حاشيه مختصري است بر کتاب "<قواعد الاحکام>" <علامه حلي> با <عناوين (قوله - قوله)> <اين حاشيه را قبل از "<شرح قواعد>" معروف به "<جامع المقاصد>" نوشته است.>
(يادداشتهاي نسخه)
حاشيه مختصري است بر کتاب "<قواعد الاحکام>" <علامه حلي> با <عناوين (قوله - قوله)> <اين حاشيه را قبل از "<شرح قواعد>" معروف به "<جامع المقاصد>" نوشته است.>
(يادداشتهاي نسخه)
شرح مختصر مزجي است بر کتاب "<اللمعه الدمشقيه>"<شهيد اول>؛ <در اين شرح عبارتها و مطالب مشکل توضيح داده ميشود> و <گاهي به طور بسيار مختصر اشاره به ادله نيز ميکند>. <در شب شنبه ۲۱ جمادي الاول ۹۵۸ تاليف آن به پايان رسيده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۱. ص. ۲۹۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱. ص. ۳۶۲
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج. ۲۵. ص. ۲۸۸
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث جزء دوم کتاب ميباشد از کتاب الاجاره تا ديات>
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، فايدهاي تحت عنوان "<صوره مکاتبه السلطان علي بن مويد ملک خراسان للشيخ السعيد الشهيد مصنف الاصل التي اشار الشارح في شرح ديباجه الکتاب>" در آخر کتاب مشاهده ميشود. <کتاب حواشي مختصر از سلطان العلماء و آقا جمال خوانساري و غيره دارد.>
(يادداشتهاي نسخه)
شرح مختصر مزجي است بر کتاب "<اللمعه الدمشقيه>"<شهيد اول>؛ <در اين شرح عبارتها و مطالب مشکل توضيح داده ميشود> و <گاهي به طور بسيار مختصر اشاره به ادله نيز ميکند>. <در شب شنبه ۲۱ جمادي الاول ۹۵۸ تاليف آن به پايان رسيده است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۱۱. ص. ۲۹۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱. ص. ۳۶۲
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج. ۲۵. ص. ۲۸۸
(يادداشتهاي نسخه)
<مباحث جزء دوم کتاب ميباشد از کتاب الاجاره تا ديات>
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين و خطوط شنگرف، فايدهاي تحت عنوان "<صوره مکاتبه السلطان علي بن مويد ملک خراسان للشيخ السعيد الشهيد مصنف الاصل التي اشار الشارح في شرح ديباجه الکتاب>" در آخر کتاب مشاهده ميشود. <کتاب حواشي مختصر از سلطان العلماء و آقا جمال خوانساري و غيره دارد.>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله فتوايي مختصري است در عبادات و معاملات در يک مقدمه و چند کتاب که داراي چند و يک خاتمه مي باشد. اين کتاب خلاصه اي از کتاب "مصابيح" سيد مجاهد است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۲. ص.۱۷۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۲. ص.۶۳۶
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۳۷. ص.۸۳
(يادداشتهاي نسخه)
تاريخ تملک در اول کتاب "ربيع الاول سنه۱۲۵۹" ذکر شده ، جاي عناوين کتاب سفيد مانده است.
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله فتوايي مختصري است در عبادات و معاملات در يک مقدمه و چند کتاب که داراي چند و يک خاتمه مي باشد. اين کتاب خلاصه اي از کتاب "مصابيح" سيد مجاهد است.>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۲. ص.۱۷۰
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۲. ص.۶۳۶
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۳۷. ص.۸۳
(يادداشتهاي نسخه)
تاريخ تملک در اول کتاب "ربيع الاول سنه۱۲۵۹" ذکر شده ، جاي عناوين کتاب سفيد مانده است.
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مختصري است با عنوان "قوله- قوله" بر کتاب "المختصر النافع" محقق حلي. در اين شرح به مسائلي که محقق در انها فتواي قاطع نداده يا مجمل بوده و از حيث لفظ يا معني احتياج به گفتگو داشته، پرداخته است. و نيز داراي مقدمات کوتاهي است در معني فقه و ادله عقليه و عمل به خبر واحد و شرح اصطلاحات مولف و طريق روايت کتاب نهم ربيع الاول ۸۱۸ به پايان رسيده .>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۴. ص.۴۶۳
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۵. ص.۱۱۳
(يادداشتهاي نسخه)
<از طهارت تا ديات را کامل دارد.>
(يادداشتهاي نسخه)
<شرح مختصري است با عنوان "قوله- قوله" بر کتاب "المختصر النافع" محقق حلي. در اين شرح به مسائلي که محقق در انها فتواي قاطع نداده يا مجمل بوده و از حيث لفظ يا معني احتياج به گفتگو داشته، پرداخته است. و نيز داراي مقدمات کوتاهي است در معني فقه و ادله عقليه و عمل به خبر واحد و شرح اصطلاحات مولف و طريق روايت کتاب نهم ربيع الاول ۸۱۸ به پايان رسيده .>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۴. ص.۴۶۳
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۵. ص.۱۱۳
(يادداشتهاي نسخه)
<از طهارت تا ديات را کامل دارد.>
(يادداشتهاي نسخه)
<فقه فتوايي شيعي مختصر نيکويي است فراهم آورده شده از کتب فقهاي دين و علماء محققين ، در هيجده کتاب و هر کدام داراي چندين باب است. صاحب رياض العلماء آن را ترجمه"ارشاد الأذهان علامه حلي دانسته است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<مراه الکتب>: ج.۲. ص.۳۰ چاپ تبريز
(يادداشتهاي نسخه)
<رياض العلماء>: ج۲. ص.۱۰۲
(يادداشتهاي نسخه)
<از باب هفتم(احکام غسل) تا آخر کتاب ديات را دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
<فقه فتوايي شيعي مختصر نيکويي است فراهم آورده شده از کتب فقهاي دين و علماء محققين ، در هيجده کتاب و هر کدام داراي چندين باب است. صاحب رياض العلماء آن را ترجمه"ارشاد الأذهان علامه حلي دانسته است.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<مراه الکتب>: ج.۲. ص.۳۰ چاپ تبريز
(يادداشتهاي نسخه)
<رياض العلماء>: ج۲. ص.۱۰۲
(يادداشتهاي نسخه)
<از باب هفتم(احکام غسل) تا آخر کتاب ديات را دارد>
(يادداشتهاي نسخه)
<يکي از چهار کتابي روايتي است که شيعه آنها را اصول ناميده و به روايت هايشان اهميت فراوان مي دهد و داراي ۵۹۶۳ حديث مرسل دهند در۶۶۶ باب مي باشد و در آخر اسانيد روات به طور مفصل مذکور است. زماني که مؤلف در بلخ بود با شريف ابوعبدالله محمد بن الحسن مشهور به "نعمه" ملاقات نموده ، شريف از ايشان درخواست کرد تا کتابي در احکام فقه مانند کتاب "من لا يحضره الطبيب" محمد بن زکرياي رازي تأليف نمايد، مؤلف اين خواهش را پذيرفت و آن را نوشت. >
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۲۲. ص.۲۳۲
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱. ص.۱۴۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۳۸. ص.۵۳۲
(يادداشتهاي نسخه)
<از کتاب القضايا و الاحکام تا آخر کتاب را در بر دارد.>
(يادداشتهاي نسخه)
<يکي از چهار کتابي روايتي است که شيعه آنها را اصول ناميده و به روايت هايشان اهميت فراوان مي دهد و داراي ۵۹۶۳ حديث مرسل دهند در۶۶۶ باب مي باشد و در آخر اسانيد روات به طور مفصل مذکور است. زماني که مؤلف در بلخ بود با شريف ابوعبدالله محمد بن الحسن مشهور به "نعمه" ملاقات نموده ، شريف از ايشان درخواست کرد تا کتابي در احکام فقه مانند کتاب "من لا يحضره الطبيب" محمد بن زکرياي رازي تأليف نمايد، مؤلف اين خواهش را پذيرفت و آن را نوشت. >
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<الذريعه>: ج.۲۲. ص.۲۳۲
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱. ص.۱۴۵
(يادداشتهاي نسخه)
<مجلس>: ج.۳۸. ص.۵۳۲
(يادداشتهاي نسخه)
<از کتاب القضايا و الاحکام تا آخر کتاب را در بر دارد.>
(يادداشتهاي نسخه)