<تفسر مفصلي است مشتمل بر جميع فنون مربوط به قرآن (که مولف آنها را بيست و دو علم ميداند بعضي قشري و بعضي لبي) بدون تفصيل در مطالب لغوي و ادبي و در آغاز داراي چهار اصل مشتمل بر بيست و دو عنوان در آنچه قبل از شروع در تفسير بايد آنها را دانست. اين تفسير به نام امير علي شيرنوائي (۹۰۶ق) تأليف شد به سال ۸۹۰ق جلد اول آن پايان يافته و سال ۸۹۲ جلد دوم را شروع نموده است ولي فقط تا آيه ۸۴ از سوره نساء را نوشته و در گذشته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۵. ص.۲۶۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۱. ص.۳۳۳
(يادداشتهاي نسخه)
<مشترک پاکستان>: ج.۱. ص.۴۸
(يادداشتهاي نسخه)
عنوانها ، خطوط و نشانيها شنگرف - آيات به نسخ جلي
(يادداشتهاي نسخه)
<تفسر مفصلي است مشتمل بر جميع فنون مربوط به قرآن (که مولف آنها را بيست و دو علم ميداند بعضي قشري و بعضي لبي) بدون تفصيل در مطالب لغوي و ادبي و در آغاز داراي چهار اصل مشتمل بر بيست و دو عنوان در آنچه قبل از شروع در تفسير بايد آنها را دانست. اين تفسير به نام امير علي شيرنوائي (۹۰۶ق) تأليف شد به سال ۸۹۰ق جلد اول آن پايان يافته و سال ۸۹۲ جلد دوم را شروع نموده است ولي فقط تا آيه ۸۴ از سوره نساء را نوشته و در گذشته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۵. ص.۲۶۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۱. ص.۳۳۳
(يادداشتهاي نسخه)
<مشترک پاکستان>: ج.۱. ص.۴۸
(يادداشتهاي نسخه)
عنوانها ، خطوط و نشانيها شنگرف - آيات به نسخ جلي
(يادداشتهاي نسخه)
<ترجمه روان و شيوائي است از قرآن کريم با اشاره مختصر به تفسير آيات بخصوص در آياتي که درباره فضايل اهل بيت عليه السلام است توضيح بيشتري داده>
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۴. ص.۱۰۰
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان حضرت معصومه عليهما سلام>: ج.۲. ص.۶۶
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبائي آستان قدس>: ص۱۲۳
(يادداشتهاي نسخه)
تفسير سوره مريم تا ناس را دارد
(يادداشتهاي نسخه)
عناونها و خطوط شنگرف ،آيات به خط نسخ
(يادداشتهاي نسخه)
<ترجمه روان و شيوائي است از قرآن کريم با اشاره مختصر به تفسير آيات بخصوص در آياتي که درباره فضايل اهل بيت عليه السلام است توضيح بيشتري داده>
(يادداشتهاي نسخه)
<الذريعه>: ج.۴. ص.۱۰۰
(يادداشتهاي نسخه)
<آستان حضرت معصومه عليهما سلام>: ج.۲. ص.۶۶
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبائي آستان قدس>: ص۱۲۳
(يادداشتهاي نسخه)
تفسير سوره مريم تا ناس را دارد
(يادداشتهاي نسخه)
عناونها و خطوط شنگرف ،آيات به خط نسخ
(يادداشتهاي نسخه)
<تفسير مزجي معروفي است که بيشتربه جنبه هاي ادبي قرآن اهميت داده است و آيات را به مذاق معتزله تأويل و تفسير کرده است. اين تفسير مورد توجه علما بوده لذا شروح و حواشي زيادي بر آن نگاشته اند. اين کتاب در روز دوشنبه ۲۳ ربيع الثاني ۵۲۸ در مکه به پايان رسيده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<مرعشي>: ج.۲. ص.۱۴
(يادداشتهاي نسخه)
<سرکيس>: ج.۱. ص.۹۷۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۳۵. ص.۶۵
(يادداشتهاي نسخه)
<از سوره حمد تا اول سوره مريم را در بر دارد.(مجلد اول)>
(يادداشتهاي نسخه)
بعضي خطوط و عناوين شنگرف و بعضي سياه ، يادداشت تملک در اول کتاب به سال ۱۲۲۳ هفتم جمادي الثاني.
(يادداشتهاي نسخه)
<تفسير مزجي معروفي است که بيشتربه جنبه هاي ادبي قرآن اهميت داده است و آيات را به مذاق معتزله تأويل و تفسير کرده است. اين تفسير مورد توجه علما بوده لذا شروح و حواشي زيادي بر آن نگاشته اند. اين کتاب در روز دوشنبه ۲۳ ربيع الثاني ۵۲۸ در مکه به پايان رسيده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<مرعشي>: ج.۲. ص.۱۴
(يادداشتهاي نسخه)
<سرکيس>: ج.۱. ص.۹۷۴
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۳۵. ص.۶۵
(يادداشتهاي نسخه)
<از سوره حمد تا اول سوره مريم را در بر دارد.(مجلد اول)>
(يادداشتهاي نسخه)
بعضي خطوط و عناوين شنگرف و بعضي سياه ، يادداشت تملک در اول کتاب به سال ۱۲۲۳ هفتم جمادي الثاني.
(يادداشتهاي نسخه)
<تفسير مزجي متوسطي است که بيشتر به تفسير خواجه عبدالله انصاري و گفته هاي وي نظر دارد و گويد: و چون آن را در نهايت ايجاز و غايت اختصار ديده به بسط و تفصيل آن همت بسته . اوائل سال ۵۲۰ق تأليف شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<تفسير مزجي متوسطي است که بيشتر به تفسير خواجه عبدالله انصاري و گفته هاي وي نظر دارد و گويد: و چون آن را در نهايت ايجاز و غايت اختصار ديده به بسط و تفصيل آن همت بسته . اوائل سال ۵۲۰ق تأليف شده است>
(يادداشتهاي نسخه)