شرح مفصل بسيار مشهوري است بر کتاب "<شرايع الاسلام>" <محقق حلي> و <بنا به گفته آغا بزرگ تهراني ره در ذريعه تا کتاب حج تاليف شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۱۳. ص. ۳۲۸ و ج.۲۰. ص. ۲۳۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۰. ص. ۳۳۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج. ۲۵. ص. ۴۱۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث تا پايان حج را دارد.>
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف. مقابله شد از سوي <محمد علي بن سيد رضا موسوي.>
(يادداشتهاي نسخه)
شرح مفصل بسيار مشهوري است بر کتاب "<شرايع الاسلام>" <محقق حلي> و <بنا به گفته آغا بزرگ تهراني ره در ذريعه تا کتاب حج تاليف شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۱۳. ص. ۳۲۸ و ج.۲۰. ص. ۲۳۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۰. ص. ۳۳۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج. ۲۵. ص. ۴۱۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث تا پايان حج را دارد.>
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف. مقابله شد از سوي <محمد علي بن سيد رضا موسوي.>
(يادداشتهاي نسخه)
شرحي است بر "<ارشاد الاذهان>" <علامه حلي> که از <طهارت تا حج> را به تفصيل و <معاملات> آن را به اجمال شرح کرده است و <در کتاب کفايه عکس آن را انجام داده است.> <اين کتاب به سال ۱۰۵۰ق به پايان رسيده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
شرحي است بر "<ارشاد الاذهان>" <علامه حلي> که از <طهارت تا حج> را به تفصيل و <معاملات> آن را به اجمال شرح کرده است و <در کتاب کفايه عکس آن را انجام داده است.> <اين کتاب به سال ۱۰۵۰ق به پايان رسيده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
شرح نسبتا مفصلي است بر <روضه البهيه> <شهيد ثاني> ره با عناوين "<قوله - قوله>" که <با نقل نظر فقها مقدم و متاخر به فراواني همراه شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<مباحث نکاح تا آخر ضمان را دارد.>
(يادداشتهاي نسخه)
شرح نسبتا مفصلي است بر <روضه البهيه> <شهيد ثاني> ره با عناوين "<قوله - قوله>" که <با نقل نظر فقها مقدم و متاخر به فراواني همراه شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<مباحث نکاح تا آخر ضمان را دارد.>
(يادداشتهاي نسخه)
<فقه استدلالي مفصلي است با عناوين "<مصباح - مصباح>"و نقل اقوال بسياري از <فقهاء قديم و متاخر> و بسياري از کتابهاي آن ناتمام مانده است>. مولف بعدا نام کتاب را به "<المناهل>" و <فصولش را به عناوين "منهل-منهل" تغيير داد.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۲۱. ص. ۸۰ و ج.۲۲. ص. ۳۵۲
(يادداشتهاي نسخه)
<فقه استدلالي مفصلي است با عناوين "<مصباح - مصباح>"و نقل اقوال بسياري از <فقهاء قديم و متاخر> و بسياري از کتابهاي آن ناتمام مانده است>. مولف بعدا نام کتاب را به "<المناهل>" و <فصولش را به عناوين "منهل-منهل" تغيير داد.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۲۱. ص. ۸۰ و ج.۲۲. ص. ۳۵۲
(يادداشتهاي نسخه)
<کتاب فقهي مفصلي است از کتاب طهارت تا ديات> که مولف در مقدمه اش ميگويد: <سعي ميشود با عبارات مختصر تا آنجا که امکان دارد مسائل را بيان نمايم> و <فقط فقه را ذکر ميکنم> و <ادعيه و آداب را نقل نميکنم> و <بيشتر فروعي که مخالفين ذکر کردهاند نقل ميکنم> و <راي خودم بنابر آنچه مذهب ما اقتضاء مي کند مي آورم.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۹. ص. ۵۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱. ص. ۳۰۴
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبائي آستان قدس>: ص. ۴۹۲
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث از اول تا آخر کتاب دعاوي و بنيات را دارد.>
(يادداشتهاي نسخه)
<عناوين و خطوط شنگرف، يادداشت تملک "جمادي الاول ۱۳۰۱" در اول کتاب آمده>
(يادداشتهاي نسخه)
<کتاب فقهي مفصلي است از کتاب طهارت تا ديات> که مولف در مقدمه اش ميگويد: <سعي ميشود با عبارات مختصر تا آنجا که امکان دارد مسائل را بيان نمايم> و <فقط فقه را ذکر ميکنم> و <ادعيه و آداب را نقل نميکنم> و <بيشتر فروعي که مخالفين ذکر کردهاند نقل ميکنم> و <راي خودم بنابر آنچه مذهب ما اقتضاء مي کند مي آورم.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۹. ص. ۵۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱. ص. ۳۰۴
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبائي آستان قدس>: ص. ۴۹۲
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث از اول تا آخر کتاب دعاوي و بنيات را دارد.>
(يادداشتهاي نسخه)
<عناوين و خطوط شنگرف، يادداشت تملک "جمادي الاول ۱۳۰۱" در اول کتاب آمده>
(يادداشتهاي نسخه)
<فقهي است استدلالي> در <چهار قطب: عبادات، عقود، ايقاعات و سياسات>. <با مقدمهاي داراي هفت اشاره در مباحثي بسيار مختصر پيرامون قواعد فقهي و اصولي و درايه از اين کتاب> <فقط جلد اول> که شامل <طهارت و صلاه> است تاليف شده و <سه شنبه ۲۱ ماه صفر ۷۸۴ق به پايان رسيده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<فقهي است استدلالي> در <چهار قطب: عبادات، عقود، ايقاعات و سياسات>. <با مقدمهاي داراي هفت اشاره در مباحثي بسيار مختصر پيرامون قواعد فقهي و اصولي و درايه از اين کتاب> <فقط جلد اول> که شامل <طهارت و صلاه> است تاليف شده و <سه شنبه ۲۱ ماه صفر ۷۸۴ق به پايان رسيده است>
(يادداشتهاي نسخه)