<مثنوي است که پس از ولد نامه به خواهش بزرگي از اهل دل به نظم در آمده است و بر وزن مثنوي معنوي پدرش " مولوي " است. صاحب الذريعه رباب نامه را بخشي از ولد نامه دانسته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۱۰.ص.۶۷
(يادداشتهاي نسخه)
<فرهنگ سخنوران>:ص.۲۷۴
(يادداشتهاي نسخه)
<ديوان سلطان ولد>:(مقدمه ص هفت)
(يادداشتهاي نسخه)
<مثنوي است که پس از ولد نامه به خواهش بزرگي از اهل دل به نظم در آمده است و بر وزن مثنوي معنوي پدرش " مولوي " است. صاحب الذريعه رباب نامه را بخشي از ولد نامه دانسته است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>:ج.۱۰.ص.۶۷
(يادداشتهاي نسخه)
<فرهنگ سخنوران>:ص.۲۷۴
(يادداشتهاي نسخه)
<ديوان سلطان ولد>:(مقدمه ص هفت)
(يادداشتهاي نسخه)
<حکيم رکني شرحي بر رساله معماي استادش مير حسين نيشابوري (۹۰۴ق) که ماده تاريخ مرگ استادش را سروده و "دستور معما" ي او را نيز گزارش کرده است. اصل کتاب که "دستور معما " نام دارد به نام مير علي شير (۹۰۶ق) نوشته شده و چهار بخش مي باشد: تسهيلي ، تحصيلي ، تکميلي و تذييلي>
(يادداشتهاي نسخه)
<حکيم رکني شرحي بر رساله معماي استادش مير حسين نيشابوري (۹۰۴ق) که ماده تاريخ مرگ استادش را سروده و "دستور معما" ي او را نيز گزارش کرده است. اصل کتاب که "دستور معما " نام دارد به نام مير علي شير (۹۰۶ق) نوشته شده و چهار بخش مي باشد: تسهيلي ، تحصيلي ، تکميلي و تذييلي>
(يادداشتهاي نسخه)
<داستانهايي است عرفاني در اخلاق و آداب زندگي. مولف هنگامي که در اصفهان نزد حسنقلي خان قورچي شاملو بوده است ، در يک مقدمه و پنج باب آن را نگاشته . نخست آن را به نام "رعنا وزيبا" نوشته و چون نسخه به دست قبايل وحشي به يغما مي رود ، بار ديگر به ذهن خود مراجعه کرده با اختلافهايي به نام "مفصل آرا" مي نگارد. سپس براي بار سوم در آن دست برده به نام "مجبوب القلوب" آن را مي سازد>
(يادداشتهاي نسخه)
<داستانهايي است عرفاني در اخلاق و آداب زندگي. مولف هنگامي که در اصفهان نزد حسنقلي خان قورچي شاملو بوده است ، در يک مقدمه و پنج باب آن را نگاشته . نخست آن را به نام "رعنا وزيبا" نوشته و چون نسخه به دست قبايل وحشي به يغما مي رود ، بار ديگر به ذهن خود مراجعه کرده با اختلافهايي به نام "مفصل آرا" مي نگارد. سپس براي بار سوم در آن دست برده به نام "مجبوب القلوب" آن را مي سازد>
(يادداشتهاي نسخه)