<شرح مناظره مامون عباسي> با مخالفان و علماي اهل سنت بنا به نقل شيخ صدوق در <عيون اخبار الرضا عليه السلام و ابن عبد ربه >در <العقد الفريد>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مناظره مامون عباسي> با مخالفان و علماي اهل سنت بنا به نقل شيخ صدوق در <عيون اخبار الرضا عليه السلام و ابن عبد ربه >در <العقد الفريد>
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيه مختصري است بر شرح قوشچي بر تجريد الاعتقاد> و <حاشيه شمس الدين خفري> بر آن. مطالب خواجه به عنوان <قال المصنف> و مطالب قوشجي به عنوان <قال الشارح> و مطالب خفري به عنوان<قال المحقق> يا <قوله> بيان شده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۴۵۲، ضميمه۳(برگ ۱۱۳-۱۳۴)
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۲ص.۲۰۷
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابشناسي جامع ملاصدرا>: ص.۳۲۲
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيه مختصري است بر شرح قوشچي بر تجريد الاعتقاد> و <حاشيه شمس الدين خفري> بر آن. مطالب خواجه به عنوان <قال المصنف> و مطالب قوشجي به عنوان <قال الشارح> و مطالب خفري به عنوان<قال المحقق> يا <قوله> بيان شده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۴۵۲، ضميمه۳(برگ ۱۱۳-۱۳۴)
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۲ص.۲۰۷
(يادداشتهاي نسخه)
<کتابشناسي جامع ملاصدرا>: ص.۳۲۲
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيه استدلالي است با عناوين قوله- قوله بر حاشيه شمس الدين خفري >بر <شرح جديد تجريد قوشچي>. خوانساري در اين حاشيه به شروح و حاشيه هاي ديگر تجريد نظر دارد و مطالب آنها را نيز بررسي مي کند. اين کنگره< توسط کنگره خوانساري >چاپ شده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۴۵۲، ضميمه ۱(برگ ۳- ۵۹)
(يادداشتهاي نسخه)
<حاشيه استدلالي است با عناوين قوله- قوله بر حاشيه شمس الدين خفري >بر <شرح جديد تجريد قوشچي>. خوانساري در اين حاشيه به شروح و حاشيه هاي ديگر تجريد نظر دارد و مطالب آنها را نيز بررسي مي کند. اين کنگره< توسط کنگره خوانساري >چاپ شده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۴۵۲، ضميمه ۱(برگ ۳- ۵۹)
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث علم کلام را بر اساس اعتقادات اهل سنت در شش مقصد ترتيب داده است و بنا به گفته <کشفالظنون> اين کتاب به سال ۷۸۴ در <سمرقند> به اتمام رسيده است کتاب بسيار معروفي است که دانشمندان شروح و حواشي زيادي بر آن نگاشتهاند.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۲۹۴ (برگ ۱-۱۷۰ )
(يادداشتهاي نسخه)
<کشفالظنون>: ج.۲.ص. ۱۷۸۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۲.ص. ۳۰۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۲۶.ص. ۴۲۱
(يادداشتهاي نسخه)
<مشارعربي>: ص. ۵۶۳
(يادداشتهاي نسخه)
<المقصد الخامس في الالهيات> را دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث علم کلام را بر اساس اعتقادات اهل سنت در شش مقصد ترتيب داده است و بنا به گفته <کشفالظنون> اين کتاب به سال ۷۸۴ در <سمرقند> به اتمام رسيده است کتاب بسيار معروفي است که دانشمندان شروح و حواشي زيادي بر آن نگاشتهاند.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
مجموعه ۲۹۴ (برگ ۱-۱۷۰ )
(يادداشتهاي نسخه)
<کشفالظنون>: ج.۲.ص. ۱۷۸۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۲.ص. ۳۰۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۲۶.ص. ۴۲۱
(يادداشتهاي نسخه)
<مشارعربي>: ص. ۵۶۳
(يادداشتهاي نسخه)
<المقصد الخامس في الالهيات> را دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
رساله مختصري است در بحث معروف کلامي که محل تنازع آراء علما شده است و آن مسأله جبر و اختيار آدمي است. که با عناوين "خلاصه_ بيان" مطالب را با استفاده از آيات و احاديث طبق نظر شيعه توضيح داده است.
(يادداشتهاي نسخه)
رساله مختصري است در بحث معروف کلامي که محل تنازع آراء علما شده است و آن مسأله جبر و اختيار آدمي است. که با عناوين "خلاصه_ بيان" مطالب را با استفاده از آيات و احاديث طبق نظر شيعه توضيح داده است.
(يادداشتهاي نسخه)