<حواشي و تعليقاتي است که مؤلف بر کتاب منهج المقال> <ميرزا محمد استر آبادي> (1208 ق) با عناوين <قوله ـ قوله> نگاشته است و در آغاز آن <پنج فايده رجالي> را متذکر شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج. 4.ص.223
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج. ۲.ص.34
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>:ج. 37.ص.387
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>:ص.131
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۷۵۳ (برگ ۷ - ۱۶۵)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين نانويس، خطوط سياه و شنگرف، تصحيح شده
(يادداشتهاي نسخه)
<حواشي و تعليقاتي است که مؤلف بر کتاب منهج المقال> <ميرزا محمد استر آبادي> (1208 ق) با عناوين <قوله ـ قوله> نگاشته است و در آغاز آن <پنج فايده رجالي> را متذکر شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج. 4.ص.223
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج. ۲.ص.34
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>:ج. 37.ص.387
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>:ص.131
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۷۵۳ (برگ ۷ - ۱۶۵)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين نانويس، خطوط سياه و شنگرف، تصحيح شده
(يادداشتهاي نسخه)
<در اين رساله اثبات مي شود که موضوعات اصولي عقلي حجيت دارند در استنباط وحاشيه اي است بر موضوعي از کتاب"مفاتيح الشرايع" فيض کاشاني ره و در واقع در اين رساله از آراء اخباري ها پاسخ گفته مي شود.>
(يادداشتهاي نسخه)
<در اين رساله اثبات مي شود که موضوعات اصولي عقلي حجيت دارند در استنباط وحاشيه اي است بر موضوعي از کتاب"مفاتيح الشرايع" فيض کاشاني ره و در واقع در اين رساله از آراء اخباري ها پاسخ گفته مي شود.>
(يادداشتهاي نسخه)
<موضوع قياس را به طور مستدل بحث مي نمايد به عنوان حاشيه بر قطعه اي ازکتاب ذخيره سبزواري و اثبات مي نمايدکه قياس در احکام شرعي باطل است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<موضوع قياس را به طور مستدل بحث مي نمايد به عنوان حاشيه بر قطعه اي ازکتاب ذخيره سبزواري و اثبات مي نمايدکه قياس در احکام شرعي باطل است.>
(يادداشتهاي نسخه)
<در اين رساله از مقدمات اجتهاد و کيفيت و اقسام آن در هفت فصل گفتگو مي شود و بناي اين بحث ها پاسخ از گفته ها و آراء اخباري ها مي باشد و در بعضي از نسخه ها تاريخ به پايان رسيدن رساله۱۳رجب۱۱۵۵مي باشد. اين تاريخ در نسخه حاضر نيست.
(يادداشتهاي نسخه)
<در اين رساله از مقدمات اجتهاد و کيفيت و اقسام آن در هفت فصل گفتگو مي شود و بناي اين بحث ها پاسخ از گفته ها و آراء اخباري ها مي باشد و در بعضي از نسخه ها تاريخ به پايان رسيدن رساله۱۳رجب۱۱۵۵مي باشد. اين تاريخ در نسخه حاضر نيست.
(يادداشتهاي نسخه)