در برگ اول <يادداشت تملک به همراه مهر مالک دارد و متن يادداشت> :" هذا من عواري الزمان عند العبد المحتاج الا رحمه ربه الغني ابن محسن الحسيني في شهور سنه ۱۲۸۵"دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
بياض: <کتابخانه آستانه حضرت معصومه سلام الله عليها؛ کتابخانه حضرت عبدالعظيم حسني عليه السلام؛ کتابخانه دانشکده ادبيات دانشگاه تهران؛ کتابخانه مرکز تحقيقات رايانه اي حوزه علميه اصفهان؛ <کتابخانه اختصاصي آيتالله بروجردي (ره)>؛ کتابخانه دکتر اصغر مهدوي؛ کتابخانه مجلس شوراي اسلامي؛ کتابخانه محدث ارموي؛ کتابخانه مسجد اعظم؛ معجم المطبوعات العربيه (رفاعي)>
(يادداشتهاي نسخه)
در برگ اول <يادداشت تملک به همراه مهر مالک دارد و متن يادداشت> :" هذا من عواري الزمان عند العبد المحتاج الا رحمه ربه الغني ابن محسن الحسيني في شهور سنه ۱۲۸۵"دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
بياض: <کتابخانه آستانه حضرت معصومه سلام الله عليها؛ کتابخانه حضرت عبدالعظيم حسني عليه السلام؛ کتابخانه دانشکده ادبيات دانشگاه تهران؛ کتابخانه مرکز تحقيقات رايانه اي حوزه علميه اصفهان؛ <کتابخانه اختصاصي آيتالله بروجردي (ره)>؛ کتابخانه دکتر اصغر مهدوي؛ کتابخانه مجلس شوراي اسلامي؛ کتابخانه محدث ارموي؛ کتابخانه مسجد اعظم؛ معجم المطبوعات العربيه (رفاعي)>
(يادداشتهاي نسخه)
اين کتاب < داراي حواشي و يادداشتهاي مرتبط با متن> است: که در حواشي چاپي در حدود ۵۰ صفحه اول حواشي از آقا <علي مدرس زنوزي طهراني> است " مدظله" نوشته و از انجا به بعد براي ايشان " رحمه الله" آورده و نشان ميدهد که کتاب بعد از وفات آقا علي مدرس چاپ شده و در اواخر عمر ايشان استساخ شده است. کاتب حواشي مشخص نيست چه کسي است ولي بايستي از شاگردان آقا علي نوري معروف به " شيخ شوارق" باشد چرا که در چندين مورد حاشيه صراحتا نوشته است که " شيخ علي نوري" و در بقيه موارد از عبراتي مانند " سيدنا الاجل" استفاده کرده است و استاد اجل آن عصر در معقول مرحوم شيخ علي نوري بوده است. چون شيخ علي نوري شاگرد آقا علي مدرس بوده عبارات حواشي خطي بسيار شبيه کلمات و اعتقادات آقا علي مدرس ميباشد. در چند جا به عنوان نمونه ذکر صريح نام شيخ علي نوري شد منجمله " هذا ما قرر لنا استاد الشيخ علي النوري" و در جاي ديگر دارد که :" کالعمل بالاصل علي ما هو مذاق المتکلمين شيخ علي" . چون آقا علي نوري معروف به " شيخ شوارق" چندين و چند دوره تدريس شوارق داشته است و حتي در بعضي از سالها دو دوره شوارق را تدريس مينمود و لذا بعد از چاپ اين کتاب و حواشي چاپي ايشانف باز هم حواشي جديدي بر اين کتاب نوشته و اين حواشي حطي اين نسخه مقداري از همان حواشي خطي ايشان است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
بياض: <کتابخانه آستانه حضرت معصومه سلام الله عليها؛ کتابخانه حضرت عبدالعظيم حسني عليه السلام؛ کتابخانه دانشکده ادبيات دانشگاه تهران؛ کتابخانه سازمان مدارک فرهنگي انقلاب اسلامي؛ <کتابخانه اختصاصي آيتالله بروجردي (ره)>؛ کتابخانه مجلس شوراي اسلامي؛ کتابخانه محدث ارموي؛ کتابخانه مسجد اعظم؛ کتابخانه و موزه ملي ملک>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه:> ج.14. ص. 238
(يادداشتهاي نسخه)
<مشارفارسي>: ص. 576
(يادداشتهاي نسخه)
از اين کتاب به شماره منبع 2423 هم موجود مي باشد.
(يادداشتهاي نسخه)
اين کتاب < داراي حواشي و يادداشتهاي مرتبط با متن> است: که در حواشي چاپي در حدود ۵۰ صفحه اول حواشي از آقا <علي مدرس زنوزي طهراني> است " مدظله" نوشته و از انجا به بعد براي ايشان " رحمه الله" آورده و نشان ميدهد که کتاب بعد از وفات آقا علي مدرس چاپ شده و در اواخر عمر ايشان استساخ شده است. کاتب حواشي مشخص نيست چه کسي است ولي بايستي از شاگردان آقا علي نوري معروف به " شيخ شوارق" باشد چرا که در چندين مورد حاشيه صراحتا نوشته است که " شيخ علي نوري" و در بقيه موارد از عبراتي مانند " سيدنا الاجل" استفاده کرده است و استاد اجل آن عصر در معقول مرحوم شيخ علي نوري بوده است. چون شيخ علي نوري شاگرد آقا علي مدرس بوده عبارات حواشي خطي بسيار شبيه کلمات و اعتقادات آقا علي مدرس ميباشد. در چند جا به عنوان نمونه ذکر صريح نام شيخ علي نوري شد منجمله " هذا ما قرر لنا استاد الشيخ علي النوري" و در جاي ديگر دارد که :" کالعمل بالاصل علي ما هو مذاق المتکلمين شيخ علي" . چون آقا علي نوري معروف به " شيخ شوارق" چندين و چند دوره تدريس شوارق داشته است و حتي در بعضي از سالها دو دوره شوارق را تدريس مينمود و لذا بعد از چاپ اين کتاب و حواشي چاپي ايشانف باز هم حواشي جديدي بر اين کتاب نوشته و اين حواشي حطي اين نسخه مقداري از همان حواشي خطي ايشان است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
بياض: <کتابخانه آستانه حضرت معصومه سلام الله عليها؛ کتابخانه حضرت عبدالعظيم حسني عليه السلام؛ کتابخانه دانشکده ادبيات دانشگاه تهران؛ کتابخانه سازمان مدارک فرهنگي انقلاب اسلامي؛ <کتابخانه اختصاصي آيتالله بروجردي (ره)>؛ کتابخانه مجلس شوراي اسلامي؛ کتابخانه محدث ارموي؛ کتابخانه مسجد اعظم؛ کتابخانه و موزه ملي ملک>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه:> ج.14. ص. 238
(يادداشتهاي نسخه)
<مشارفارسي>: ص. 576
(يادداشتهاي نسخه)
از اين کتاب به شماره منبع 2423 هم موجود مي باشد.
(يادداشتهاي نسخه)
بياض: <کتابخانه آستانه حضرت معصومه سلام الله عليها؛ کتابخانه حضرت عبدالعظيم حسني عليه السلام؛ کتابخانه دانشگاه اصفهان؛ کتابخانه مدرسه عالي شهيد مطهري؛ <کتابخانه اختصاصي آيتالله بروجردي (ره)>؛ کتابخانه جامعه الامام المنتظر (عج)؛ کتابخانه شخصي توشيهيکو ايزوتسو؛ کتابخانه مجلس شوراي اسلامي؛ کتابخانه مسجد اعظم؛ کتابخانه و موزه ملي ملک>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<التراث العربي>: ج.5. ص.84
(يادداشتهاي نسخه)
<مشارفارسي>: 845
(يادداشتهاي نسخه)
از اين کتاب به شماره منبع هاي 6633و 712 هم موجود مي باشد.
(يادداشتهاي نسخه)
حاشيه المشاعر(علي نوري)
(شرح ضمایم)
حاشيه المشاعر (ملا اسماعيل اصفهاني)
(شرح ضمایم)
حاشيه المشاعر (احمد اردکاني )
(شرح ضمایم)
حاشيه المشاعر(ابوالحسن جلوه )
(شرح ضمایم)
المشاعر
(شرح ضمایم)
رساله في اثبات الحدوث العالم و وجود بعدم الحقيقي
(شرح ضمایم)
رساله العرشيه از ملا صدرا
(شرح ضمایم)
رساله العرشيه از ملا محمد اسماعيل اصفهاني
(شرح ضمایم)
بياض: <کتابخانه آستانه حضرت معصومه سلام الله عليها؛ کتابخانه حضرت عبدالعظيم حسني عليه السلام؛ کتابخانه دانشگاه اصفهان؛ کتابخانه مدرسه عالي شهيد مطهري؛ <کتابخانه اختصاصي آيتالله بروجردي (ره)>؛ کتابخانه جامعه الامام المنتظر (عج)؛ کتابخانه شخصي توشيهيکو ايزوتسو؛ کتابخانه مجلس شوراي اسلامي؛ کتابخانه مسجد اعظم؛ کتابخانه و موزه ملي ملک>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<التراث العربي>: ج.5. ص.84
(يادداشتهاي نسخه)
<مشارفارسي>: 845
(يادداشتهاي نسخه)
از اين کتاب به شماره منبع هاي 6633و 712 هم موجود مي باشد.
(يادداشتهاي نسخه)
حاشيه المشاعر(علي نوري)
(شرح ضمایم)
حاشيه المشاعر (ملا اسماعيل اصفهاني)
(شرح ضمایم)
حاشيه المشاعر (احمد اردکاني )
(شرح ضمایم)
حاشيه المشاعر(ابوالحسن جلوه )
(شرح ضمایم)
المشاعر
(شرح ضمایم)
رساله في اثبات الحدوث العالم و وجود بعدم الحقيقي
(شرح ضمایم)
رساله العرشيه از ملا صدرا
(شرح ضمایم)
رساله العرشيه از ملا محمد اسماعيل اصفهاني
(شرح ضمایم)
<کتاب حاضر شرحي بر تجريد الکلام في تحرير العقائد الاسلام خواجه نصيرالدين طوسي است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<کتاب "تجريد الکلام" با عنوان "تجريد الاعتقاد" نيز مشهور است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بياض: <کتابخانه آستانه حضرت معصومه سلام الله عليها؛ کتابخانه حضرت عبدالعظيم حسني عليه السلام؛ کتابخانه دانشکده ادبيات دانشگاه تهران؛ کتابخانه سازمان مدارک فرهنگي انقلاب اسلامي؛ <کتابخانه اختصاصي آيتالله بروجردي (ره)>؛ کتابخانه مجلس شوراي اسلامي؛ کتابخانه محدث ارموي؛ کتابخانه مسجد اعظم؛ کتابخانه و موزه ملي ملک>
(يادداشتهاي نسخه)
<کتاب حاضر شرحي بر تجريد الکلام في تحرير العقائد الاسلام خواجه نصيرالدين طوسي است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<کتاب "تجريد الکلام" با عنوان "تجريد الاعتقاد" نيز مشهور است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بياض: <کتابخانه آستانه حضرت معصومه سلام الله عليها؛ کتابخانه حضرت عبدالعظيم حسني عليه السلام؛ کتابخانه دانشکده ادبيات دانشگاه تهران؛ کتابخانه سازمان مدارک فرهنگي انقلاب اسلامي؛ <کتابخانه اختصاصي آيتالله بروجردي (ره)>؛ کتابخانه مجلس شوراي اسلامي؛ کتابخانه محدث ارموي؛ کتابخانه مسجد اعظم؛ کتابخانه و موزه ملي ملک>
(يادداشتهاي نسخه)
<کتاب حاضر شرحي بر تجريد الکلام في تحرير العقائد الاسلام خواجه نصيرالدين طوسي است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<کتاب "تجريد الکلام" با عنوان "تجريد الاعتقاد" نيز مشهور است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بياض: <کتابخانه آستانه حضرت معصومه سلام الله عليها؛ کتابخانه حضرت عبدالعظيم حسني عليه السلام؛ کتابخانه دانشکده ادبيات دانشگاه تهران؛ کتابخانه سازمان مدارک فرهنگي انقلاب اسلامي؛ <کتابخانه اختصاصي آيتالله بروجردي (ره)>؛ کتابخانه مجلس شوراي اسلامي؛ کتابخانه محدث ارموي؛ کتابخانه مسجد اعظم؛ کتابخانه و موزه ملي ملک>
(يادداشتهاي نسخه)
<کتاب حاضر شرحي بر تجريد الکلام في تحرير العقائد الاسلام خواجه نصيرالدين طوسي است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<کتاب "تجريد الکلام" با عنوان "تجريد الاعتقاد" نيز مشهور است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بياض: <کتابخانه آستانه حضرت معصومه سلام الله عليها؛ کتابخانه حضرت عبدالعظيم حسني عليه السلام؛ کتابخانه دانشکده ادبيات دانشگاه تهران؛ کتابخانه سازمان مدارک فرهنگي انقلاب اسلامي؛ <کتابخانه اختصاصي آيتالله بروجردي (ره)>؛ کتابخانه مجلس شوراي اسلامي؛ کتابخانه محدث ارموي؛ کتابخانه مسجد اعظم؛ کتابخانه و موزه ملي ملک>
(يادداشتهاي نسخه)