صافي تفسير خبري و عرفاني است. مؤلف قبل از شروع به تفسير مقدماتي به نام نبذات نوشته است.
(يادداشتهاي نسخه)
در مقدمه جلد اول کتاب دوازده مقدمه ميباشد که ده مقدمه آن در اين نسخه افتاده و از مقدمه يازدهم که پيرامون کيفيت تلاوت قرآن و مقدمه دوازدهم پيرامون اصطلاحات کاربردي در تفسير صافي ميباشد
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مؤلف رويات تفسيري را با حذف اسناد از کتابهايي چون کافي، تفسير عياشي، تفسير علي بن ابراهيم قمي، معاني الاخبار و مجمع البيان نقل کرده و آن را خود به نام صالاصفي و الاصفي را به نام صالمصفي خلاصه نموده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
نسخه بدون جلد ميباشد و صفحات زيادي در آغاز و انجام کتاب افتاده است.
(يادداشتهاي نسخه)
صافي تفسير خبري و عرفاني است. مؤلف قبل از شروع به تفسير مقدماتي به نام نبذات نوشته است.
(يادداشتهاي نسخه)
در مقدمه جلد اول کتاب دوازده مقدمه ميباشد که ده مقدمه آن در اين نسخه افتاده و از مقدمه يازدهم که پيرامون کيفيت تلاوت قرآن و مقدمه دوازدهم پيرامون اصطلاحات کاربردي در تفسير صافي ميباشد
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مؤلف رويات تفسيري را با حذف اسناد از کتابهايي چون کافي، تفسير عياشي، تفسير علي بن ابراهيم قمي، معاني الاخبار و مجمع البيان نقل کرده و آن را خود به نام صالاصفي و الاصفي را به نام صالمصفي خلاصه نموده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
نسخه بدون جلد ميباشد و صفحات زيادي در آغاز و انجام کتاب افتاده است.
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه جاي سخن جنگي است فلسفي و رعفاني متعلق به يکي از فيلسوفان سده چهاردهم ايران زمين، در آن مطالب مهمي در شرح و تفسير احاديث دشوار ذکر شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
شنبه رجب ۱۲۹۹ه.ق پايان کتابت (ش۳) در دارالخلافه، و همان تاريخ و همان محل پايان کتابت (ش۴) و رمضان ۱۳۰۳ه.ق پايان کتابت (ش۵) و نستعليق محمد علي شريف چهارشنبه ۲۴ ربيع الثاني ۱۲۹۹ه.ق در مدرسه قريه بيدخت پايان کتابت (ش۱۳) و مورخ دوشنبه دوم شوال ۱۲۹۸ پايان کتابت (ش۱۷)
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
در حاشيه صفحه آخر چند بيت شعر از ابوعلي سينا به قمل "رضا بن محمد" و مطلبي در "مراد از فناء في الله" نگاشته شده است
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه آبديده و آثار موش خوردگي دارد.
(آسيب هاي نسخه)
تفصير تحت الفظي است که مولف گاهي در آن به باين روايات مروي از ائمه معصومين و برخي داستانهاي تاريخي اشاره دارد. نسخه جاي سخن صدرا و ذيلا ناقص و از آيه ۳۰ ابراهيم شروع و تا آيه ۲ سبا را در بر دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
اکثر اوراق وصالي شده و به سور و آيات آسيب رسيده است
(يادداشتهاي نسخه)