مجله <عروه الوثقي> که به مديريت <سيد جمال الدين اسدآبادي> (1314 ق) و سردبيري <محمد عبده> در <پاريس> به زبان عربي منتشر مي شد
(يادداشتهاي نسخه)
اين نشريه به مدت هشت ماه انتشار يافت و نخستين شماره آن در تاريخ 15 جمادي الاولي سال 1301 منتشر شد و آخرين شمارهاش يعني شماره هيجدهم آن در 26 ذي الحجه همان سال پايان يافت. <سيد جمال الدين> اين نشريه را در ايران براي <سيد صفدر ـ پدرش ـ ، حاج سي د هادي پسر دائيش و ميرزا شريف و ميرزا لطف الله خواهر زادگانش> و برخي اشخاص ديگر فرستاده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<سيد جمال الدين حسيني> <پايه گذار نهضتهاي اسلامي>: ص. 109 ـ 121
(يادداشتهاي نسخه)
شماره <۱۰ و ۱۱> را دارد
(يادداشتهاي نسخه)
شرح حال سيد جمال الدين اسدآبادي به قلم آقا سيد کمال الدين اسدآبادي ـ برادرزاده سيد جمال الدين ـ به تاريخ 26 تيرماه 1310 شمسي نگارش يافته است، در آخر کتاب چند يادداشت درباره تاريخ وفات خويشان سيد جمال الدين و محل دفن آنها آورده شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
مجله <عروه الوثقي> که به مديريت <سيد جمال الدين اسدآبادي> (1314 ق) و سردبيري <محمد عبده> در <پاريس> به زبان عربي منتشر مي شد
(يادداشتهاي نسخه)
اين نشريه به مدت هشت ماه انتشار يافت و نخستين شماره آن در تاريخ 15 جمادي الاولي سال 1301 منتشر شد و آخرين شمارهاش يعني شماره هيجدهم آن در 26 ذي الحجه همان سال پايان يافت. <سيد جمال الدين> اين نشريه را در ايران براي <سيد صفدر ـ پدرش ـ ، حاج سي د هادي پسر دائيش و ميرزا شريف و ميرزا لطف الله خواهر زادگانش> و برخي اشخاص ديگر فرستاده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<سيد جمال الدين حسيني> <پايه گذار نهضتهاي اسلامي>: ص. 109 ـ 121
(يادداشتهاي نسخه)
شماره <۱۰ و ۱۱> را دارد
(يادداشتهاي نسخه)
شرح حال سيد جمال الدين اسدآبادي به قلم آقا سيد کمال الدين اسدآبادي ـ برادرزاده سيد جمال الدين ـ به تاريخ 26 تيرماه 1310 شمسي نگارش يافته است، در آخر کتاب چند يادداشت درباره تاريخ وفات خويشان سيد جمال الدين و محل دفن آنها آورده شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح استدلالي بسيار مفصلي است بر کتاب <شرائع الاسلام> <محقق حلي> (676). ظاهرآ از اين شرح فقط شش جلد در احکام <صلاة> و بين سالهاي 1229 ـ 1248 نوشته شده و از روي برخي نسخه هاي <خطي> به صورت افست چاپ شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعة>:ج. 21.ص.142
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج. 5.ص.35
(يادداشتهاي نسخه)
<سپهسالار>:ج. 1.ص.459
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>:ص. 527
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>:ج. 38.ص. 79
(يادداشتهاي نسخه)
جلد سوم قواطع <الصلاه تا امامت جمعه> را دارد
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح استدلالي بسيار مفصلي است بر کتاب <شرائع الاسلام> <محقق حلي> (676). ظاهرآ از اين شرح فقط شش جلد در احکام <صلاة> و بين سالهاي 1229 ـ 1248 نوشته شده و از روي برخي نسخه هاي <خطي> به صورت افست چاپ شده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعة>:ج. 21.ص.142
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج. 5.ص.35
(يادداشتهاي نسخه)
<سپهسالار>:ج. 1.ص.459
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>:ص. 527
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>:ج. 38.ص. 79
(يادداشتهاي نسخه)
جلد سوم قواطع <الصلاه تا امامت جمعه> را دارد
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله چهارم از <اثنا عشريات است در هشت فصل و هر فصلي در دوازده چيز بحث مي کند>< و در آخر خاتمهاي دارد راجع به دوازده مزيت از مزاياي ماه مبارک رمضان> که در <قرآن کريم> و احاديث آمده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله چهارم از <اثنا عشريات است در هشت فصل و هر فصلي در دوازده چيز بحث مي کند>< و در آخر خاتمهاي دارد راجع به دوازده مزيت از مزاياي ماه مبارک رمضان> که در <قرآن کريم> و احاديث آمده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
دومين <اثنا عشريات> مؤلف است که در <احکام نماز> گفتگو مي کند و تمام آنچه را که در <نماز> معتبر است در دوازده نوع حصر نموده و در هر فصلي دوازده چيز ميآورد.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج. 1.ص.117
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج. 1.ص.87
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>:ج. 25.ص.89
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>:ص.19
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۷۱۵(برگ ۳ - ۶۰)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، چند فوايد در حديث
(يادداشتهاي نسخه)
دومين <اثنا عشريات> مؤلف است که در <احکام نماز> گفتگو مي کند و تمام آنچه را که در <نماز> معتبر است در دوازده نوع حصر نموده و در هر فصلي دوازده چيز ميآورد.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج. 1.ص.117
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج. 1.ص.87
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>:ج. 25.ص.89
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>:ص.19
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۷۱۵(برگ ۳ - ۶۰)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، چند فوايد در حديث
(يادداشتهاي نسخه)
مسائل مهم <فقهي> را به ترتيب معهود کتب فقهي به صورت <استدلالي و اجتهادي> بحث نموده است. مولف تا اوايل کتاب <صوم> را موفق به تاليف شده و بقيه کتاب ناتمام مانده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۳.ص.۱۷۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۱.ص.۷۸
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار عربي>:ص.۱۳۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>:ج.۲۵.ص.۱۲۵
(يادداشتهاي نسخه)
ضميمه = مجموعه ۶۹۲(برگ ۱۳ - ۴۴)
(يادداشتهاي نسخه)
خطوط سياه، بعضي صفحات مجدول به خطوط سياه
(يادداشتهاي نسخه)
مسائل مهم <فقهي> را به ترتيب معهود کتب فقهي به صورت <استدلالي و اجتهادي> بحث نموده است. مولف تا اوايل کتاب <صوم> را موفق به تاليف شده و بقيه کتاب ناتمام مانده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۳.ص.۱۷۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۱.ص.۷۸
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار عربي>:ص.۱۳۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>:ج.۲۵.ص.۱۲۵
(يادداشتهاي نسخه)
ضميمه = مجموعه ۶۹۲(برگ ۱۳ - ۴۴)
(يادداشتهاي نسخه)
خطوط سياه، بعضي صفحات مجدول به خطوط سياه
(يادداشتهاي نسخه)
شرح مختصري است بر <شرائع الاسلام> <محقق حلي> (676 ق) که از يکي از شاگردان شيخ <مرتضي انصاري> (1281 ق) و <صاحب جواهر> (1266 ق) مي باشد و در کاغذي که ميان نسخه است نوشته که در سال 1298 ه . ق در <نجف> تأليف کرده و همان سال در <نجف طاعون> بوده و ما در مؤلف به اين مرض در شب جمعه سيزده جمادي الاولي از دنيا رفته است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<تجارت و وصيت> را دارد
(يادداشتهاي نسخه)
خطوط سياه ،خط خوردگي دارد و تصحيح شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
شرح مختصري است بر <شرائع الاسلام> <محقق حلي> (676 ق) که از يکي از شاگردان شيخ <مرتضي انصاري> (1281 ق) و <صاحب جواهر> (1266 ق) مي باشد و در کاغذي که ميان نسخه است نوشته که در سال 1298 ه . ق در <نجف> تأليف کرده و همان سال در <نجف طاعون> بوده و ما در مؤلف به اين مرض در شب جمعه سيزده جمادي الاولي از دنيا رفته است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<تجارت و وصيت> را دارد
(يادداشتهاي نسخه)
خطوط سياه ،خط خوردگي دارد و تصحيح شده است.
(يادداشتهاي نسخه)