غزالی،محمدبن محمد،450 - 505ق.فضائل الازم من رسائل حجه الاسلام
(1)
آداب طریقت--متون قدیمی تا قرن 14
(1)
احادیث قدسی
(1)
اسلام--مجموعه ها
(1)
اندرزنامه ها--متون قدیمی تا قرن 14
(1)
غزالی،محمدبن محمد،450 - 505ق.جواهر القرآن
(1)
قرآن -- سوره ها و آیه ها، خواص
(1)
مفسران اهل سنت--قرن5ق. -- نقد و تفسیر
(1)
فلسفه
(1)
خمینی، روحالله، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، 1279- 1368 ، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،--دیدگاه درباره سیاست و حکومت
(1)
خمینی، روحالله، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، 1279- 1368 ، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،--نظریه درباره اخلاق و سیاست
(1)
نصیرالدین طوسی، محمدبن محمد، 597- 672ق.
(1)
اخلاق و سیاست
(1)
متون قدیمی تا قرن 14
(1)
دین-- فلسفه--تاثیر عقل
(1)
شناخت (فلسفه اسلامی)--تاثیر عقل
(1)
شناخت (فلسفه اسلامی)--متون قدیمی تا قرن 14
(1)
شناخت (فلسفه)--تاثیر عقل
(1)
غزالی، محمدبن محمد، 450- 505ق--دیدگاه درباره گناه
(1)
اخلاق عرفانی
(1)
خودسازی (اسلام)--متون قدیمی تا قرن 14
(1)
اصول فقه اباضیه
(1)
اصول فقه اهل سنت
(1)
بهاری،محب الله بن عبدالشکور، -1119ق.مسلم الثبوت فی اصول الفقه
(1)
ورجلانی، یوسف بن ابراهیم، 570ق-
(1)
ورجلانی، یوسف بن ابراهیم، 570ق---معلومات -- اصول فقه
(1)
اهل سنت--عقاید
(1)
دانشمندان اسلامی
(1)
شافعیه
(1)
غزالی، محمدبن محمد، 450- 505ق--مقاله ها و خطابه ها
(1)
متکلمان اشعری--مقاله ها و خطابه ها
(1)
غزالی، محمدبن محمد، 450- 505ق--مقاله ها و خطابه ها -- نقد و تفسیر
(1)
فلسفه اسلامی--مقاله ها و خطابه ها
(1)
اسلام و سیاست--مطالعات تطبیقی
(1)
غزالی، محمدبن محمد، 450- 505ق--نظریه درباره اخلاق و سیاست
(1)
غزالی،محمدبن محمد،450 - 505ق.فضائل الازم من رسائل حجه الاسلام
(1)
آداب طریقت--متون قدیمی تا قرن 14
(1)
احادیث قدسی
(1)
اسلام--مجموعه ها
(1)
اندرزنامه ها--متون قدیمی تا قرن 14
(1)
غزالی،محمدبن محمد،450 - 505ق.جواهر القرآن
(1)
قرآن -- سوره ها و آیه ها، خواص
(1)
مفسران اهل سنت--قرن5ق. -- نقد و تفسیر
(1)
فلسفه
(1)
خمینی، روحالله، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، 1279- 1368 ، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،--دیدگاه درباره سیاست و حکومت
(1)
خمینی، روحالله، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، 1279- 1368 ، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،--نظریه درباره اخلاق و سیاست
(1)
نصیرالدین طوسی، محمدبن محمد، 597- 672ق.
(1)
اخلاق و سیاست
(1)
متون قدیمی تا قرن 14
(1)
دین-- فلسفه--تاثیر عقل
(1)
شناخت (فلسفه اسلامی)--تاثیر عقل
(1)
شناخت (فلسفه اسلامی)--متون قدیمی تا قرن 14
(1)
شناخت (فلسفه)--تاثیر عقل
(1)
غزالی، محمدبن محمد، 450- 505ق--دیدگاه درباره گناه
(1)
اخلاق عرفانی
(1)
خودسازی (اسلام)--متون قدیمی تا قرن 14
(1)
اصول فقه اباضیه
(1)
اصول فقه اهل سنت
(1)
بهاری،محب الله بن عبدالشکور، -1119ق.مسلم الثبوت فی اصول الفقه
(1)
ورجلانی، یوسف بن ابراهیم، 570ق-
(1)
ورجلانی، یوسف بن ابراهیم، 570ق---معلومات -- اصول فقه
(1)
اهل سنت--عقاید
(1)
دانشمندان اسلامی
(1)
شافعیه
(1)
غزالی، محمدبن محمد، 450- 505ق--مقاله ها و خطابه ها
(1)
متکلمان اشعری--مقاله ها و خطابه ها
(1)
غزالی، محمدبن محمد، 450- 505ق--مقاله ها و خطابه ها -- نقد و تفسیر
(1)
فلسفه اسلامی--مقاله ها و خطابه ها
(1)
اسلام و سیاست--مطالعات تطبیقی
(1)
غزالی، محمدبن محمد، 450- 505ق--نظریه درباره اخلاق و سیاست
(1)
<اسرار بسياري از عبادات و معاملات و اخلاق و اعتقادات اسلامي را به روش صوفيه در چهار ربع گرد آورده است: عبادات ، عادات، مهلکات و منجيات . هر يک از اين چهار ربع داراي ده کتاب مي باشد>
(يادداشتهاي نسخه)
<اسرار بسياري از عبادات و معاملات و اخلاق و اعتقادات اسلامي را به روش صوفيه در چهار ربع گرد آورده است: عبادات ، عادات، مهلکات و منجيات . هر يک از اين چهار ربع داراي ده کتاب مي باشد>
(يادداشتهاي نسخه)
شش برگ از اول و چهار برگ از اواخر و صفحاتي محدود در اواسط نونويسي شده است. عناوين و خطوط شنگرف، کناره صفحات وصالي شده است، نسخه نفيس و ارزشمند ، تصحيح در هامش برخي صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
شش برگ از اول و چهار برگ از اواخر و صفحاتي محدود در اواسط نونويسي شده است. عناوين و خطوط شنگرف، کناره صفحات وصالي شده است، نسخه نفيس و ارزشمند ، تصحيح در هامش برخي صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
<غزالي نوشته است: "خليفه عصر مرا خواست و گفت صندوقي از هارون بما رسيده که در آن کتاب اشعار اميرالمومنين نوشته شده ، اگر تو بتواني مشکلات آن را حل کرده و مبهمات آن را توضيح دهي بسيار خوب و نيکو است"، اين رساله در شرح وبسط آن اشعار منسوب به علي (ع) تحرير شده است، نام غزالي در نسخه در دست نيست بلکه در نسخه کتابخانه عمومي مراغه به صراحت آمده است">
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<عمومي مراغه>: ص.۲۳۴
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۲۷۳۴ (برگ۱۱۱- ۱۲۳)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين در هامش سياه ، خطوط و نشانيها سياه ، تصحيح در هامش صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
<غزالي نوشته است: "خليفه عصر مرا خواست و گفت صندوقي از هارون بما رسيده که در آن کتاب اشعار اميرالمومنين نوشته شده ، اگر تو بتواني مشکلات آن را حل کرده و مبهمات آن را توضيح دهي بسيار خوب و نيکو است"، اين رساله در شرح وبسط آن اشعار منسوب به علي (ع) تحرير شده است، نام غزالي در نسخه در دست نيست بلکه در نسخه کتابخانه عمومي مراغه به صراحت آمده است">
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<عمومي مراغه>: ص.۲۳۴
(يادداشتهاي نسخه)
مجموعه ۲۷۳۴ (برگ۱۱۱- ۱۲۳)
(يادداشتهاي نسخه)
عناوين در هامش سياه ، خطوط و نشانيها سياه ، تصحيح در هامش صفحات
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي متوسط در شرح و توضيح اسماء حسني و نامهاي الهي که مطابق مشرب عرفا نگاشته و در سه فن تنظيم شده است: الفن الاول؛ في السوابق و المقدمات(۴ فصل) الفن الثاني؛ في المقاصد و الفايات (۳فصل) الفن الثالث؛ في اللواحق و التکميلات(۳فصل)>
(يادداشتهاي نسخه)
<رساله اي متوسط در شرح و توضيح اسماء حسني و نامهاي الهي که مطابق مشرب عرفا نگاشته و در سه فن تنظيم شده است: الفن الاول؛ في السوابق و المقدمات(۴ فصل) الفن الثاني؛ في المقاصد و الفايات (۳فصل) الفن الثالث؛ في اللواحق و التکميلات(۳فصل)>
(يادداشتهاي نسخه)
<ترجمه و گزارش از "احياء علوم الدين خود غزالي است که در ميانه سالهاي ۴۹۰- ۵۰۰ق که پس از "المستصفي" و "المنقذ" در يک مقدمه و چهار مقدمه و چهار عنوان : خود ، خدا ، گيتي و قيامت و چهار رکن : عبادات، معملات، مهلکات و منجيات تنظيم شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
<ترجمه و گزارش از "احياء علوم الدين خود غزالي است که در ميانه سالهاي ۴۹۰- ۵۰۰ق که پس از "المستصفي" و "المنقذ" در يک مقدمه و چهار مقدمه و چهار عنوان : خود ، خدا ، گيتي و قيامت و چهار رکن : عبادات، معملات، مهلکات و منجيات تنظيم شده است>
(يادداشتهاي نسخه)
در مقدمه رساله امده که يکي از شاگردان غزالي پس از اتمام و فراغت از تحصيل انديشه کرد کدام علم بمن انفع است و کدام بمن ضرر خواهد رساند پس نامه اي به استادش نوشت و از او سوال نمود و غزالي اين پندها را در پاسخ وي فرستاد،ترجمه از آن بنام "ايها الولد" از مترجمي ناشناس در دست است
(يادداشتهاي نسخه)
در مقدمه رساله امده که يکي از شاگردان غزالي پس از اتمام و فراغت از تحصيل انديشه کرد کدام علم بمن انفع است و کدام بمن ضرر خواهد رساند پس نامه اي به استادش نوشت و از او سوال نمود و غزالي اين پندها را در پاسخ وي فرستاد،ترجمه از آن بنام "ايها الولد" از مترجمي ناشناس در دست است
(يادداشتهاي نسخه)
<به گمان مولف تناقض گوئي هاي فلاسفه را در بحثهاي الهيات برشمرده تا پاسخي باشد بر آنان که به دستورات ديني با نظر حقارت مي نگرند و پيروي از فلاسفه و حکما مي نمايند و شانه از وظايف شرعي و عبادات خالي مي کنند. اين کتاب مشتمل بر چهار مقدمه و بيست مسأله و يک خاتمه است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشف الظنون>: ج.۱. ص.۵۰۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۷. ص.۱۲۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار، عربي>: ص.۲۲۸
(يادداشتهاي نسخه)
تمام صفحات مجدول به زرين و لاجوردي ، چند صفحه اول مجدول با لوح مزدوج ولي نانويس مانده.برگ اول داراي آسيب ديدگي است
(يادداشتهاي نسخه)
<به گمان مولف تناقض گوئي هاي فلاسفه را در بحثهاي الهيات برشمرده تا پاسخي باشد بر آنان که به دستورات ديني با نظر حقارت مي نگرند و پيروي از فلاسفه و حکما مي نمايند و شانه از وظايف شرعي و عبادات خالي مي کنند. اين کتاب مشتمل بر چهار مقدمه و بيست مسأله و يک خاتمه است>
(يادداشتهاي نسخه)
بیشتر
<کشف الظنون>: ج.۱. ص.۵۰۹
(يادداشتهاي نسخه)
<مرعشي>: ج.۱۷. ص.۱۲۷
(يادداشتهاي نسخه)
<مشار، عربي>: ص.۲۲۸
(يادداشتهاي نسخه)
تمام صفحات مجدول به زرين و لاجوردي ، چند صفحه اول مجدول با لوح مزدوج ولي نانويس مانده.برگ اول داراي آسيب ديدگي است
(يادداشتهاي نسخه)