالدين محمد دشتکي (وفات‎۹۰۳) حاشيه زيبايي بر آن نوشته و به سلطان ايلدرم با يزيد خان دوم(وفات‎۹۱۸) و مولا بن مؤيد، ارمغان داد.و در آن از دواني خرده گرفت. دواني نيز "حاشيه جديد" را در پاسخ او نوشت. بار ديگر دشتکي حاشيه دوم را تأليف کرد ودواني "حاشيهاجد" خود را در رداو نوشت. اين حاشيه ها را طبقات جلابيه و صدريه ناميده اند پس از مرگ دشتکي ، پسرش غياث الدين به ياري پدر خود برخواست مهتاب "تجريدالفواش" را در رد دواني نگاشت. > (يادداشتهاي نسخه‏)
بیشتر
<الذريعه>: ج.‎۶. ص.‎۶۷ (يادداشتهاي نسخه‏)
<کشف الظنون>: ج.‎۱. ص.‎۲۵۲ (يادداشتهاي نسخه‏)
<فهرست دانشگاه(اهدائي مشکات)>: ج.‎۳. ص.‎۲۳۲ (يادداشتهاي نسخه‏)
ظاهرا فقط يک صفحه از آخر کتاب ناقص است. <واقف:حاج آقا محمد مقدس اصفهاني.> (يادداشتهاي نسخه‏)
نمود / نمونه‌های شی / اثر
لوامع الاشراق فی مکارم الاخلاق
محتوا دیجیتال
نسخه خطی اسلامی-ایرانی

اندازه

:
‎۱۷ (طول اوراق)

شناسگر

:
6A7A97A2-54BE-464D-830C-F67AC1F24EFB (Guide)

خط

:
نسخ (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی

:
‎۶۹برگ ؛ ‎۱۶ (تعداد سطرهای متن)

اندازه:

‎۱۷ (طول اوراق)
‎۱۰ (عرض اوراق)

شناسگر:

6A7A97A2-54BE-464D-830C-F67AC1F24EFB (Guide)

خط:

نسخ (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی:

‎۶۹برگ ؛ ‎۱۶ (تعداد سطرهای متن)

قالب:

الکترونیکی

نام (عنوان) گوناگون:

اخلاق جلالي

توصیف:

<فلسفه عملي را در سه بخش داراي عناوين "لامع" و هريک را در جند لمعه تنظيم نموده است:اول، تهذيب اخلاق، دوم تدبير منزل ، سوم ، کشورداري. اين کتاب به جهت بهادر خان سلطان اوزون حسن بيک آقا قوينلو(‎۸۸۲ق) و فرزندش سلطان جليل نوشته شده و بنا به گفته خود دواني از روي "اخلاق ناصري" با کم وزياد نگاشته است.> (يادداشتهاي نسخه‏)
بیشتر
<الذريعه>:ج.‎۱۸.ص.‎۳۵۹ (يادداشتهاي نسخه‏)
<مرعشي>:ج.‎۳.ص.‎۶۲ (يادداشتهاي نسخه‏)
<مشار فارسي>:ج.‎۱.ص.‎۱۳۵ (يادداشتهاي نسخه‏)
لوامع الاشراق فی مکارم الاخلاق
نسخه خطی اسلامی-ایرانی

اندازه

:
‎۱۷ (طول اوراق)

شناسگر

:
6A7A97A2-54BE-464D-830C-F67AC1F24EFB (Guide)

خط

:
نسخ (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی

:
‎۶۹برگ ؛ ‎۱۶ (تعداد سطرهای متن)

اندازه:

‎۱۷ (طول اوراق)
‎۱۰ (عرض اوراق)

شناسگر:

6A7A97A2-54BE-464D-830C-F67AC1F24EFB (Guide)

خط:

نسخ (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی:

‎۶۹برگ ؛ ‎۱۶ (تعداد سطرهای متن)

قالب:

نسخه فیزیکی

نام (عنوان) گوناگون:

اخلاق جلالي

توصیف:

<فلسفه عملي را در سه بخش داراي عناوين "لامع" و هريک را در جند لمعه تنظيم نموده است:اول، تهذيب اخلاق، دوم تدبير منزل ، سوم ، کشورداري. اين کتاب به جهت بهادر خان سلطان اوزون حسن بيک آقا قوينلو(‎۸۸۲ق) و فرزندش سلطان جليل نوشته شده و بنا به گفته خود دواني از روي "اخلاق ناصري" با کم وزياد نگاشته است.> (يادداشتهاي نسخه‏)
بیشتر
<الذريعه>:ج.‎۱۸.ص.‎۳۵۹ (يادداشتهاي نسخه‏)
<مرعشي>:ج.‎۳.ص.‎۶۲ (يادداشتهاي نسخه‏)
<مشار فارسي>:ج.‎۱.ص.‎۱۳۵ (يادداشتهاي نسخه‏)
نمود / نمونه‌های شی / اثر
اثبات الواجب القدیم
محتوا دیجیتال
نسخه خطی اسلامی-ایرانی

اندازه

:
‎۱۹ (طول اوراق)

شناسگر

:
734D7852-0574-4567-AA30-BF383894AB54 (Guide)

خط

:
نستعلیق (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی

:
‎۲۶برگ؛ ‎۱۴ (تعداد سطرهای متن)

اندازه:

‎۱۹ (طول اوراق)
‎۱۲ (عرض اوراق)

شناسگر:

734D7852-0574-4567-AA30-BF383894AB54 (Guide)

خط:

نستعلیق (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی:

‎۲۶برگ؛ ‎۱۴ (تعداد سطرهای متن)

قالب:

الکترونیکی

توصیف:

<رساله‌اي است در اثبات واجب الوجود به روش حکما و فلاسفه از دو راه:ابطال دور>< و تسلسل، براهين فلسفي ديگر>. <رساله داراي دو مقصد است و هر مقصدي در يکي از روشهاي مذکور.> (يادداشتهاي نسخه‏)
بیشتر
<الذريعه>:ج.‎۱.ص.‎۱۰۶ (يادداشتهاي نسخه‏)
<آستان قدس>:ج.‎۱۱.ص.‎۳۰۳ (يادداشتهاي نسخه‏)
<مرعشي>:ج.‎۶.ص.‎۳۰۸ (يادداشتهاي نسخه‏)
مجموعه ‎۸۷۰(برگ۲۷ - ‎۵۲) (يادداشتهاي نسخه‏)
تصحيح شده و با نسخه هاي مصححه در سال ‎۱۱۰۹ق مقابله شده است (يادداشتهاي نسخه‏)
اثبات الواجب القدیم
نسخه خطی اسلامی-ایرانی

اندازه

:
‎۱۹ (طول اوراق)

شناسگر

:
734D7852-0574-4567-AA30-BF383894AB54 (Guide)

خط

:
نستعلیق (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی

:
‎۲۶برگ؛ ‎۱۴ (تعداد سطرهای متن)

اندازه:

‎۱۹ (طول اوراق)
‎۱۲ (عرض اوراق)

شناسگر:

734D7852-0574-4567-AA30-BF383894AB54 (Guide)

خط:

نستعلیق (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی:

‎۲۶برگ؛ ‎۱۴ (تعداد سطرهای متن)

قالب:

نسخه فیزیکی

توصیف:

<رساله‌اي است در اثبات واجب الوجود به روش حکما و فلاسفه از دو راه:ابطال دور>< و تسلسل، براهين فلسفي ديگر>. <رساله داراي دو مقصد است و هر مقصدي در يکي از روشهاي مذکور.> (يادداشتهاي نسخه‏)
بیشتر
<الذريعه>:ج.‎۱.ص.‎۱۰۶ (يادداشتهاي نسخه‏)
<آستان قدس>:ج.‎۱۱.ص.‎۳۰۳ (يادداشتهاي نسخه‏)
<مرعشي>:ج.‎۶.ص.‎۳۰۸ (يادداشتهاي نسخه‏)
مجموعه ‎۸۷۰(برگ۲۷ - ‎۵۲) (يادداشتهاي نسخه‏)
تصحيح شده و با نسخه هاي مصححه در سال ‎۱۱۰۹ق مقابله شده است (يادداشتهاي نسخه‏)

زبان اثر:

فارسی

درباره (موضوع):

نمود / نمونه‌های شی / اثر
التهلیلیة
محتوا دیجیتال
نسخه خطی اسلامی-ایرانی

اندازه

:
‎۱۹ (طول اوراق)

شناسگر

:
1AD552B7-D385-4F38-9603-7CD38E730D15 (Guide)

خط

:
نستعلیق (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی

:
‎۱۱برگ؛ ‎۱۵ (تعداد سطرهای متن)

اندازه:

‎۱۹ (طول اوراق)
‎۱۲ (عرض اوراق)

شناسگر:

1AD552B7-D385-4F38-9603-7CD38E730D15 (Guide)

خط:

نستعلیق (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی:

‎۱۱برگ؛ ‎۱۵ (تعداد سطرهای متن)

قالب:

الکترونیکی

توصیف:

شرحي <فلسفي است بر کلمه طيبه لا اله الا الله>< که در دو مقام و هر مقام در دو موقف نگاشته شده است. ><مقام اول در مباحث لغوي و عقلي، مقام دوم در علوم کشفي و شهودي>. در بعضي نسخه ها اين رساله به <امير غياث الدين منصور دشتکي> (‎948 ق) نسبت داده شده است. (يادداشتهاي نسخه‏)
بیشتر
<الذريعه>:ج.‎۴.ص.‎۵۱۶ (يادداشتهاي نسخه‏)
<آستان قدس>:ج.‎۱۱.ص.‎۳۰۳ (يادداشتهاي نسخه‏)
مجموعه ‎۸۷۰(برگ ۱۶ - ‎۲۶) (يادداشتهاي نسخه‏)
تصحيح شده (يادداشتهاي نسخه‏)
التهلیلیة
نسخه خطی اسلامی-ایرانی

اندازه

:
‎۱۹ (طول اوراق)

شناسگر

:
1AD552B7-D385-4F38-9603-7CD38E730D15 (Guide)

خط

:
نستعلیق (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی

:
‎۱۱برگ؛ ‎۱۵ (تعداد سطرهای متن)

اندازه:

‎۱۹ (طول اوراق)
‎۱۲ (عرض اوراق)

شناسگر:

1AD552B7-D385-4F38-9603-7CD38E730D15 (Guide)

خط:

نستعلیق (نوع خط متن‏)

صفحه‌بندی:

‎۱۱برگ؛ ‎۱۵ (تعداد سطرهای متن)

قالب:

نسخه فیزیکی

توصیف:

شرحي <فلسفي است بر کلمه طيبه لا اله الا الله>< که در دو مقام و هر مقام در دو موقف نگاشته شده است. ><مقام اول در مباحث لغوي و عقلي، مقام دوم در علوم کشفي و شهودي>. در بعضي نسخه ها اين رساله به <امير غياث الدين منصور دشتکي> (‎948 ق) نسبت داده شده است. (يادداشتهاي نسخه‏)
بیشتر
<الذريعه>:ج.‎۴.ص.‎۵۱۶ (يادداشتهاي نسخه‏)
<آستان قدس>:ج.‎۱۱.ص.‎۳۰۳ (يادداشتهاي نسخه‏)
مجموعه ‎۸۷۰(برگ ۱۶ - ‎۲۶) (يادداشتهاي نسخه‏)
تصحيح شده (يادداشتهاي نسخه‏)