<فتوايي مختصري است در ابواب فقه از طهارت تا امر به معروف و نهي از منکر به درخواست ابن البراج (چنان که در حاشيه بعضي از نسخ قديمه آمده) تأليف شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۱۴۵. ص.۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۶. ص.۲۱۰
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۴۰۲۴ (برگ۱- ۲۱)
(يادداشتهاي نسخه)
چند برگ در اثبات صانع - اصول عقائد
(يادداشتهاي نسخه)
<فتوايي مختصري است در ابواب فقه از طهارت تا امر به معروف و نهي از منکر به درخواست ابن البراج (چنان که در حاشيه بعضي از نسخ قديمه آمده) تأليف شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۱۴۵. ص.۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج.۶. ص.۲۱۰
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۴۰۲۴ (برگ۱- ۲۱)
(يادداشتهاي نسخه)
چند برگ در اثبات صانع - اصول عقائد
(يادداشتهاي نسخه)
<نسخه حاضر از کتاب الزکوه تا پايان کتاب الزيارات را در بر دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
تملک محمد حسن بن محمد حسيني حسني روي برگ اول ، عناوين و خطوط و علايم متن و هامش شنگرف، تصحيح در هامش صفحات ۷ تحشيه از "منتقي" و ديگران
(يادداشتهاي نسخه)
<نسخه حاضر از کتاب الزکوه تا پايان کتاب الزيارات را در بر دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
تملک محمد حسن بن محمد حسيني حسني روي برگ اول ، عناوين و خطوط و علايم متن و هامش شنگرف، تصحيح در هامش صفحات ۷ تحشيه از "منتقي" و ديگران
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و نشانيها شنگرف ، عنوان و لذکرالله اعلي و بالتقديم اولي "بخط درشت و زر روي برگ اول"، کناره صفحات نسخه دچار موريانه خواري شده است
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و نشانيها شنگرف ، عنوان و لذکرالله اعلي و بالتقديم اولي "بخط درشت و زر روي برگ اول"، کناره صفحات نسخه دچار موريانه خواري شده است
(يادداشتهاي نسخه)
<کتاب در اصل "معرفه الناقلين" نام و محمد بن عمر بن عبدالعزيز کشي (قرن۴) تعلق داشت ولي در زمان شيخ طوسي که اغلاط بسياري بدان راه يافته بود نسخه اي از آن توسط شيخ طوسي تصحيح و تنقيح شد و به نام حاضر موسوم و يا "رجال کشي" موسوم شد>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱. ص.۳۶۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱. ص.۱۶۲
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>: ص.۳۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار عربي>: ص.۴۰۲
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر شامل شش جزء اول کتاب است
(يادداشتهاي نسخه)
کناره نسخه دچار موريانه خواري شده و سوراخ سوراخ شده ولي قابل استفاده است ، عناوين و خطوط شنگرف، تصحيح در هامش صفحات، کناره برخي صفحات وصالي شده است
(يادداشتهاي نسخه)
<کتاب در اصل "معرفه الناقلين" نام و محمد بن عمر بن عبدالعزيز کشي (قرن۴) تعلق داشت ولي در زمان شيخ طوسي که اغلاط بسياري بدان راه يافته بود نسخه اي از آن توسط شيخ طوسي تصحيح و تنقيح شد و به نام حاضر موسوم و يا "رجال کشي" موسوم شد>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱. ص.۳۶۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱. ص.۱۶۲
(يادداشتهاي نسخه)
<الفبايي آستان قدس>: ص.۳۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار عربي>: ص.۴۰۲
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه حاضر شامل شش جزء اول کتاب است
(يادداشتهاي نسخه)
کناره نسخه دچار موريانه خواري شده و سوراخ سوراخ شده ولي قابل استفاده است ، عناوين و خطوط شنگرف، تصحيح در هامش صفحات، کناره برخي صفحات وصالي شده است
(يادداشتهاي نسخه)
برفراز برخي عبارات خط کشي شنگرف شده؛ علائم و نقطه گذاري ها به شکل دايره قرمز رنگ است
قالب:
الکترونیکی
توصیف:
آسيب ديدگي بسيار دارد. چهار طرف اوراق در اثر موريانه خوردگي و ساير حشرات از بين رفته. فاقد جلد است و بسياري از صفحات از شيرازه جدا شده، از آغاز و انجا م افتادگي دارد.
(آسيب هاي نسخه)
بیشتر
نسخه ارزشمندي است که توسط دو عالم بزرگ يعني شهيد ثاني و حسين بن عبدالصمد (پدر شيخ بهايي) تصحيح شده و يادداشت مقابله و انها ايشان را دارد. اما به علت نگهداري نامناسب آسيبهاي زيادي به اوراق آن وارد شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
اين نسخه توسط "معين الدين بن سعدالدين محمد کاشاني" در اواخر قرن دهم هجري کتابت شده و کتابت آن بيش از يک سال طول کشيده است. از آغاز و انجام افتادگي دارد. در انتهاي جزء اول و دوم انجامه کاتب آمده و تاريخ پايان کتابت اين دو جزء به ترتيب شوال 976 و جمادي الاول 977قمري است. از روي نسخهاي که نزد شهيدثاني قرائت شده کتابت شده و در چندجاي آن يادداشت انهاء شهيد ثاني به اين صورت: "انهاه ايده الله تعالي قراة و تحريرا و ضبطا في مجالس اخرها يوم الاثنين خاتمة شهر جمادي الاخر سنة خمس و خمسين و تسعمائه 955 و کتبه الفقير الي الله تعالي زين الدين بن علي بن احمد حامدالله تعالي علي نعمه مصليا علي رسوله و اله" توسط کاتب نقل نويسي شده است. پس از کتابت در سال 978 توسط شيخ حسين بن عبدالصمد (پدر شيخ بهائي) در مجالس متعدد تصحيح و مقابله شده و يادداشت "بلغ قراة ايدالله تعالي" در صفحات مختلف نسخه ديده ميشود. ضمن آنکه يادداشت انهاء وي پنج مرتبه در (صفحات 159و 334 و 509 و 584 و 677) به خط و امضاي وي بدين صورت: "انهاه ايدالله و الي اعلي درجات الفضل رقاه قراة و ضبطا و تصحيحا في مجالس اخرها ... سنه ثمان و سبعين و تسعمائه. کتبه حسين بن عبدالصمد" آمده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
يادداشت نسخه منقول عنه: " هذه صوره خط النسخ .. المقابله مع بذل الجهد و التصحيح بنسخه الاصل التي بخط الشيخ الطوسي قدس الله فرجه من اول الکتاب الصلوه الي ههنا يوم الجمعه شهر شعبان سنه ۹۴۹.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
نام کاتب در ص. ۳۳۴ "احمد بن سعدالدين محمد الکاشاني" آمده که خط آن با ساير صفحات تفاوتي ندارد. احتمال آنکه صفحاتي به خط پدر و صفحاتي به خط پسر کتابت شده باشد يا اينکه به اشتباه ثبت شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
انجامه "تم الجزو الاول من کتاب تهذيب الاحکام و الله الحمد و المنه علي يد افقر العباد الي رحمه تراب اقدام الي تراب معين الدين بن سعدالدين محمد الکاشاني ... في عشر الثاني من شهر شوال في بلده هراه في سنه ۹۷۶." (ص ۱۵۹). ""تم الجز الاول من کتاب الصلوه مع الزيادات... قدم علي يد العبد الفقير المحتاج الي غفور ربه الصمد احمد بن سعدالدين محمد الکاشاني في بلده هراه عشر الثاني من شهر ربيع الاول سنه ۹۷۷." (ص ۳۳۴). " وقع الفراغ منه اول نهار يوم السبت من عشر الاول جمادي الاول کتبه افقر عبادالله معين الدين الکاشاني لنفسه و ساير الاخوان في الدين سنه ۹۷۷" (ص ۵۸۴). "کتبه تراب اقدام ابي تراب معين الين بن سعدالدين محمد الکاشاني في عشر اخر شهر جمادي الاول سنه ۹۷۷ في المدرسه نظاميه ببلده هراه" (ص ۶۷۷).
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
کلمه "وقف" در صفحات مختلف به صورت مورب و کشيده نوشته شده.
(يادداشتهاي نسخه)
برفراز برخي عبارات خط کشي شنگرف شده؛ علائم و نقطه گذاري ها به شکل دايره قرمز رنگ است
قالب:
نسخه فیزیکی
توصیف:
آسيب ديدگي بسيار دارد. چهار طرف اوراق در اثر موريانه خوردگي و ساير حشرات از بين رفته. فاقد جلد است و بسياري از صفحات از شيرازه جدا شده، از آغاز و انجا م افتادگي دارد.
(آسيب هاي نسخه)
بیشتر
نسخه ارزشمندي است که توسط دو عالم بزرگ يعني شهيد ثاني و حسين بن عبدالصمد (پدر شيخ بهايي) تصحيح شده و يادداشت مقابله و انها ايشان را دارد. اما به علت نگهداري نامناسب آسيبهاي زيادي به اوراق آن وارد شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
اين نسخه توسط "معين الدين بن سعدالدين محمد کاشاني" در اواخر قرن دهم هجري کتابت شده و کتابت آن بيش از يک سال طول کشيده است. از آغاز و انجام افتادگي دارد. در انتهاي جزء اول و دوم انجامه کاتب آمده و تاريخ پايان کتابت اين دو جزء به ترتيب شوال 976 و جمادي الاول 977قمري است. از روي نسخهاي که نزد شهيدثاني قرائت شده کتابت شده و در چندجاي آن يادداشت انهاء شهيد ثاني به اين صورت: "انهاه ايده الله تعالي قراة و تحريرا و ضبطا في مجالس اخرها يوم الاثنين خاتمة شهر جمادي الاخر سنة خمس و خمسين و تسعمائه 955 و کتبه الفقير الي الله تعالي زين الدين بن علي بن احمد حامدالله تعالي علي نعمه مصليا علي رسوله و اله" توسط کاتب نقل نويسي شده است. پس از کتابت در سال 978 توسط شيخ حسين بن عبدالصمد (پدر شيخ بهائي) در مجالس متعدد تصحيح و مقابله شده و يادداشت "بلغ قراة ايدالله تعالي" در صفحات مختلف نسخه ديده ميشود. ضمن آنکه يادداشت انهاء وي پنج مرتبه در (صفحات 159و 334 و 509 و 584 و 677) به خط و امضاي وي بدين صورت: "انهاه ايدالله و الي اعلي درجات الفضل رقاه قراة و ضبطا و تصحيحا في مجالس اخرها ... سنه ثمان و سبعين و تسعمائه. کتبه حسين بن عبدالصمد" آمده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
يادداشت نسخه منقول عنه: " هذه صوره خط النسخ .. المقابله مع بذل الجهد و التصحيح بنسخه الاصل التي بخط الشيخ الطوسي قدس الله فرجه من اول الکتاب الصلوه الي ههنا يوم الجمعه شهر شعبان سنه ۹۴۹.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
نام کاتب در ص. ۳۳۴ "احمد بن سعدالدين محمد الکاشاني" آمده که خط آن با ساير صفحات تفاوتي ندارد. احتمال آنکه صفحاتي به خط پدر و صفحاتي به خط پسر کتابت شده باشد يا اينکه به اشتباه ثبت شده است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
انجامه "تم الجزو الاول من کتاب تهذيب الاحکام و الله الحمد و المنه علي يد افقر العباد الي رحمه تراب اقدام الي تراب معين الدين بن سعدالدين محمد الکاشاني ... في عشر الثاني من شهر شوال في بلده هراه في سنه ۹۷۶." (ص ۱۵۹). ""تم الجز الاول من کتاب الصلوه مع الزيادات... قدم علي يد العبد الفقير المحتاج الي غفور ربه الصمد احمد بن سعدالدين محمد الکاشاني في بلده هراه عشر الثاني من شهر ربيع الاول سنه ۹۷۷." (ص ۳۳۴). " وقع الفراغ منه اول نهار يوم السبت من عشر الاول جمادي الاول کتبه افقر عبادالله معين الدين الکاشاني لنفسه و ساير الاخوان في الدين سنه ۹۷۷" (ص ۵۸۴). "کتبه تراب اقدام ابي تراب معين الين بن سعدالدين محمد الکاشاني في عشر اخر شهر جمادي الاول سنه ۹۷۷ في المدرسه نظاميه ببلده هراه" (ص ۶۷۷).
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
کلمه "وقف" در صفحات مختلف به صورت مورب و کشيده نوشته شده.
(يادداشتهاي نسخه)