<حاشيه علامه دواني بر حاشيه تحرير القواعد المنطقيه في شرح الشمسيه"مير سيد شريف جرجاني" (۸۱۶ق) است. اين حاشيه فقط بر اوائل شرح شمسيه انجام پذيرفته است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشف الظنون>: ج.۲. ص.۱۰۶۳
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>: ج.۱. ص.۲۹۴
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۵۷۱ (برگ۱۴- ۴۱)
(يادداشتهاي نسخه)
بعضي خطوط شنگرف و بعضي خطوط سياه
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيه علامه دواني بر حاشيه تحرير القواعد المنطقيه في شرح الشمسيه"مير سيد شريف جرجاني" (۸۱۶ق) است. اين حاشيه فقط بر اوائل شرح شمسيه انجام پذيرفته است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشف الظنون>: ج.۲. ص.۱۰۶۳
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان قدس>: ج.۱. ص.۲۹۴
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۵۷۱ (برگ۱۴- ۴۱)
(يادداشتهاي نسخه)
بعضي خطوط شنگرف و بعضي خطوط سياه
(يادداشتهاي نسخه)
ب<حث فلسفي است در خلق اعمال بندگان و جبر و اختيار> آن که به درخواست مولانا<سعد الدين محمد استرآبادي> هنگام سفر دواني به کاشان نوشته در حالي که کتابي با خود نداشته است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۴۲۸ ضميمه ۱(برگ ۱- ۳)
(يادداشتهاي نسخه)
ب<حث فلسفي است در خلق اعمال بندگان و جبر و اختيار> آن که به درخواست مولانا<سعد الدين محمد استرآبادي> هنگام سفر دواني به کاشان نوشته در حالي که کتابي با خود نداشته است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۴۲۸ ضميمه ۱(برگ ۱- ۳)
(يادداشتهاي نسخه)
فلسفه عملي را در سه بخش با عناوين "<لامع>" و هر يک را در چند لمعه تنظيم نموده است. اول، تهذيب اخلاق، دوم، تدبير منزل و سوم کشورداري، اين کتاب به جهت بها در خان سلطان اوزون <حسن آق قوينلو> (۸۸۲ق) و فرزندش <سلطان جليل> (۸۸۳) نوشته و بنا به گفته خود دواني از روي <اخلاق ناصري> با کم و زياد نگاشته است.
(يادداشتهاي نسخه)
فلسفه عملي را در سه بخش با عناوين "<لامع>" و هر يک را در چند لمعه تنظيم نموده است. اول، تهذيب اخلاق، دوم، تدبير منزل و سوم کشورداري، اين کتاب به جهت بها در خان سلطان اوزون <حسن آق قوينلو> (۸۸۲ق) و فرزندش <سلطان جليل> (۸۸۳) نوشته و بنا به گفته خود دواني از روي <اخلاق ناصري> با کم و زياد نگاشته است.
(يادداشتهاي نسخه)