بياض: <کتابخانه آستانه حضرت معصومه سلام الله عليها؛ کتابخانه دانشگاه اصفهان؛ کتابخانه شاهچراغ شيراز؛ کتابخانه حضرت ولي عصر (عج) ؛ کتابخانه دانشگاه مکگيل (کانادا)؛ کتابخانه محدث ارموي؛ کتابخانه مسجد اعظم>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کاتالوگ کتب عربي دانشگاه مک گيل >: ش.63
(يادداشتهاي نسخه)
مستدرک1، <التراث العربي المطبوع>: ج.2. ص.34
(يادداشتهاي نسخه)
از صفحه 125 تا آخر خاتمه اي در شانزده قاعده از شيخ الطائفه المتآخرين شيخ جعفر کاشف الغطاء بر رساله حاضر آمده است.
(يادداشتهاي نسخه)
در کتابخانه شاهچراغ به شماره 372/30 موجود است.
(يادداشتهاي نسخه)
بياض: <کتابخانه آستانه حضرت معصومه سلام الله عليها؛ کتابخانه دانشگاه اصفهان؛ کتابخانه شاهچراغ شيراز؛ کتابخانه حضرت ولي عصر (عج) ؛ کتابخانه دانشگاه مکگيل (کانادا)؛ کتابخانه محدث ارموي؛ کتابخانه مسجد اعظم>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کاتالوگ کتب عربي دانشگاه مک گيل >: ش.63
(يادداشتهاي نسخه)
مستدرک1، <التراث العربي المطبوع>: ج.2. ص.34
(يادداشتهاي نسخه)
از صفحه 125 تا آخر خاتمه اي در شانزده قاعده از شيخ الطائفه المتآخرين شيخ جعفر کاشف الغطاء بر رساله حاضر آمده است.
(يادداشتهاي نسخه)
در کتابخانه شاهچراغ به شماره 372/30 موجود است.
(يادداشتهاي نسخه)
وابسته به: مختصر المنتهي = مختصر الاصول = مختصر ابن الحاجب، عثمان بن عمر ( 570 646 )
(يادداشتهاي نسخه)
ابن حاجب يکي از بزرگان علماء اسلام و مالکي مذهب بوده و مؤلف صشافيه و صکافيه در صرف و نحو و صمنتهي السئول و الامل في علمي الاصول و الجدل و مختصر اين کتاب که از آن به صمختصر الاصول و صمختصر المنتهي و مختصر ابن حاجب تعبير ميشود ميباشد و شروح و حواشي زياد بر آن نگاشته شده و اساتيد فن اصول را عقيده آن است که صشرح عضدي بهترين شروح اين کتاب ميباشد. قاضي عضدالدين عبدالرحمن ايجي (ايگي) شيرازي شافعي، دانشمند کردتبار اصولي و متکلم است که اين گزارش را به درخواست شاگردان به صورت صقوله ... بايراد متن و شرح آن پرداخته و در آن ابتدا مباحث الفاظ و سپس اصول عملي و مبحث قياس و استحسان و اجتهاد را مورد بحث و بررسي قرار داده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
در مجالس المؤمنين شوشتري( - 943 يا 951 ق ) در حاشيه شرح آداب عضدي نوشته که دوازده تن از دانشمندان روزگار نزد ايجي ميآمدند و در نگارش و تصنيف به او کمک ميکردند، از آنها بودند نياي همين اسفرايني و سيف الدين ابهري
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
نسخه موجود از صفحه 46 به بعد چاپ مصر موجود است و قبل از آن افتادگي دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
چاپ: مطبعة الکبري الاميرية، بولاق مصر، 1316 ق ، چاپ اول، چاپ سربي، با حاشيه سعدالدين تفتازاني (م / 794 ) و حاشيه شريف شريف جرجاني ( م / 816 ) دو جلد در يک مجلد به چاپ رسيده.
(يادداشتهاي نسخه)
وابسته به: مختصر المنتهي = مختصر الاصول = مختصر ابن الحاجب، عثمان بن عمر ( 570 646 )
(يادداشتهاي نسخه)
ابن حاجب يکي از بزرگان علماء اسلام و مالکي مذهب بوده و مؤلف صشافيه و صکافيه در صرف و نحو و صمنتهي السئول و الامل في علمي الاصول و الجدل و مختصر اين کتاب که از آن به صمختصر الاصول و صمختصر المنتهي و مختصر ابن حاجب تعبير ميشود ميباشد و شروح و حواشي زياد بر آن نگاشته شده و اساتيد فن اصول را عقيده آن است که صشرح عضدي بهترين شروح اين کتاب ميباشد. قاضي عضدالدين عبدالرحمن ايجي (ايگي) شيرازي شافعي، دانشمند کردتبار اصولي و متکلم است که اين گزارش را به درخواست شاگردان به صورت صقوله ... بايراد متن و شرح آن پرداخته و در آن ابتدا مباحث الفاظ و سپس اصول عملي و مبحث قياس و استحسان و اجتهاد را مورد بحث و بررسي قرار داده است
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
در مجالس المؤمنين شوشتري( - 943 يا 951 ق ) در حاشيه شرح آداب عضدي نوشته که دوازده تن از دانشمندان روزگار نزد ايجي ميآمدند و در نگارش و تصنيف به او کمک ميکردند، از آنها بودند نياي همين اسفرايني و سيف الدين ابهري
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
نسخه موجود از صفحه 46 به بعد چاپ مصر موجود است و قبل از آن افتادگي دارد.
(يادداشتهاي نسخه)
چاپ: مطبعة الکبري الاميرية، بولاق مصر، 1316 ق ، چاپ اول، چاپ سربي، با حاشيه سعدالدين تفتازاني (م / 794 ) و حاشيه شريف شريف جرجاني ( م / 816 ) دو جلد در يک مجلد به چاپ رسيده.
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه داراي يک مقدمه و 6 باب است و خاتمه، با حواشي : ( منه ره، شرح، شرح السمسيه، جم ره، م ک ...) و حاشيه اي به نام سيد محمد خلخالي (در ص 30) مندرج است، حاشيه اي هم به نام محمد علي بن احمد[بيدگلي] ثبت شده. داراي شرح و حواشي به زبان عربي و فارسي از محشين مختلف
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
طبق منبع اصلي: مقدمه در چند مطلب تنظيم شده: المطلب الاول: في بيان موجبات الارث و موانعه؛ المطلب الثاني: في الجمع و التفريق و التضعيف و الضرب و التنصيف. ( نسخه موجود از اين قسمت را داراست).؛المطلب الثالث: في بيان التماثل، و التداخل، و التوافق، و التباين؛ المطلب الرابع: في الکسور؛ المطلب الخامس: و فيه فصول.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
باب اول در 6 فصل است. فصل چهارم باب اول 12 قاعده و يک تبصره دارد. باب دوم در سه مقدمه ميباشد که مقدمه دوم با يک تتمه و لطبفه به پايان ميرسد
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه داراي شرح و حواشي است به زبان عربي و فارسي از محشين مختلف ، بين سطرها فاصله و زمينه مناسب براي شرح و حاشيه است
(يادداشتهاي نسخه)
چاپ: تهران: نشر بنياد فرهنگ اسلامي کوشانپور، چاپ دوم، 1379 ش = 1421 ق، 448 ص
(يادداشتهاي نسخه)
جلد اول
(يادداشتهاي نسخه)
<واقف: جواد سرکار آراني ربيع الاول (۱۴۱۸)>
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه داراي يک مقدمه و 6 باب است و خاتمه، با حواشي : ( منه ره، شرح، شرح السمسيه، جم ره، م ک ...) و حاشيه اي به نام سيد محمد خلخالي (در ص 30) مندرج است، حاشيه اي هم به نام محمد علي بن احمد[بيدگلي] ثبت شده. داراي شرح و حواشي به زبان عربي و فارسي از محشين مختلف
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
طبق منبع اصلي: مقدمه در چند مطلب تنظيم شده: المطلب الاول: في بيان موجبات الارث و موانعه؛ المطلب الثاني: في الجمع و التفريق و التضعيف و الضرب و التنصيف. ( نسخه موجود از اين قسمت را داراست).؛المطلب الثالث: في بيان التماثل، و التداخل، و التوافق، و التباين؛ المطلب الرابع: في الکسور؛ المطلب الخامس: و فيه فصول.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
باب اول در 6 فصل است. فصل چهارم باب اول 12 قاعده و يک تبصره دارد. باب دوم در سه مقدمه ميباشد که مقدمه دوم با يک تتمه و لطبفه به پايان ميرسد
(يادداشتهاي نسخه)
نسخه داراي شرح و حواشي است به زبان عربي و فارسي از محشين مختلف ، بين سطرها فاصله و زمينه مناسب براي شرح و حاشيه است
(يادداشتهاي نسخه)
چاپ: تهران: نشر بنياد فرهنگ اسلامي کوشانپور، چاپ دوم، 1379 ش = 1421 ق، 448 ص
(يادداشتهاي نسخه)
جلد اول
(يادداشتهاي نسخه)
<واقف: جواد سرکار آراني ربيع الاول (۱۴۱۸)>
(يادداشتهاي نسخه)
حواشي با نشان: نضد القواعد، کتبه علي بن عبدالعالي.
قالب:
الکترونیکی
توصیف:
ابتداي نسخه موجود 348 صفحه از جلد اول کتاب ارشاد الاذهان چاپ جامعه مدرسين افتادگي دارد، و از مطلب الثالث في الارضين و هي اربعة... تا باب دوم کتاب الحدود موجود است.
(آسيب هاي نسخه)
بیشتر
کتاب ارشاد الاذهان يکي از آثار فقهي معروف علامه حلي است که با متني استوار از طهارت تا ديات را در پانزده هزار مسئله سامان داده و فقها بر آن شروح و حواشي فراواني نوشته اند.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
و فيه مقاصد: (9 مقصد) المقصد الاول: في الزنا و فيه فصول؛ الفصل الاول: ماهية الزنا و شرائطه؛ الفصل الثاني: في ثبوته؛ الفصل الثالث: في العقوبة
(يادداشتهاي نسخه)
مندرجات: ضميمه نسخه، شرح ارشاد الاذهان از شارخ ناشناخته از کتاب صلاة بحث (سجود) ميباشد
(يادداشتهاي نسخه)
حواشي با نشان: نضد القواعد، کتبه علي بن عبدالعالي.
قالب:
نسخه فیزیکی
توصیف:
ابتداي نسخه موجود 348 صفحه از جلد اول کتاب ارشاد الاذهان چاپ جامعه مدرسين افتادگي دارد، و از مطلب الثالث في الارضين و هي اربعة... تا باب دوم کتاب الحدود موجود است.
(آسيب هاي نسخه)
بیشتر
کتاب ارشاد الاذهان يکي از آثار فقهي معروف علامه حلي است که با متني استوار از طهارت تا ديات را در پانزده هزار مسئله سامان داده و فقها بر آن شروح و حواشي فراواني نوشته اند.
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
و فيه مقاصد: (9 مقصد) المقصد الاول: في الزنا و فيه فصول؛ الفصل الاول: ماهية الزنا و شرائطه؛ الفصل الثاني: في ثبوته؛ الفصل الثالث: في العقوبة
(يادداشتهاي نسخه)
مندرجات: ضميمه نسخه، شرح ارشاد الاذهان از شارخ ناشناخته از کتاب صلاة بحث (سجود) ميباشد
(يادداشتهاي نسخه)