گويا مؤلف کتابي در <فقه> نوشته است و اين رساله <مقدمه اصولي> آن مي باشد که در چند مقدمه ذکر مي شود. <عل امه آقا بزرگ طهراني> آن را کتاب بزرگي در دو جلد دانسته است و کتاب ديگرش که در <فقه> مي باشد نيز نام <التحقيق> دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعة>:ج. 3.ص. 480
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۷۵۳ (برگ ۱۶۸ - ۱۸۴)
(يادداشتهاي نسخه)
خطوط و عناوين شنگرف، تصحيح شده
(يادداشتهاي نسخه)
تحقیق المسائل الفقهیه علی طریقه الفرقه الناجیه الامامیه
گويا مؤلف کتابي در <فقه> نوشته است و اين رساله <مقدمه اصولي> آن مي باشد که در چند مقدمه ذکر مي شود. <عل امه آقا بزرگ طهراني> آن را کتاب بزرگي در دو جلد دانسته است و کتاب ديگرش که در <فقه> مي باشد نيز نام <التحقيق> دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
مطالب اصول را با اختصار و اشاره به ادله آنها، در چند مقصد و هر مقصد داراي چند فصل آورده. اين کتاب در سفر تهران، در <شاه عبدالعظيم> شب قدر سال 1256 ق به پايان رسيده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعة>:ج. ۱۵.ص.۳۷۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج. ۲.ص. ۲۹۹
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين بعضي شنگرف و بعضي نانويس، خطوط بعضي شنگرف و بعضي سياه
(يادداشتهاي نسخه)
مطالب اصول را با اختصار و اشاره به ادله آنها، در چند مقصد و هر مقصد داراي چند فصل آورده. اين کتاب در سفر تهران، در <شاه عبدالعظيم> شب قدر سال 1256 ق به پايان رسيده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعة>:ج. ۱۵.ص.۳۷۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>:ج. ۲.ص. ۲۹۹
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين بعضي شنگرف و بعضي نانويس، خطوط بعضي شنگرف و بعضي سياه
(يادداشتهاي نسخه)
اين کتاب در <دو جلد> مي باشد و هر جلد داراي يک مقصد که شامل دوازده فائده است. مقصد اول در <اصول دين> و مقصد دوم در <اصول فقه>. مقصد دوم روز دوشنبه 15 ماه صفر 1112 در <نجف اشرف> به پايان رسيده است.
(يادداشتهاي نسخه)
اين کتاب در <دو جلد> مي باشد و هر جلد داراي يک مقصد که شامل دوازده فائده است. مقصد اول در <اصول دين> و مقصد دوم در <اصول فقه>. مقصد دوم روز دوشنبه 15 ماه صفر 1112 در <نجف اشرف> به پايان رسيده است.
(يادداشتهاي نسخه)
مؤلف اين کتاب را در <چهار مقاله> تأليف کرده است: <المقامة الأولي في بيان اصول الفقه> وبعض اصطلاحاتها، <المقامة الثانية في بيان الاصول العلمية> ـ وهي مشتملة علي اربعة ارکان، <المقامة الثالثة في بيان الاصول الظن> ية وهي مشتملة علي ثلاثة ارکان، <المقامة الرابعة في بيان الاصول العلمية> وهي مشتملة علي اربعة ارکان از اساتيد خود به شيخنا الاستاد جناب الاستاد ياد کرده و بعضي مواقع تعبير بعض مشايخنا المسنة دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
مؤلف اين کتاب را در <چهار مقاله> تأليف کرده است: <المقامة الأولي في بيان اصول الفقه> وبعض اصطلاحاتها، <المقامة الثانية في بيان الاصول العلمية> ـ وهي مشتملة علي اربعة ارکان، <المقامة الثالثة في بيان الاصول الظن> ية وهي مشتملة علي ثلاثة ارکان، <المقامة الرابعة في بيان الاصول العلمية> وهي مشتملة علي اربعة ارکان از اساتيد خود به شيخنا الاستاد جناب الاستاد ياد کرده و بعضي مواقع تعبير بعض مشايخنا المسنة دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
مباحث <اصولي> را تقرير نموده و بعضي جاها عناوين <ايقاظ ـ ايقاظ> دارد و از استادانش به <شيخنا الاستاد> و <سي دنا الاستاد> ياد مي کند.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
خطوط سياه
(يادداشتهاي نسخه)
بعضي حواشي با امضاي <منه طاب ثراه> دارد
(يادداشتهاي نسخه)
مباحث <اصولي> را تقرير نموده و بعضي جاها عناوين <ايقاظ ـ ايقاظ> دارد و از استادانش به <شيخنا الاستاد> و <سي دنا الاستاد> ياد مي کند.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
خطوط سياه
(يادداشتهاي نسخه)
بعضي حواشي با امضاي <منه طاب ثراه> دارد
(يادداشتهاي نسخه)
تقرير مبحث <استصحاب> است و از <ميرزاي قمي> به <فاضل قمي>؛ و <شيخ مرتضي انصاري> به <الشيخ دام اجلاله> تعبير کرده است. ظاهرآ يکي از شاگردان <شيخ مرتضي انصاري> است.
(يادداشتهاي نسخه)
تقرير مبحث <استصحاب> است و از <ميرزاي قمي> به <فاضل قمي>؛ و <شيخ مرتضي انصاري> به <الشيخ دام اجلاله> تعبير کرده است. ظاهرآ يکي از شاگردان <شيخ مرتضي انصاري> است.
(يادداشتهاي نسخه)