نصیرالدین طوسی، محمد بن محمد، 597 - 672ق. فصول فی علم الاصول
(1)
کلام--شیعه امامیه -- متون قدیمی تا قرن 14
(1)
خمینی، روحالله، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، 1279- 1368 ، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،--نظریه درباره عرفان-- مقاله ها و خطابه ها
(1)
علی بن ابی طالب (ع)،امام اول،23 قبل از هجرت -40ق.نهج البلاغه--مقاله ها و خطابه ها
(1)
قرآن -- متشابهات و محکمات--مقاله ها و خطابه ها
(1)
معجزه (اسلام)--مقاله ها و خطابه ها
(1)
عقل گرایی (اسلام)
(1)
محل نشر
(35)
قم
(75)
تهران
(40)
بیروت
(10)
[قم]
(7)
[تهران]
(7)
اصفهان
(5)
قاهره
(3)
مشهد
(3)
[قاهره]
(3)
بغداد
(2)
طهران
(2)
[بی جا]
(2)
دارالسلطنه اصفهان
(2)
الجزایر
(1)
نیویورک
(1)
دارالخلافه طهران
(1)
اردبیل
(1)
تبریز
(1)
قزوین
(1)
گیلان
(1)
مصر
(1)
لندن
(1)
نجف اشرف
(1)
تهران؛ قم
(1)
[بیروت]
(1)
[کربلا]
(1)
دمشق؛ بیروت
(1)
مشهد رضوی
(1)
طرق مشهد
(1)
مدرسه شهیدیه ماردین
(1)
کربلای معلی
(1)
در بلده مبارکه کلکنده (کلکته)
(1)
مشهد مقدس مدرسه میرزا جعفر
(1)
در بلده قاسان
(1)
مشهد غروی(نجف اشرف)
(1)
نوع محتوا
(3)
نسخه خطی اسلامی-ایرانی
(317)
کتاب
(145)
پایاننامه / رساله
(9)
محل نگهداری
(12)
مخزن
(436)
سالن خواهران
(19)
سالن محققین
(18)
سالن عمومی
(12)
کتابخانه مدرسه آیت الله بروجردی (نجف)
(11)
کتابخانه دانشگاه ادیان
(5)
کتابخانه مدرسه فیضیه
(4)
مخزن 2
(3)
کتابخانه شخصی آیت الله بروجردی (ره)
(3)
مدرسه محمدابراهيم خوانساري (اراک)
(3)
مدرسه اميرالمومنين شهرستان آران و بيدگل
(2)
کتابخانه مدرسه آیت الله بروجردی (کرمانشاه)
(1)
زبان اثر
(4)
عربی
(262)
فارسی
(212)
انگلیسی
(6)
نسخ
(1)
تاریخ انتشار
(103)
1386
( تاریخ انتشار )
(8)
1390
( تاریخ انتشار )
(8)
1391
( تاریخ انتشار )
(5)
1395
( تاریخ انتشار )
(5)
1389
( تاریخ انتشار )
(4)
1378
( تاریخ انتشار )
(4)
1387
( تاریخ انتشار )
(4)
1388
( تاریخ انتشار )
(4)
1393
( تاریخ انتشار )
(4)
1392
( تاریخ انتشار )
(3)
1380
( تاریخ انتشار )
(3)
1384
( تاریخ انتشار )
(3)
1396
( تاریخ انتشار )
(3)
1400
( تاریخ انتشار )
(3)
-[13]
( تاریخ انتشار )
(2)
-1371
( تاریخ انتشار )
(2)
[1358]
( تاریخ انتشار )
(2)
1343 = .م1964
( تاریخ انتشار )
(2)
1376
( تاریخ انتشار )
(2)
1382
( تاریخ انتشار )
(2)
1385
( تاریخ انتشار )
(2)
1397
( تاریخ انتشار )
(2)
1399
( تاریخ انتشار )
(2)
-1383
( تاریخ انتشار )
(1)
-1381=.ق1423
( تاریخ انتشار )
(1)
-[13--]
( تاریخ انتشار )
(1)
1361 - [1358]
( تاریخ انتشار )
(1)
1377
( تاریخ انتشار )
(1)
(تهران :چاپ رنگين )1328
( تاریخ انتشار )
(1)
(تهران:چاپ سينا)1329
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1397
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1386
( تاریخ انتشار )
(1)
- [13]
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1377 = .م1998
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1387
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1390
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1391
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1395 = .م2016 = .ق1437
( تاریخ انتشار )
(1)
- 1396 =.م2018 = .ق1439
( تاریخ انتشار )
(1)
-[13= .م19= .ق14]
( تاریخ انتشار )
(1)
-1350 = .م1971
( تاریخ انتشار )
(1)
1387 = .م2008
( تاریخ انتشار )
(1)
-1367
( تاریخ انتشار )
(1)
-1380
( تاریخ انتشار )
(1)
-1388
( تاریخ انتشار )
(1)
-1388= .ق 1430
( تاریخ انتشار )
(1)
-1393
( تاریخ انتشار )
(1)
-1399
( تاریخ انتشار )
(1)
1340 = .م1961
( تاریخ انتشار )
(1)
1342 = .م1963
( تاریخ انتشار )
(1)
1390= .ق1432
( تاریخ انتشار )
(1)
1428 ق.
( تاریخ انتشار )
(1)
[1329=.ق1369=.م1950]
( تاریخ انتشار )
(1)
[؟1326]
( تاریخ انتشار )
(1)
[13 =.ق14 ]
( تاریخ انتشار )
(1)
[13 =.ق14 ]
( تاریخ انتشار )
(1)
[1334 :صحيح] 1134 = .ق 1375
( تاریخ انتشار )
(1)
[1338 =.ق1378 =.م1959]
( تاریخ انتشار )
(1)
[1381]
( تاریخ انتشار )
(1)
1280 =.ق1319
( تاریخ انتشار )
(1)
1339
( تاریخ انتشار )
(1)
1339 - 1337 = .ق1379 - 1377
( تاریخ انتشار )
(1)
1341
( تاریخ انتشار )
(1)
1359 = .ق1400
( تاریخ انتشار )
(1)
1360
( تاریخ انتشار )
(1)
1361
( تاریخ انتشار )
(1)
1361=.ق1402
( تاریخ انتشار )
(1)
1362
( تاریخ انتشار )
(1)
1362 = .ق1403
( تاریخ انتشار )
(1)
1362 =.ق1404
( تاریخ انتشار )
(1)
1364
( تاریخ انتشار )
(1)
1370
( تاریخ انتشار )
(1)
1372
( تاریخ انتشار )
(1)
1372= .م1993
( تاریخ انتشار )
(1)
1374
( تاریخ انتشار )
(1)
1375
( تاریخ انتشار )
(1)
1375 =.ق1417
( تاریخ انتشار )
(1)
1376 = .م1997
( تاریخ انتشار )
(1)
1379
( تاریخ انتشار )
(1)
1380 = .م2001 = .ق1421
( تاریخ انتشار )
(1)
1381
( تاریخ انتشار )
(1)
1381 = .ق 1423
( تاریخ انتشار )
(1)
1383
( تاریخ انتشار )
(1)
1383 = .ق1426
( تاریخ انتشار )
(1)
1385 = .ق1427
( تاریخ انتشار )
(1)
1385 = .م2006 = .ق1427
( تاریخ انتشار )
(1)
1386 = .م2006 = .ق1427
( تاریخ انتشار )
(1)
1386 = .م2007 = .ق1428
( تاریخ انتشار )
(1)
1386 =.م2007 = .ق1428
( تاریخ انتشار )
(1)
1387 = .م2008 = .ق1429
( تاریخ انتشار )
(1)
1387-1379
( تاریخ انتشار )
(1)
1388 =.م2009 =.ق1430
( تاریخ انتشار )
(1)
1388= .م 2009
( تاریخ انتشار )
(1)
1389 = .م2010 = .ق1431
( تاریخ انتشار )
(1)
1389=.م2010=.ق1431
( تاریخ انتشار )
(1)
1390 = .م2011
( تاریخ انتشار )
(1)
1391 = .ق1434
( تاریخ انتشار )
(1)
1393 = .م2014 = .ق1435
( تاریخ انتشار )
(1)
1394
( تاریخ انتشار )
(1)
1394 = .م2015 = .ق1436
( تاریخ انتشار )
(1)
1395 = .م2016 = .ق1438
( تاریخ انتشار )
(1)
1396= .م 2017
( تاریخ انتشار )
(1)
1401
( تاریخ انتشار )
(1)
فیلترها
کل نتایج:
471 مورد
پدیدآورنده
(200)
قوشچی، علی بن محمد، 879ق-
( پدیدآورنده )
(20)
علامه حلی، حسن بن یوسف، 648- 726ق
( پدیدآورنده )
(16)
نصیرالدین طوسی، محمد بن محمد، 597 - 672ق. فصول فی علم الاصول
(1)
کلام--شیعه امامیه -- متون قدیمی تا قرن 14
(1)
خمینی، روحالله، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، 1279- 1368 ، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،--نظریه درباره عرفان-- مقاله ها و خطابه ها
(1)
علی بن ابی طالب (ع)،امام اول،23 قبل از هجرت -40ق.نهج البلاغه--مقاله ها و خطابه ها
(1)
قرآن -- متشابهات و محکمات--مقاله ها و خطابه ها
(1)
<شرح نسبتا مفصلي است بر کتاب بسيار مختصر "بدايه العقول " عمر بن محمد بن احمد نسفي(۵۳۷ق) که در شناخت توحيد و صفات الهي و بعضي از امور اعتقادي بر پايه مذاهب اهل سنت که با عناوين "قوله - قوله " بيان شده و به محمود پاشا وزير تقديم شده است.><اين شرح اواخر ماه رمضان ۸۶۲ق نگارش و اتمام يافته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشف الظنون>:ج.۲.ص.۱۱۴۵
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۱۹۴۶(برگ ۲۰-۷۸)
(يادداشتهاي نسخه)
<عناوين و خطوط شنگرف در پايان فائده اي در چند روايت مذکور است>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح نسبتا مفصلي است بر کتاب بسيار مختصر "بدايه العقول " عمر بن محمد بن احمد نسفي(۵۳۷ق) که در شناخت توحيد و صفات الهي و بعضي از امور اعتقادي بر پايه مذاهب اهل سنت که با عناوين "قوله - قوله " بيان شده و به محمود پاشا وزير تقديم شده است.><اين شرح اواخر ماه رمضان ۸۶۲ق نگارش و اتمام يافته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشف الظنون>:ج.۲.ص.۱۱۴۵
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۱۹۴۶(برگ ۲۰-۷۸)
(يادداشتهاي نسخه)
<عناوين و خطوط شنگرف در پايان فائده اي در چند روايت مذکور است>
(يادداشتهاي نسخه)
<بحث کلامي است پيرامون مسئله قدر در افعال و چگونگي خلق اعمال ، بحث مي کند در آغاز رساله اقوال فلاسفه در اين موضوع نقل شده ، پس از آن ، حق را که اهل بيت عليهم السلام فرموده اند، مي آورد . مولف در ديباچه رساله مي نويسد :" چون رخصت نداشتم از اسرار رساله قدر سخن گويم و رازهاي نهفته را فاش سازم به بازگو کردن سخنان دانشمندان اسلام و شمه اي از روش اهل الله بسنده مي کنم ." در بعضي نسخه ها با عنوان "جبر و تفويض" اين رساله آمده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<بحث کلامي است پيرامون مسئله قدر در افعال و چگونگي خلق اعمال ، بحث مي کند در آغاز رساله اقوال فلاسفه در اين موضوع نقل شده ، پس از آن ، حق را که اهل بيت عليهم السلام فرموده اند، مي آورد . مولف در ديباچه رساله مي نويسد :" چون رخصت نداشتم از اسرار رساله قدر سخن گويم و رازهاي نهفته را فاش سازم به بازگو کردن سخنان دانشمندان اسلام و شمه اي از روش اهل الله بسنده مي کنم ." در بعضي نسخه ها با عنوان "جبر و تفويض" اين رساله آمده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرحي است مزجي با عناوين "اقول- اقول" بر کتاب "الباب الحادي عشر" علامه حلي (۷۲۶ق). شارح کتاب ديگري دارد که حاشيه بر تفسير بيضاوي است و در متن به آن تصريح کرد است همچنين از کتابهاي "نهايه الاقدام" محمد بن الکريم الهرساني؛ "جمع الجمع" ابوجمهور احسائي (زنده در ۹۰۱ق) و "نهايه العقول" فخر رازي "تنزيه الانبياء" سيد مرتضي و غيره نام برده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرحي است مزجي با عناوين "اقول- اقول" بر کتاب "الباب الحادي عشر" علامه حلي (۷۲۶ق). شارح کتاب ديگري دارد که حاشيه بر تفسير بيضاوي است و در متن به آن تصريح کرد است همچنين از کتابهاي "نهايه الاقدام" محمد بن الکريم الهرساني؛ "جمع الجمع" ابوجمهور احسائي (زنده در ۹۰۱ق) و "نهايه العقول" فخر رازي "تنزيه الانبياء" سيد مرتضي و غيره نام برده است>
(يادداشتهاي نسخه)
شرحي است مختصر و مفيد بر کتاب "قواعد العقائد" خواجه نصيرالدين طوسي. علامه حلي در روز چهارشنبه سوم ذي حجه سال ۷۰۳ اين کتاب به اتمام رسانده است
(يادداشتهاي نسخه)
شرحي است مختصر و مفيد بر کتاب "قواعد العقائد" خواجه نصيرالدين طوسي. علامه حلي در روز چهارشنبه سوم ذي حجه سال ۷۰۳ اين کتاب به اتمام رسانده است
(يادداشتهاي نسخه)
<چهار مقصد است در توحيد، نبوت، امامت و معاد. با استدلال و نقل اقوال بسياري از دانشمندان علم کلام بخصوص در بحث امامت . اين کتاب در روز پنجشنبه چهاردهم جمادي الثاني ۱۱۰۲ به پايان رسيده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<چهار مقصد است در توحيد، نبوت، امامت و معاد. با استدلال و نقل اقوال بسياري از دانشمندان علم کلام بخصوص در بحث امامت . اين کتاب در روز پنجشنبه چهاردهم جمادي الثاني ۱۱۰۲ به پايان رسيده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث علم کلام را بر اساس اعتقادات اهل سنت در شش مقصد ترتيب داده و بنا به گفته صاحب کشف الظنون اين کتاب به سال ۷۸۴ در سمرقند به اتمام رسيده است. اين کتاب بسيار معروف است و دانشمندان شروح و حواشي زيادي بر آن نگاشته اند>
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث علم کلام را بر اساس اعتقادات اهل سنت در شش مقصد ترتيب داده و بنا به گفته صاحب کشف الظنون اين کتاب به سال ۷۸۴ در سمرقند به اتمام رسيده است. اين کتاب بسيار معروف است و دانشمندان شروح و حواشي زيادي بر آن نگاشته اند>
(يادداشتهاي نسخه)